Spring naar bijdragen

eerst nog even voorstellen

Tori

Aanbevolen berichten

He hallo daar,

Misschien denken jullie nu, die stelt zich nog geneens even netjes voor, maar dat had ik dus dacht ik al gedaan maar niet helemaal zoals de bedoeling is merk ik nu. Voel me echt een beetje beginneling met het forum maar al doende leer ik.

Enfin, jullie zullen zojuist mijn berichtje over schuldgevoelens hebben ontvangen. Hier in het kort nog even wie ik ben.

Ik ben een vrouw van 35 jaar, en denk als ik zo terugkijk dat ik sinds een jaar of drie echt kan spreken over een alcoholprobleem. Hoewel zoiets er op gegeven moment insluipt zonder dat je hetzelf doorhebt.
Drinken word een vervelende gewoonte die je niet meer afleert. Drinken om met name spanningen de baas te blijven en pijn, woede en verdriet te onderdrukken.
Enfin, ik hoop middels alcoholdebaas.nl waar ik sinds juni ben begonnen, en via dit forum een heel eind te komen om deze gewoonte de baas te worden en op andere manieren met mijn spanningen om te leren gaan en hoop door ervaringen met jullie te delen zowel mezelf als jullie te kunnen steunen.

groetjes,
Tori

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tori
Welkom..wordt wel een beetje moeilijk waar ik nu op wil antwoorden je schuldgevoelens vraag of deze bladzijde.
Ik denk dat ik alles hier maar even schrijf.
Volgens mij zit jij in een vicieuzee cirkel met je schuldgevoelens. Ik haal dit uit het boek De verslaving voorbij van Jan Geurtz dat ik aan het lezen ben.
Je vind het zwak van jezelf dat je nog alcohol gebruikt maar je gebruikt even om aan dit gevoel te ontsnappen. Dus je drinkt om even van je schuldgevoel af te komen. Je hebt dus een negatief gevoel over jezelf omdat je verslaafd bent maar je hebt dat middel nodig om af en toe over dat rotgevoel over jezelf af te zijn. je Het is zo prettig om van dat rotgevoel af te zijn eb voor even lekker in je vel te zitten, je kunt daar echt naar verlangen,echt zin aan hebben. Zo geeft de alcohol je een kunstmatige vorm van zin hebben aan je leven. maar ondertussen neemt je eigen gevoel van zinloosheid toe en voel je je machteloos om daar zelfstandig iets aan te veranderen.
Unquote

Nou als dit niet totaal jouw probleem is dan weet ik het niet meer en ook ons probleem hoor.
Je bent aan de internetbehandeling begonnen enje schrijft nu hier...twee pluspunten..probeer iemand bv Kaia/ Jettsie te vinden die ook net gestopt zijn en probeer met elkaar op te gaan dat helpt enorm en kom hier schrijven als je wil drinken...wij noemen dat een gremlin op bezoek hebben en dan schrijven wij dat rotgevoel wel weer weg. Ga naar Ditjes, datjes en dageraad (draadje)en dan naar de datum van vandaag.
Je moet er gewoon even doorheen en ik kan je alleen maar zeggen dat nu 68 dagen geleden ben gestopt en twee keer een uitglijder van twee glazen wijn op een feestje en drie flesjes bier omdat ik weer wou weten waarom ik het niet lekker meer vind toch een goed resultaat van een goede strijd vind en ook al ben je de eerste maand een wrak...het wordt beter.
En ik ga er steeds beter uitzien...mijn huis is niet meer zo droog en mijn rimpels worden minder..nog een pluspunt voor je.
Nou sterkte spreek je wel weer op het draadje..iedereen is welkom we staan allemaal achter hetzelfde doel.....nl ADB zijn/worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tori!

Goed dat je de internet behandeling volgt en goed dat je mee komt doen op het Forum!

(Over schuldgevoelens kan ik bladzijden volschrijven, maar de meeste van ons wel).

Wees een beetje mild voor je zelf. En trots! Je doet nu de goede dingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Safi,

Knappe prestatie dat je sinds 68 dagen gestopt bent! Heel stoer!
Ik heb zelf als langste sinds ADB 18 dagen niet meer gedronken, dat vond ik al heel wat en inderdaad: rimpels en opgepoft hoofd verdwenen als sneeuw onder de zon. Alleen zit ik nu al een tijdje weer aan 1 a 2 glazen per dag gemiddeld (gisteren had ik een uischieter van 4 glazen) en daar baal ik enorm van.

Het is misschien inderdaad beetje het kip en het ei verhaal. Drink ik om van mijn schuldgevoelens af te komen, of voel ik me schuldig omdat ik drink...
Hoewel ik me toch eigenlijk alleen in het laatste kan vinden.
Ik drink voornamelijk omdat ik geen pijn, woede en verdriet wil voelen. Eigenlijk gebruik ik alcohol om mijn emoties mee af te zwakken. Ik kan moeilijk omgaan met spanningen en weet dat er andere manieren zijn: sporten, yoga, kruidenbaden ed. om tot rust te komen, maar op dit moment zit ik al een tijdje in een nogal ongelukkige relatie en de spanningen die dat teweeg brengt probeer ik met alcohol om zeep te helpen. Natuurlijk een hele domme manier, maar als je eenmaal verslaafd bent aan dat goedje...
je zult zeggen: stop dan met die relatie! Maar zo werkt het niet. Het is wel een relatie waar ik nog voor wil vechten. Verder is het met elk probleem dat op mijn pad komt, ik dat in plaats van proberen op te lossen, te lijf ga met alcohol.

groetjes,
Tori

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tori..maakt het eigenlijk uit waarom je drinkt...je voelt je er niet happy bij...het lost niets op...je problemen en schuldgevoelens en daardoor spanningen in je lijf worden er alleen maar groter van..je wilt ontsnappen maar alcohol is allemaal nep...nep-ontsnapping... nep-oplossing...nep-geluk...nep-gelach..nep-gespreken.
Ik kan je echt aanraden om er eens helemaal voor te gaan...alcohol haalt nl depijn niet weg de woede het verdriet het zorgt er alleen maar voor dat je het NIET verwerkt...oplost...voelt..dat het blijft hangen en steeds weer terug komt...steeds weer een beetje erger...een beetje meer schuld omdat je weet dat het niets oplost.

Het is geen oplossing..neemhet van me aan...ik drink al 32 jaar veel te veel zat in mijn ergste tijden (1987-1996)op 120 glazen in de week...dus gemiddeld zo'n 15-20 per dag en dan nog drugs erbij..wiet....speed....lsd...om maar te ontsnappen aan wat jij noemt moeilijk omgaan met spanningen met verdriet en woede en pijn.

Tot ik eindelijk begreep dat ik bijna aan de heroine ging om de pijn echt kwijt te raken..hahahaha...toen gingen mijn ogen open...toen zag ik dat ik een probleem had en ben met de drugs gestopt behalve de wiet en heb mezelf nog 11 jaar voor de gek gehouden.
maar nu is de knop om...ik wil gezond zijn..ik wil geen geheugenverlies voelen...geen watten in mijn hoofd....geen kater...geen slechte slaap hebben...geen dranklucht om me heen hangen...geen kegel...geen valse emoties...geen NEP meer voor mij.
nee ik wil IK...PUUR MIJ..hoe ik ben ...weer voelen wie ik echt ben.
geen pijn is groot genoeg..geen verdriet te erg...geen woede te heftig...het is geen alcohol waard.
geef jezelf een kans Tori

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...