Spring naar bijdragen

Ik ben Sjakkie en ik....


Sjakkie

Aanbevolen berichten

drink teveel...Ik heb het lang onder controle gehad(duhuh dat kan helemaal niet) , maar ben nu op een punt beland dat het van kwaad tot erger word.Het word tijd om er maar eens punt achter te gaan zetten.Misschien dat het leven dan weer wat zonniger gaat worden en dat ik me lichamelijk weer een stuk beter ga voelen.Het ergste vind ik dat ik ook drink tijdens de weekenden dat mijn dochtertje hier is.Weliswaar pas als ze op bed ligt , maar dan nog , als er wat gebeurt met haar kan ik geen kant meer op.Ik heb in de periode okt/nov/dec 2006 8 weken niet gedronken nadat ik te horen kreeg dat mijn ex van me wilde scheiden. Waarom niet? Anders waren er waarschijnlijk vreemde dingen gebeurt en had ik nu niet zo'n goede omgangsregeling gehad.Ik kan me nu we driekwart jaar verder zijn eigenlijk niet meer herinneren hoe ik me toen lichamelijk en geestelijk voelde omdat ik toen in een roes leefde vanwege scheiding en ziekte van mijn vader.1 keer wezen poolen met mijn broertje en de halve avond volgehouden op sinas en de rest van de avond aan het bier.Vanaf die dag is het proces weer langzaam op gang gekomen en nu zit ik weer bijna op het nivo van 8 jaar geleden toen ik nog echt vrijgezel was en daar heb ik geen zin meer in.Ik zit dit bericht te typen onder het genot van een biertje(loser) en ga morgen toch maar proberen om eens een keer niet gelijk uit het werk naar de winkel te rijden om een paar blikken bier te halen.Wish me luck.

groeten

sjakkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sjakkie,
welkom op het forum.

Je verhaal klinkt me bekend in de oren,

'Wil er mee stoppen, moet er een punt achter zetten'.

Ik dronk ook altijd stevig op gezette tijden, altijd voor het eten(zo'n 3 tot 4 glazen), maar toch zodanig, dat ik sávonds niet anders meer kon dan uitgeblust voor de Tv hangen.

ik ben vrijdag 21 september gestopt met alcohol drinken.
Nog steeds voel ik me dood en dood moe, maar toch voel ik me goed en ben ik trots op mijzelf.
Mede dankzij dit forum, waar we kunnen praten met mede-strijders

JE STAAT ER NIET ALLEEN VOOR

ik hoop dat je de knop om kunt zetten, je bent van harte welkom op de draad.
(vind je onder 'ditjes en datjes')

groeten van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjakkie

Welkom op het forum.
ik hoop dat het je gelukt is geen bier halen na je werk.
de eerste stap is de eerste nier nemen en dat wil een stuk makkelijker als je niets in huis hebt.
Drink vandaag niet..en kijk morgen pas naar morgen.
Ik wens je succes in je strijd en doe het voor je dochter...mijn vader was alcoholist en ik vond de volgende dag altijd net zo erg omdat mensen met een kater erg humeurig zijn en niet veel van kinderen kunnen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest en die was niet verbaast dat ik toch eindelijk kwam. Hij had het wel verwacht , weet de geschiedenis en wat voor ***jaar ik achter de rug heb.Morgen bloed prikken en volgende week woensdag weer terugkomen.
Ben langs andere kant van het dorp naar huis gereden om niet langs de supermarkt te komen en heb dus geen bier gekocht.Eerste hindernissen zijn genomen.

I'll be back

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sjakkie, het eerste goede bericht is dus al binnen!
Goed van je dat je meteen actie ondernomen hebt en naar je arts bent gegaan.
Veel succes, je klinkt in ieder geval vastbesloten. Alleen al door het feit dat je heel eerlijk tegen jezelf bent, ben je beslist geen loser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sjakkie,
Welkom en sterkte.
Je kunt die k** periode nu afsluiten door aan jezelf te denken en aan je alcoprobleem te werken.
De eerste stap heb je gezet. Een :present: daarvoor!
Ik hoop dat je hier steun en inspiratie vindt om door te zetten.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de eerste dag zit er op. Heb alleen gemeentepils op vanavond *LOL*. Tsjakaaaaa......
Ga maar eens proberen te slapen en morgenvroeg maar eens kijken of ik zonder rode ogen wakker ben geworden.Ennuh Gemotiveerd bedankt voor de roos , ik zal hem mijn nachtkastje zetten.

Grtzzzz

Sjakkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sjakki, ik heb ook een k** periode achter de rug en mijn verhaal lijkt veel op dat die van jou!
Mijn eerste aanpak was ook, niet naar de supermarkt gaan!!! zodat ik tenminste niks in huis had.
Toen ik hier op het forum kwam, 14 aug. j.l was ik echt wanhopig. WAT WAS IK AAN HET DOEN!!
Ik heb me aangemeld voor internetbehandeling en ben daar nu druk mee in de weer. Voorheen ben ik ruim vijf jaar bij de AA geweest, maar dat wil ik nu niet meer. Bij internetbehandeling leer ik anders te denken en te doen en voel me nu al geweldig! Ik wens jou dat ook toe en het gaat je zeker lukken want je schrijft heel krachtig. WELKOM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...