Bart78 Geplaatst 29 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2007 Ik ben een 29-jarige psychologiestudent uit Oirschot. Hoewel ik niet dagelijks veel drink, zie ik mijn drinkgedrag in het weekend wel als een probleem. Het is een gewoonte aan het worden om iedere vrijdag veel te drinken, ook alleen. En als ik uit ga kan ik ook niet goed maat houden. Ik lig dan ook regelmatig heel de middag in bed en op maandag ook vaak. Mijn studie lijdt hieronder, omdat ik ook vaak nog in het weekend wat moet doen en verder is het gewoon ongezond en duur.Het is heel moeilijk voor me om op een verantwoorde manier te drinken. Na een paar pilsjes ga ik ineens heel erg snel drinken en blijf ik ook drinken tegen beter weten in. Eigenlijk wil ik op een gegeven moment gewoon aan de cola, maar ik kan die drang om bier te blijven bestellen zo moeilijk weerstaan. Het heeft ook wel veel met mijn stemming te maken.Het liefst zou ik helemaal niets meer drinken. Misschien is dat nog maar het beste om als doel te stellen. Jarenlang met mate blijven drinken zie ik mezelf nog niet doen. Dat leidt ongetwijfeld van tijd tot tijd tot excessen, waarbij ik domme dingen uithaal of zeg of mezelf of anderen in gevaar breng. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...