Shiny Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Hallo,Ik ben Shiny. Sinds 2 maanden alcoholvrij. Daarnaast inmiddels een jaar gestopt met roken.Ik was van plan om te minderen met de alcohol, maar ben na het boekje "Help ik (ver)zuip" tot de conclusie gekomen, dat ik maar beter helemaal geen alcohol meer moet gebruiken. Ik ben al eerder een periode gestopt geweest, maar langzaam maar zeker ben ik toch weer in de fout gegaan.Ik heb veel gehad aan een stoppen met roken forum en hoop volgend jaar hier te kunnen zeggen dat ik een jaar alcoholvrij ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 welkom in ons midden shiny, ik hoop ook dat je dit over een jaar kunt zeggen.en gewoon één dag tegelijk lukt dat het beste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shiny Geplaatst 10 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Je hebt gelijk hoor Peppashooter. Ik denk iedere avond "het is me ook vandaag weer gelukt, morgen weer een nieuwe dag" Ik was alleen erg verguld met mijn eerste rookvrije jaar. Ik had niet voor mogelijk gehouden, dat me dat ooit zou lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Hoi Shiny! Gefeliciteerd met je dubbele overwinning: een jaar rookvrij en nu ook nog eens 2 maanden alcoholvrij, super! Ik ben sinds 2 januarie ook een ex-rookster (kennen wij elkaar van dat stoppen met roken forum?) en nu 1 maand alcoholvrij. Het voelt erg goed zo constructief met jezelf bezig zijn en wat blijft het belangrijk en prettig om dat te kunnen delen! Je hebt wrs net zoals ik wel eventjes nodig om er hier goed in te komen, er is maar 1 topic per dag waarin iedereen praat, en het kost gewoon wat tijd om daar wijs uit te worden, maar ik vind de mensen heel bijzonder hier en ik hoop dat het voor jou ook weer die steun in de rug kan zijn,Heel veel succes!!!Liefs, Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Welkom Shiny,Prima prestatie al 2 maand alcoholvrij.Kom ons vergezellen op onze dagdraad onder Ditjes, datjes @ dagdraad > datum van heden.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Welkom Shiny, nou proficiat!!!!! een jaar rook vrij en nu al 2 maanden drank vrij: wie doet het je na?!!!!!Wil je me die website doorgeven van dat 'rook forum" ?? Als ik Alcohol De Baas ben wil ik weer opnieuw een stoppoging gaan doen. Heb ooit eens jaren niet gerookt en ik kan het wel dus.lHeb ook vijf jaar droog gestaan met alcohol, maar ben vorig jaar plots weer begonnen met drinken en voor mij is het ook een nieuwe poging. Die overigens perfect lukt. Ben nu 2 maanden ADB en volg de internetbehandeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Hoi Shiny,Welkom op het forum.Gefeliciteerd met 2 maanden alcohol vrij, zolang heb ik er nog niet opzitten.Ik ben morgen 3 weken.Ik dronk praktisch iedere dag een halve fles wijn en in het weekend meer.Als ik sóchtends op stond was mijn eerste gedachte 'hoeveel heb ik gedronken gisteravond'en als dat dan meer was dan ik wou dacht ik altijd shit.In mijn eentje stoppen lukt me niet, maar met behulp van al die lotgenoten lukt het me beter.Groet van Pepita en houd het droog he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shiny Geplaatst 11 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Ha An en mede-stoppers,Bedankt voor jullie berichtjes. Ik ben even thuis van mijn werk tussen de middag en zal vanavond Ditjes en Datjes (Dagdraad) bezoeken. An, het stoppen met roken forum kun je vinden op www.ikstop.nl Het blijft een lastige om niet te drinken en te roken. Moelijke momenten zullen er altijd blijven. Ik heb zo'n 40 jaar gerookt en gedronken. Nu de komende jaren maar verder niet. (als het ff kan) Ik ben sinds een paar weken erg actief in een fitnesscentre. Dat helpt.Ik ben al weer erg blij met het warme welkom van de mede-stoppers hier. Bedankt daarvoor!Groetjes,Shiny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Super Shiny!! Stoppen met roken moet ik ook nog, maar eerst de alcohol maar eens de baas worden, ik kan geen 2 dingen tegelijk.... Jij heel veel succes!! En welkom natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Welkom Shiny,Ik ga het net andersom doen dan jou. Ruim 5 weken geleden ben ik gestopt met de alcohol en dat bevalt me zo goed en is me zo meegevallen dat ik me nu aan het voorbereiden ben om ook te stoppen met het roken. Bij het stoppen met drinken heb ik veel steun gehad door veel op dit forum te lezen en ben als voorbereiding op mijn rook-stoppoging bezig met het boek "de Opluchting" van Jan Geurtz. Grappig trouwens, als je dit boek leest kun je overal waar staat verslaafd aan roken ook alcohol in vullen. Alle wat er staat slaat ook op een alcohol-verslaving. Maar dit terzijde.Ik wens je veel succes. Je hebt de eerste 2 maanden al achter de rug. Knap, dat moet ik je nog na doen. .Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shiny Geplaatst 12 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2007 Hoi Dani,Ik heb het boek De Opluchting van Jan Geurtz ook gelezen. Er staat veel zinvolle informatie in. Ik wil je toch waarschuwen om niet te hard van stapel te lopen. Ik heb er heel bewust voor gekozen om eerst een jaar rookvrij te zijn, voordat ik mijn alcoholprobleem opnieuw aan ging pakken. Toen ik stopte met roken, ben ik nog meer gaan drinken dan ik al deed. Ik zocht blijkbaar toch een vorm van compensatie. We zitten niet allemaal hetzelfde in elkaar, dus misschien lukt het jou wel om nu ook te stoppen met roken.Bedankt voor je berichtje in ieder geval.Groetjes,Shiny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 12 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2007 Hallo Shiny,Ik begrijp je bezorgdheid over het te hard van stapel lopen en zit mezelf ook wel af te vragen of het niet teveel in 1x is. Toch ga ik het proberen want:A) Door het stoppen met drinken voel ik me sterker in de schoenen staan dan ik me de afgelopen jaren heb gevoeld en durf het daarom aan. En: Door het stoppen met drinken is mijn (lichte) vorm van astma verergerd. Waarschijnlijk omdat het "ontspannende" effekt van de alcohol weg is gevallen of omdat de pijntjes van het lichaam nu pas goed aan het licht komen. Ik loop nu al een paar weken bij de huisarts om weer goed ingesteld te worden op medicatie. Dus het zou hardstikke stom voor mij zijn om door te blijven roken. Zeker als het risico bestaat dat ik meer ga roken om het gemis aan alcohol te compenseren.Dus je ziet het. Afgezien van iets wat ik wil is het ook een noodzakelijk kwaad. Ik ga straks de medicijnen ophalen die ik van de huisarts voorgeschreven heb gekregen. Het stoppen met drinken durfde ik zonder medicatie aan, het stoppen met roken niet. Daar wil ik een steuntje voor in de rug. Omdat het anders misschien allemaal te heftig wordt voor mijn gemoedsrust. Want ik realiseer me maar al te goed dat het best wel veel is om al mijn verslavingen in 1x overboord te gooien. Dat gaat dus even een paar weken tandenknarsen worden. Een voordeel is wel dat ik nu al uit de vicieuze cirkel van de alcohol ben, dat verkleind de kans dat ik me daarop ga storten.Groetjes,Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shiny Geplaatst 12 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2007 Hoi Dani,Ik ben vorig jaar gestopt met roken, omdat ik ook regelmatig last had van astma. Ik ben gestopt met drinken, omdat het ook ten koste van mijn gezondheid ging. Hoge bloeddruk, leverproblemen (die nu gelukkig aan het herstellen zijn)Het is goed om een steuntje in de rug te hebben. Mijn huisarts heeft een hele belangrijke rol gespeeld in mijn besluiten om te stoppen met roken en drinken.Ik ga nu lekker een uurtje naar de sportschool. Dat helpt mij ook enorm om in balans te blijven.Groetjes,Shiny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 12 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2007 Hoi ShinyAl zo lang niet drinken en nog langer niet roken, knap hoor! En heerlijk is dat he, dat sporten. Ik merk zelf ook dat sinds ik niet meer drink en rook dat zoveel beter gaat, een directe beloning, zo zie ik het altijd. Succes op dit forum en veel plezier met sporten nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shiny Geplaatst 12 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2007 Hoi Erik,Bedankt voor je berichtje. Ik houd het voorlopig op 3x per week sporten. Ik weet van een eerdere stoppoging dat het erg goed voor mijn balans was/is.Groetjes,Shiny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden