Spring naar bijdragen

ik ben hier nieuw

probleempje

Aanbevolen berichten

goeie dag samen

ik ben hier nieuw 40 jaar dame....weet niet hoe alles hier in zijn werk gaat ...maar weet wel dat ik een drank probleem heb...ik drink elke dag maar dan enkel s'avonds een aperetiefje voor het eten en dan na het eten koffie met sterke drank en meestal blijf ik doordrinken tot ik voel dat ik niets meer binnen krijg en ik ga slapen....het is moeilijk om daar aan te weerstaan en ook om er over te praten ...het is nu toch zo al een 5 tal jaar dat ik op deze manier bezig ben en ik wil zo niet meer verder en een oplossing vinden om te stoppen

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Probleempje,

Welkom op het forum

Mijn naam is Pepita (niet mijn echte).

Ik ben 52 jaar en ben al ongeveer 30 jaar een gewoonte drinker.
De afgelopen 20 jaar, kan ik niet goed meer tegen drank, maar ik bleef het wel nuttigen.
Ik dronk ongeveer een halve fles wijn per dag.

Ik ben nu een ADB-er dank zij dit forum.
ADB betekent alcohol de baas.
De meeste mensen op het forum drinken helemaal niet meer, ik hoor daar vooralsnog nog niet bij.
Ik wil in ieder geval door de week niets meer drinken en in het weekend zeer matig.
En dat betekent niet meer dan 2 glazen per keer.
Tot op heden ben ik blij, dat ik mijn gewoonte heb doorbroken van dagelijks alcohol gebruik.
Waakzaamheid blijft echter geboden.
Ik wens je veel succes met het minderen/stoppen.
Schrijf mee op de dagdraad, daar kun je vanalles kwijt en lezen wat mensen bezig houdt.
Je kunt dat vinden onder ditjes&datjes dagdraad.
Je kunt dan meeschrijven, door op een willekeurig antwoord te drukken en dan een berichtje intypen.
Dit wordt automatisch onderaan geplaatst.
Hartelijke groeten van pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Problemeke

Welkom op het forum..ik ben 47 jaar oud en ben op mijn 26ste voor het eerst een alcoholist genoemd door mijn huidige man....de schat.
Ik dronk nog 30 glazen in de week toen ik in juli hier op het forum kwam schrijven maar zit nu op max 3 glazen in de week en dat niet eens elke week.
Nu wil ik proberen om die habbit ook voor een tijdje de deur uit te doen want het zijn tenslotte gewoontes die je moet doorbrekken.
Niet naar de fles grijpen als je
moe bent
eenzaam voelt
gespannen bent
vrolijk bent
iets te vieren hebt
ergens boos om bent
nou ja en zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken maar dit zijn mijn ergste valkuilen
Ik ben wat je noemt een probleem drinker.
Eerst had ik ook geen rem ...als ik dronk was 1 te veel en tien te weinig en dan dronk ik wel 130 glazen in de week maar ik ben nu al 11 jaar aan het minderen maar pas sinds ik hier schrijf bij gelijken voel ik de kracht om te toekomst zonder alcohol an te kunnen.
Ook heb ik de gratis anonieme internet therapie gevolgd van Tactus..klik op het logo rechts boven..waar ik heel goed leerde op de juiste manier naar mijn probleem te kijken en waar ze me helpende gedachten hebben geleerd om gevoelens van moedeloosheid om te zetten in positiviteit.
Echt een aanrader dus!
Kom schrijven op ons dagelijkse 'draadje' je vind het op Ditjes en Datjes en dan de datum van vandaag...daar zeuren we wat af en ondersteunen we degene die trek hebben en bieden we een luisterend oor en geven alle adviezen die we in huis hebben..je kan er heel wat leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Probleempje,

Welkom hier.
Safi is even de richting kwijt. Het logo van Alcohol de Baas zit links boven aan de pagina. Als je daarop klikt, kom je op de pagina waar je je kunt aanmelden voor de internetbehandeling. Als je de melding krijgt dat je nu nog niet kunt aanmelden wegens drukte, ga je gewoon een paar keer per dag proberen tot je er tussen glipt. Er is nl. een hele grote vraag naar de internettherapie en de capaciteit is beperkt.
Ik kan je evenals Safi met een gerust hart de therapie aanbevelen. Met de therapie en het forum is het mij gelukt geheel te stoppen met drinken, met alle voordelen van dien. Ik geef wel toe dat het in het begin moeilijk is, maar met willen en de steun van je hulpverlener en de kracht van het forum is het goed te doen.

Ga ook naar je huisarts, voor ondersteuning, in ieder geval voor een recept voor vitamine B1 (Thiamine). Elke zware drinker/probleemdrinker bouwt een gigantisch tekort aan vitamine B1 op.
Zelf slik ik het 2 keer per dag 25 mg. Bij ernstige gevallen wordt meer voorgeschreven.
Laat de huisarts ook bloedprikken. Je leverwaardes zullen vast veel te hoog uit komen. De arts kan dan bepalen of je lever voldoende kan herstellen door gewoon niet te drinken.

Heb je alle drank in huis door de gootsteen gegoten?

Ik wens je veel succes met stoppen / minderen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Probe,
Fijn dat je erbij komt en dat je iets aan je alcoholgebruik wil doen.
Het loont echt de moeite.
Ik ben teruggegaan van minstens anderhalve liter wijn per dag naar niks, en dat bevalt goed. 't Is in het begin even doorbijten maar je krijgt er innerlijk echt iets voor terug.
Veel succes en blijf schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Probleempje,
Als je hier vaker komt en het gaat goed, dan noem ik je geen probleempje meer hoor! Maar voor de eerste kennismaking is het goed!
Tja, wij hier op het forum weten wat het is om teveel te drinken. We zitten hier met veel verschillende mensen en dat is juist leuk. Er wordt vanuit veel verschillende zienswijzen op je gereageerd en daarmee kan je je voordeel doen!
Ik doe ook sinds enkele weken de internetbehandeling en alhoewel ik even ben gestopt met drinken, heb ik er veel baat bij, alhoewel de behandeling erop is gericht op mensen die willen gaan minderen/stoppen maar dat nog niet hebben gedaan.
Je zult wel eventjes moeten wachten voordat je ertussen komt (iedere dag proberen, ook in het weekend!), maar in de tussentijd kan je alvast beginnen met minderen/stoppen.
Verwacht je afkickverschijnselen dan is het verstandig contact op te nemen met je huisarts.
Ik heb ook begeleiding gehad (die van mijn eigen huisarts, maar wel van een verslavingsarts) met afkicken, omdat ik inderdaad de nodige afkickverschijnselen heb gehad.
Toch staan die paar dagen dat je nodig hebt om lichamelijk af te kicken niet in verhouding tot het blije gevoel wat je hebt als je lichamelijk niet meer afhankelijk bent. De geestelijke afhankelijkheid duurt langer, maar iedere dag dat je niet drinkt is er 1!
Ik wens je veel sterkte en schroom niet om allerlei vragen te stellen. Er is hier zat ervaring aanwezig!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond probleempje ,
ik ben een dame 45 jaar en alcoholiste en ....... belgische ;)
ik dronk op het laatse tot ik er bij neer viel , nu al x maanden niets meer omdat ik de baas niet kan zijn over de alcohol eens ik eraan begin .
de internet behandeling heeft mij veel inzicht in mijn verslaving en dit forum is mijn ik schrijf van mij af therapie
sucses en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Probleempje: je wilt stoppen en dat lijkt me een goed plan. Een plan dat ook zeer goed is uit te voeren. Beginnen , dat is het moeilijkste. Stap 1, de eerste 24 uur en je voelt je de volgende dag al een ander mens. Het is heel goed mogelijk, bewijzen zat hier op het forum. WELKOM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Probleempje, welkom.

Je vraagt je af hoe je bepaalde problemen moet oplossen. Joh, 1 stapje tegelijkertijd. Begin eerst eens na te denken hoe je je alcoholgebruik wilt gaan minderen (of stoppen). Lees eens mee op de dagdraadje, lees hoe anderen er mee om gaan. Misschien zit daar iets tussen wat je aanspreekt en wat je handvaten geeft om eerst dit probleem bij de kop te pakken. Daarna komt de rest wel.

Je zegt moeite te hebben met het aanvaarden van hulp. Dat herken ik wel, ik ben op zo iemand die denkt dat ze alles wel zelf kan en die niet graag iemand om hulp vraagt. Deze eigenschap komt je enigzins goed van pas want de keus om te minderen/stoppen met drinken moet je zelf maken. Dat kan niemand anders voor je doen. Maar als er mensen zijn die je willen ondersteunen in je strijd, zoals je vriend, aanvaart dan die helpende hand joh. Je kunt alle steun gebruiken die je aangeboden wordt, geloof me.

Zelf ben ik een vrouw van 47 en nu bijna 2 maanden helemaal alcoholvrij. En echt, ik heb me lange tijd niet zo goed gevoelt als nu. Ik voel me stukken sterker in mijn schoenen staan en ik ben veel beter in staat om problemen het hoofd te bieden en er mee om te gaan. Ik gun jou dat ook van harte toe.

Dus succes en sterkte,

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...