An Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Hoi Pippi, zo ben ik ook begonnen. Het is al heel wat dat je in ieder geval hulp zoekt.Dit is een stapje en zo ga je stapje voor stapje verder.Ik heb vandaag besloten NIET te drinken en zeg dat alweer ruim een maand iedere dag en is gelukt.Als ik het moeilijk heb kan ik op het forum schrijven en kom dan minder snel in de verleiding toch te gaan drinken. Ook volg ik internetbehandeling, Sterkte en WELKOM!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Hoi Pippi, goed dat je hier gekomen bent!Een verslaving is een hardnekkige gewoonte die je denkt niet te kunnen doorbreken als je er middenin zit, maar de truuk is juist dat als je NU begint met stoppen, je er al voor het belangrijkste gedeelte vanaf bent. Tuurlijk, het eist heel wat dingen van je (en de 1 heeft er veel meer last van dan de ander), maar voornamelijk nog zelfdiscipline en jezelf opnieuw leren kennen puur zoals je bent. Maar je krijgt er zoveel voor terug: al is het alleen maar dat je weet dat je niet langer in die schuldbewuste ongezonde roes hoeft te zitten. Voor mij is het een avontuur: het leven gaat zo snel, na jaaaarenlang die alcohol wil ik eens wat anders, want zoals het was wil ik niet eindigen, en we hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven. Niet voor niets zitten hier velen tussen de 40 en 50 jaar: je weet dat je het roer drastisch om moet gooien, nog voordat je jezelf echt letterlijk onherstelbaar kapot gezopen hebt. NU lijkt nog even beangstigend voor je, maar dat zit gewoon tussen je oren (nouja niet gewoon, anders zaten we hier niet;-). Dat geldt ook voor de gedachte dat het leven gemakkelijker, leuker, gekker, ongeremder, ontspannenderder etc etc etc is met alcohol. NU is dichterbij dan je denkt, en ook jij kan het!Liefs, Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Hallo Pippi, welkom hier. Je vertelt weinig over jezelf en dat hoeft ook niet. De enige die jou over de drempel kan trekken ben jij zelf, maar dat weet je ook wel. Wel kan je leren van de ervaringen die op de dagdraad worden geschreven, zoals wij ook kunnen leren van jou. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 Pipi, welkom op het forum.Ik zit in het zelfde schuitje, ik heb er 3 op ( pilsjes)Er lonkt al sinds dagen een fles witte wijn naar mij, maar ik heb hem nog niet open gemaakt.Ook ik neem een slaaptablet, terwijl ik gedronken heb.Veek sterkte in je poging om van de alcohol af te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 september 2007 Rapport Share Geplaatst 19 september 2007 Beste Pippi, alcohol versterkt (en verstrekt, maar niet gratis) depressies op de lange termijn. Op de korte termijn voel je je er beter door. Heel even.De vragen die je je in dit stadium misschien kunt stellen zijn:Wat heeft alcohol mij tot nu toe voor goeds gebracht?Waarom ben ik naar dit forum gekomen?Hoe kan ik mijn depressie aanpakken zonder alcohol?Ik kan je alleen maar aanraden om eerlijk ten opzichte van jezelf te zijn en je onderliggende problemen, wat die ook zijn, aan te pakken.Veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 september 2007 Rapport Share Geplaatst 19 september 2007 "Heb respect voor jullie en wou dat ik de stap al kon maken" Heb respect voor jezelf, los van de drank. Opkijken naar een ander duwt jezelf naar beneden als je niet aan je zelf respect blijft denken. Ik heb respect voor je dat je hier bent, bijna net zo nieuw als ik. En over bang, waar ben je bang voor, wat kan er gebeuren als je niet drink....het bange gevoel is vast groter als de concrete zaken waar je bang voor bent. En wat depressie betreft *doet hand schudden* bij mij was depressie er eerder dan de verslaving maar nu is het wel die verslaving die de depressie in stand houd. Anderhalf jaar geleden voelde ik me na een week niet drinken veel vrolijker. Tenslotte een tip, ga een wandelen of hardlopen, informeer je in elk geval wat sporten als (hard)lopen kunnen betekenen tegen depressie, voor slaap en simpelweg voor je gezondheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 19 september 2007 Rapport Share Geplaatst 19 september 2007 Hallo Pippi,Welkom. Je zit nog in de "dub-fase" lees ik. Nou bij mij was het ook niet iets wat ik van de ene op de andere dag heb gedaan. Ik schoof het steeds maar voor me uit totdat mijn lijf begon te protesteren. Dat was voor mij de duw in de rug die ik nodig was om de knop om te draaien.Vanmiddag heb ik het boek "Help, ik (ver)zuip gelezen van Meggie de Jong. Geschreven door een 30-jarige vrouw die afgekickt is van een alcoholverslaving. Ik had er op het forum veel over gehoord en ik moet zeggen ze hebben gelijk, heel herkenbaar allemaal en ontzettend leuk geschreven. Misschien is dit boek ook iets voor jou, als je tenminste van lezen houdt. Het zou je kunnen helpen een beslissing te nemen.In ieder geval succes, je moet maar denken je staat nu op een T-splitsing. Normaliter ben je gewend om rechtaf te slaan. Links is een onbekende weg en er zit ook nog eens een flinke hobbel gelijk in het begin. Als je die hobbel hebt genomen (kost moeite, ik spreek uit ervaring) ligt er een hele nieuwe weg voor je open die je wellicht in een hele andere wereld brengt. Dus wat let je die weg eens te proberen?Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Alle Gremlinverjagers lekker slapen en morgen lekker fris weer op, omdat we allemaal het koppie erbij gehouden hebben. Aplaus voor ons zelf.Welterusten forumvriendjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden