roza Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Dag Allemaal,Sinds een paar dagen kijk ik zo af en toe met jullie mee. Ik vind het zo knap dat jullie zo open over je problemen durven te schrijven. Zelf schaam ik me er zo voor, dat ik er helemaal niet over kan praten. Het drinken van een paar glaasjes wijn 's avonds, was voor mij al jaren de gewoonste zaak van de wereld. Als ik terug kijk, denk ik dat ik meer ben gaan drinken toen ik stopte met roken. Op het werk begon het te rommelen tussen de heren die het voor het zeggen hadden en de ene verandering na de andere volgde, ook zaken die direct te maken hadden met mijn werkzaamheden. Omdat mijn functie dusdanig uitgehold was, mocht ik op zoek naar een andere baan, die ik tot nu toe overigens nog niet gevonden heb. Mede door die reorganisaties was ik erg onstabiel en mijn zelfvertrouwen was helemaal tot het nulpunt gedaald. Nadat ik zonder werk thuis kwam te zitten, dronk ik op een avond al gauw een hele fles wijn en soms ook wel twee. Ik voelde me uitgespuugd en als grof vuil aan de kant gezet.Een half jaar later heb ik zelf hulp gezocht. Maar hoewel ik zelf om hulp had gevraagd, loog ik tijdens de behandeling telkens weer over mijn alcoholgebruik. Ik zei dat het goed ging, maar dat was niet echt zo. Eerst was ik wel gemotiveerd, maar een paar maanden later dronk ik weer bijna elke dag een fles wijn leeg. Maar er was niemand die daar iets van zei. Ik denk ook niet dat de hulpverleners dat in de gaten hadden. De behandeling werd gestopt, was geslaagd en iedereen was blij......Het is nu anderhalf jaar later en met vallen en opstaan ben ik er op eigen kracht weer aardig bovenop gekomen. Als ik in gezelschap ben, kan ik gerust een paar glaasje wijn drinker maar als ik alleen ben, moet ik dat absoluut niet proberen. Dan gaat het fout en dan kan het wel weer tijden duren voor ik de knop weer om kan zetten. Ik heb mij deze week aangemeld voor de internetbehandeling, maar die zit vol. Ik heb inmiddels een heel lieve vriend, waar ik echt veel van hou en die ik niet wil verliezen door de drank. Ik ben nu echt van plan om niet meer te liegen over mijn alcohol gebruik, want jezelf voor de gek houden is wel het domste dat je kunt doen. Ik denk alleen dat het ook goed zou zijn als ik er over zou kunnen praten, maar dat zal niet zo gemakkelijk zijn.groetjes Roza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Hoi Roza,De goede start is er...je bent eerlijk tegenover jezelf en je ziet in dat het een probleem is!! En dat is al heel wat!! Schrijf maar gerust wat je kwijt wil op 'de dagdraad', als je het moeilijk hebt of gewoon iets wilt delen met ons!! Er zijn hier steeds luisterende oren, armen die je opvangen, goedbedoelde raadgevingen en vooral warmte, begrip en meelevendheid naar elkaar toe! Welkom, sluit je maar bij ons aan!!Liefs van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Lieve RozaWelkom op het forum..ik zag je al een paar keer ingelogd en ben blij dat je de stap gewaagt hebt om je voor te komen stellen.Je verhaal is erg herkenbaar ook over dat liegen over je alcohol gebruik...ik deed dat dan niet bij de verslavings zorg maar wel bij mijn therapeuten..was zo bang dat ze de alcohol van me af zouden pakken en speelde het spelletje... van iedereen naar zijn zin maken ..leuk mee.Goed dat je je hebt aangemeld...bij mij was het ook vol maar enkele weken later was er al plek dus dat verloop gaat best snel en het ik de moeite van het wachten dubbel en dwars waard.Fijn dat je nu een hele lieve vriend hebt die je vertrouwt en waar je eerlijk tegen kunt zijn...het liegen over je alcohol is nog wel het ergste want dan is de controle helemaal zoek.En wat de openheid van onze verhalen betreft dat komt vanzelf...de een gaat het wat makkelijker af dan de ander...maar als je steeds zoveel supoort hier tegenkomt dan praat je hier soms nog