Spring naar bijdragen

voorstelen


Albert

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en weet nog niet zo de weg te vinden hoe te reageren en om in kontakt te komen met anderen.
Ik ben Albert uit Gelderland (Arnhem) alcoholist, alleenstaand, 51 jaar. Ik dronk in het verleden waanzinnig veel maar gelukkig gaat het nu beter, Ik hoop veel hier te lezen en te leren.
Nuchtere groet, Albert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albert,

Welkom hier.
Ik ben een vrouw van 47,5 met een man, zoon (19,5) en dochter (16,5).
Een gewoonte drinker die steeds meer ging drinken tot de drank de baas over mij werd.
Ik heb hier de internetbehandeling gedaan en die heeft me veel inzicht in mijzelf gegeven.
Was jij ook van plan deze te volgen? Het helpt echt.
Op ons dagelijks draadje wisselen we onze wedervaardigheden uit. We steunen elkaar als we het moeilijk hebben, kletsen over van alles en nog wat.
Ons dagdraadje vind je onder Ditjes, datjes en dagdraad.
Elke dag wordt een nieuw draadje aangemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een vrouw van 47.5 jaar oud en drink al 32 jaar 21 jaar was dat elke dag en de laatste 11 jaar ben ik aan het minderen door ook alcohol vrije dagen te hebben.
In 2001 is het me samen met mijn man gelukt om 5.5 maand droog te staan maar raakten toch weer aan de drank...maar nooit meer elke dag.
en dat is al een hele overwinning maar alleen red ik het niet.
ik ben ook met de internetbehandeling begonnen en ik moet zeggen dat ik al erg onder de indruk ben van professionaliteit , ze laten je dus goed nadenken waarom je drinkt en geven je inzicht in je gedrag.
En vertellen wat je risicogedachten/gevoelen/situaties zijn.
Das erg handig

Hoe lang drink jij nu al niet of hoelang ben je nu al aan het minderen als ik vragen mag?

Zie je op Ditjes en datjes.
Schrijf gezellig mee ...dat helpt emorm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Albert,
Van mij ook van harte welkom. Je zal beslist veel bijleren op het forum. Het geeft je veel steun om er iedere dag weer voor te gaan.
Persoonlijk heb ik me ook verdiept in de ziekte die het alcoholisme is en heb er veel inzichten door verworven. Voor mezelf ben ik drie jaar geleden tot de conclusie gekomen dat ik alcoholiste ben maar dit is iets wat ieder voor zichzelf moet uitmaken. Nu heb ik ook de beslissing genomen om een nuchtere alcoholist te zijn.
In elk geval veel sterkte toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...