Spring naar bijdragen

hoi

Calimero

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Noem mezelf maar even Calimero. Ben een vrouw van 35. Weet niet of ik alcoholist ben, maar ik drink teveel, ben zelde dronken, maar dat komt omdat ik inmiddels goed tegen grote hoeveelheden alcohol kan en stop als ik de alcohol voel omdat ik een hekel heb aan de kater, toch nog iets goeds overgehouden van een paar keer goed ziek geweest te zijn.
Wil al lang stoppen en telkens pak ik toch weer de drank, zo stom ben. Ben mezelf nu dan ook even helemaal zat, wil echt stoppen, heb vandaag ondanks regelmatig op het punt staan een biertje te pakken nog geen druppel op.
Stom moment om te stoppen, morgen bbq en het hele weekend visite, maar zo heb ik altijd wel een rotsmoes.
Ben een uur aan het lezen geweest hier, heb zoveel bewondering voor jullie strijd en jullie instelling, dat moet mij toch ook lukken, alleen nu ben ik alleen maar chaggie omdat ik niks te drinken heb, kan niet eens een alternatief bedenken en het water komt me de keel uit. Gebruik alcohol ook om een oog dicht te kunnen doen, ben benieuwd of dat gaat lukken vanacht.
Hoe dan ook, heb besloten dat dit mijn eerste alcoholvrije dag gaat worden en ik wil er gewoon vanaf blijven.
Jullie allemaal succes met de strijd tegen de alcohol, dit is pas mijn eerste dag en heb al last van mijn humeur terwijl ik normaal gesproken een positief en blij mens ben.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Calimero

Welkom op het forum....je doet er goed aan om je lichaam weer gezond te willen maken.
Ik heb 47.5 jaar oud en heb 35 jaar heftig gedronken waarvan ik al 11 jaar probeer te minderen maar toch altijd weer een smoes verzin om weer veel te veel te drinken.
Nu sinds 7 juli gestopt samen met mijn man...
Dat rot humeur dat is wat wij een Gremlin noemen...dat aapje ...dat stemmetje.... op je schouder die wil dat je weer gaat drinken...daar zul je de komende weken nog wel veel meer last van krijgen.....heb beste is veel water te drinken...gelijk iets gaan doen als die gremlin komt...wandelen.afwassen...huis schoonmaken ...schrijf ons op het forum en wij sturen hem wel weg.....doe iets...want het gevoel trekt weer weg....

Veel fruit eten en je zult de eerste weken ook heel veel zoetigheid willen omdat je lichaam de suiker mist die in alcohol zit.
Kijk op Tips en adviezen daar staan heerlijke drankjes in en heel veel goede antwoorden op al je vragen.
en schrijf mee op ditje en datjes Er zijn veel nieuwen de laatste dagen dus kom er bij
Zie je daar :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Calimero, en welkom.

Als dit je eerste nuchtere nacht in tijden wordt zal die nachtrust wel winig slaap wordn, hazeslaapjes, hoogstens. Erger je daar niet aan, denk maar: ik rust en knap op. Veel water is prima, niet vlak voor het slapen, al dat gep*s. Je blaas is ook niet verdoofd, en jij hebt geen roes.
Erdoorheen, zou ik zeggen.

Sterkte en droogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...