makkelijker dan ergens anders.En het verfrissende aan het forum is dat iedereen niet meer in de ontkenningsfase zit dus ook tegen een spiegel kan die je voorhoud en daar wat van leert al gaat het soms onder luid protest.schrijf mee op ons draadje(Ditjes en Datjes en dan klikken op de dag van vandaag en als je mee wilt schrijven op antwoord of reply klikken en dan komt je berichtje onderaan)...sommigen kennen elkaar dagen sommigen weken en sommigen maanden/jaren..maar iedereen is welkom en elke mening is het waard om gehoord te worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roza Geplaatst 29 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Dag Saffie en Knuffie, Ik moet nog wel even aan jullie namen wennen en ook aan deze website. (Ik had al een heel verhaal ingeklopt en vervolgens was het helemaal verdwenen)Dank je wel voor jullie lieve woorden. Ik zal eerst nog wel even meekijken en leren van jullie ervaringen. Ik kan ook niet elke dag op deze computer werken maar ik heb al wel gezien dat ik hier heel veel herkenbare problemen tegenkom. Ik heb me in elk geval tot doel gesteld dat ik wil kunnen praten over hoe het met mij gaat en ik hoop van jullie te kunnen leren.bedankt al vast, Roza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Roza, schamen mag maar is niet nodig. Het lijkt me al een heel goed ding dat je een stap hebt genomen om eerlijk tegen jezelf te zijn.Het staat je helemaal vrij om mee te lezen of te schrijven als je dat wilt. Ik wens je veel succes, en.... een helder hoofd is echt onbetaalbaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Hallo Roza,Welkom hier!Ik verwacht niet dat je hier lang zal moeten wennen, dat gaat heel snel hier!Ik hoop dat je hier de steun zult vinden die je zoekt.Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Hoi Roza, heel duidelijk je verhaal. En oh zo herkenbaar. Je schamen heeft alles te maken met het feit dat je niet de baas bent over de alcohol, het duurt lang voordat de knop weer om is. Je bent niet tevreden met jezelf. Eigenlijk kan je er niks aan doen, je lichaam vraagt om steeds meer en om je goed te voelen geef je daar gehoor aan. Zou je je ook schamen als je suikerziekte had? Nee, want dat is 'normaal', maar dan moet je je leven ook omgooien om niet enorm ziek te worden. Zo is het ook met alcohol. Belachelijk eigenlijk dat we ons ervoor schamen, omdat er zo ontzettend veel mensen een probleem hebben met de drank, maar geen mens die er in het openbaar over praat. Soms lijkt het alsof je de enige bent die er problemen mee heeft. Je denkt misschien die en die kan er wel mee omgaan, maar we zien diezelfde mensen de volgende ochtend niet met een kater.Punt is dat je pas weer controle hebt over jezelf wanneer je begint met de eerste te laten staan.Morgen drink je bijvoorbeeld niet. Denk alleen aan morgen. Schrijf bij ditjes en datjes wanneer je het moeilijk hebt en zo kom je stapje voor stapje weer bij jezelf terecht. Je zal weer meer zelfvertrouwen krijgen en weer gelukkig worden. Natuurlijk is het in het begin harstikke moeilijk, maar weet waarvoor je het doet. Je wilt je lieve vriend niet kwijt. Je wilt misschien weer aan het werk. Kop op!!! Stap I heb je gezet. WELKOM:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 Hoi Roza,Praten over alcoholmisbruik is helemaal niet gemakkelijk, alcoholisme wordt vaak gekoppeld aan niet meer kunnen meedraaien in de maatschappij. Ik ben verbaasd over het hoge huisvrouwengehalte hier op het forum, en toch zijn het allemaal moeders die goed voor hun kinderen zorgen (al dan niet zonder wat schuldgevoel). Ook ik heb een baan waarin ik niet zou willen dat men weet hoe ik steeds naar drank verlangde, en hoe een ander mens ik werd 'savonds en 'snachts als de fles(sen) kwam(en). Daarom is dit forum ook zo prettig: hoe je situatie dan ook is, we hebben allemaal hetzelfde probleem en dat schept een band of in ieder geval begrip ipv veroordeling.Misschien is dat 'goede' funktioneren meteen een valkuil: zo kan je jarenlang 'stiekem' meer en meer gaan drinken, bij mij wil de omgeving er nog steeds niet aan dat ik een probleem had, want hoe erg is nou 1 fles, als het een goede wijn is en ik verder goed en gezond leef? Nou, heel erg kan ik je vertellen, want ik kreeg last van leverpijn, en toen ik ophield met drinken merkte ik ook hoe lang ik eigenlijk in een verslavingsroes heb geleefd.Stoppen met drinken is het beste wat je voor jezelf kan doen, je wint er alleen maar mee. Spanningen op het werk kan je veel beter aan, en wel op een manier waar je een week later nog steeds volledig achter kan staan. Je vriend krijgt een geestelijk en lichamelijk gezondere vriendin. En jij zelf krijgt zelfvertrouwen en een verdiend goed gevoel over jezelf.Niks om je voor te schamen, ieder huisje z'n kruisje, het gras is elders niet groener en niks menselijks is ons vreemd. Je bent gewoon een mens net zoals iedereen, die het moeilijk heeft soms en zich een destructieve gewoonte heeft toegeeigend, waar ze erg graag van af wil en nu heeft ze dus een hele goede eerste stap in die richting gezet! Het gaat jou echt wel lukken!!!Liefs, Kaia. quote: Originally posted by: AnPunt is dat je pas weer controle hebt over jezelf wanneer je begint met de eerste te laten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 Hoi Roza,Ik ben Pepita en nog maar een week hier.Ik dronk geen hele fles, maar wel een halve fles dagelijks, terwijl ik ook een goeie baan , man,kind, dieren hobby's enz heb.Ik heb veel last van lage bloedsuiker dus ieder glas telt dubbel voor mij.Ik heb deze week geen alcohol gedronken, mede dankzij het forum.Gisteren was mijn mijlpaal een hele week.Hoewel ik niet zoveel meeschrijf op het forum, heb ik er toch heel veel aan.Ik ben gisteren overladen met felicitaties en symbooltjes, dat deed me zo goed joh.Er gaat vanalles met je gebeueren als je stopt.Je komt gewoon veel meer van jezelf, maar ook van anderen tegen.Ik voel me nu al een completer mens, ik zit gewoon lekkerder in mijn vel nu.joh veel succes en sterkte, misschien zien we je wel op de dageraad.Groet van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 Roza,Een heel herkenbaar verhaal.Ook ik was een gewoontedrinker. Je hebt dan eerst te laat in de gaten dat je te veel drinkt.Mijn vriendin heeft me erop gewezen en toen ben ik gaan turven.Zij heeft het hele proces bij me gestaan en me aangemoedigd, schop onder de kont gegeven, aan mijn haren getrokken om me te redden. Ik ben ze heel dankbaar, zonder haar had ik het niet gered. Toen zij mij erop wees, was zij alleen maar mijn pianodocente, maar nu zijn we goeie vriendinnen.Na mijn eerste behandeling bij de Bouman, heb ik drie maanden bijna drooggestaan. Ik zeg bijna, want ik had de nodige uitglijders. Na onze vakantie ben ik helemaal teruggevallen. Tijdens de internetbehandeling hier bij Tactus ben ik gestopt. Ik heb daar nog geen moment spijt van gehad en ik mis de wijn niet.Terwijl de intake van mijn eerste behandeling liep, ben ik door reorganisatie mijn baan kwijt geraakt. Nu na, dik 1,5 half jaar heb ik een nieuwe baan gevonden, ik begin volgende week. Ik ben echter nog niet van het solliciteren af, want ik moet nog 10 uur per week erbij zoeken.Jou gaat het ook lukken.Voor de internetbehandeling moet je gewoon elke dag een aantal keer proberen aan te melden, tot je ertussen glipt.Je komt op het draadje door te klikken op Ditjes, datjes & dagdraad, vervolgens klik je op het draadje met de huidige datum. Je plaatst je bericht door onder eender welk bericht op Antwoord te klikken, je tekst te tikken en met een klik op de knop Op Discussie antwoorden wordt je bericht onderaan de draad geplaatst.Join the club.Groetjes,Corinne. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden