Spring naar bijdragen

Ook ik zal me even voorstellen


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Cheyenne, ik ben een vrouw van 32 jaar, en ik ben al een tijdje bezig met de internetbehandeling van Tactus. Op dit moment zit ik al in de 'Vinger aan de Pols' fase.

Ik ben ruim vijf weken droog geweest, waar ik nog steeds trots op ben, maar sinds een maand ga ik iedere keer weer de mist in.

Met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik nu alweer op bijna een liter wijn zit. En dat voor de zondagmiddag...

De reden dat ik overmatig ben gaan drinken is dat ik op mijn leeftijd nog nooit een vriend heb gehad. Ik heb zelfs nog nooit gezoend. En toch heb ik, zoals iedereen, zo mijn behoeftes.

De roes van verliefdheid vervang ik met de roes van alcohol. Ik weet dat het niet goed is, maar ik kan niet anders.

Ik hoop mijn leven te kunnen verbeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cheyenne

Wat knap dat je het 5 weken hebt vol kunnen houden!
Heb je daar nog berichten over die je met je hulp verlenner bij Tactus schreef of gedachten uit het alcohol schrift?
Zo ja ga dan de echte helpende gedachten uitprinten en hang ze overal in je huis.

Ik heb zelf 2 hele maanden volgehouden en ben toen bijna iedere week 1 dag 2-3 glazen gaan drinken maar omdat het zo'n regelmaat werd ben ik er weer mee opgehouden. De weg naar meer was me veel te dicht bij dus ik zit nu weer in een droge periode.
Ik snap wat je bedoelt met de 'roes willen' want dat is ook de reden dat ik behoefte heb aan alcohol. Even kunnen ontsnappen aan de werkelijkheid.
Maar wat mij er nu van weerhoud is het gevoel na de roes..dat is helemaal geen ontsnapping van de werkelijkheid maar eerder een echte kwelling.
Dus het is mij het niet meer waard.
Dan maar wat sombere gedachten, ik steek liever energie in om wat aan die gedachten te doen of ik ga gewoon op de bank liggen om ze weg te slapen.

Je moet je leven niet met drank willen veranderen en vooral niet denken dat je het met drank kan 'verbeteren'.
Wordt nuchter en sluit je ergens bij aan, leer mensen kennen, je bent nog jong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne,

Welkom op het forum.

Met welke gedachte kom je tot de keuze om een fles te openen? Heb je een leuke vervangende gedachte die je kan verhinderen om die fles open te maken? Zo ja, hang die dan iig op een zichtbaren plek op.
Zorg er voor dat je geen drank meer in huis hebt. Dat heb ik ook gedaan. Bovendien heb ik meerdere gesprekken gehad met mijn huisarts en om Refusal gevraagd. Die slik ik nu al ruim 6 maanden. Vooral in het begin was het een hele goede stok achter de deur. Ik heb er een hekel aan om ziek te zijn, dus de wetenschap om prompt flink ziek te worden als ik zou drinken, heeft mij ervanaf gehouden.
Je zou morgen een afspraak kunnen maken met huisarts. Let er wel op dat je drie dagen niets hebt gedronken voordat je met de Refusal (of Antabus) gaat beginnen.

Dan even over schaamte. Schaamte is een gevoel waar je niks mee kan. Zet die schaamte opzij en gooi nu alles wat alcohol bevat door de gootsteen. Begin met een schone lei en HOU JE ZELF VOOR DAT JE NIET HOEFT TE DRINKEN.
Verval nu niet in een vat vol schuldgevoelens en schaamte. Wat gebeurd is, is gebeurd. Sta op veeg je knieën af en loop verder. Kijk ook eens terug naar die periode zonder wijn. Was die niet veel prettiger?

En wees nu even eerlijk naar jezelf: welke man kijk nu om naar een vrouw tjokvol wijn?

Ik was ook al een eind in de twintig voordat ik mijn man leerde kennen. Ik heb hem zelf gevraagd of hij mijn vriend wilde zijn. Ik had voorheen nog nooit een relatie gehad. Dus als je een leuke man ontmoet en je ziet hem na een paar ontmoetingen wel zitten, aarzel dan niet om hem te vragen of hij je vriend wil worden. Ik dronk toen nog helemaal niet.

Al bij al is het ook belangrijk om hier naar het forum te komen als je trek krijgt. Er is hier altijd wel iemand die je kan helpen om die gedachte aan drank uit je hoofd te praten en zo kan voorkomen dat je de deur uit gaat om te kopen.

Zoals Safi al aangaf, kruip nog eens in je behandeldossier op zoek naar goede handvatten.

Ga je dit ook melden in je contact met je hulpverlener? Je weet dat je gerust ook tussendoor een bericht mag sturen. Hij/zij kan je vast ideën ook aan de hand doen en je vragen beantwoorden.

Ik wens je veel succes in de strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,

Welkom op het forum.
Ik heb mijn huidige man via een relatiebemiddelingsbureau leren kennen.

Die zijn er volop dus hopeloos is het echt niet hoor

Was toen ook al 29. Dus kop op.

De alco is geen oplossing, maar dat weet je zelf maar al te goed.

Kom op het dagelijkse draadje en discussieer mee over allelei onderwerpen.

Groetjes en succes van pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Cheyenne, welkom. Schamen hoef je je hier gelukkig niet. We zijn hier niet beter of slechter hoor.
NIet drinken of alcohol de baas worden is het veranderen van ALLE gewoontes in denken en doen. Dat gaat niet in 1 of 2 maanden. Gun jezelf gerust de tijd., natuurlijk naar voor je dat je weer elke dag drinkt, maar pak de draad gewoon weer op en zie het als een grote les.
WELKOM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Cheyenne, welkom hier.
Wat is de reden dat je nog nooit een relatie hebt gehad? Durf je geen intieme relaties aan te gaan? Heb je wel vrienden en vriendinnen?
(Sorry als ik nu te ver ga, maar ik ben de ongeneeslijk nieuwsgierige hier op het forum.)
Weet je Cheyenne, bijna iedereen heeft wel een "reden" om aan de drank te beginnen. Alleen is er eigenlijk geen reden, er zijn alleen maar smoezen.
Je wordt er niet gelukkiger van, toch?
Laat die fles staan, je hebt het al vijf weken gekund, dus je weet dat je het kan.
Ik wens je veel sterkte en succes en weet je wat, ik wens je allereerst een goede relatie met jezelf. Een relatie is echt niet zaligmakend en zeker niet zolang je het niet met jezelf kan vinden. Let maar op, als je trots op jezelf bent en dat uitstraalt, dienen de kandidaten zich vanzelf aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.

Als ik er nuchter tegenaan kijk, weet ik ook dat ik fout bezig ben als ik ga drinken. En niet zomaar een glas wijn, maar meteen minimaal een hele fles.

In de weken dat ik droogstond, voelde ik me ook veel beter in mijn vel, ik ondernam meer, had minder last van sombere gevoelens, en mijn huishouden was ook veel beter op orde.

Ik wil weer de goede weg inslaan. Het is alleen moeilijk om weer te beginnen met nullen.

Soms ga ik ook in een opstandige bui drinken. Zoals dit weekend, ik had helemaal geen afspraken staan, en dan ga ik hier thuis piekeren.

De reden dat ik nog nooit een vriend heb gehad? Vroeger ben ik veel gepest, en daardoor straal ik nu waarschijnlijk een grote onzekerheid uit. Kennissen heb ik wel, maar niet dat ik nu iedere week een afspraak met iemand heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne,
Ik ben op lagere school ook gepest. Van nature was ik al een verlegen en onzeker persoontje en straalde dat ook uit. Ideale figuur om gepest te worden. Dat pesten heeft uiteraard die gevoelens versterkt. Toch ben ik daar aardig overheen gegroeid (dat ging niet vanzelf). Nog steeds ben ik onzeker en verlegen. Lang niet altijd kom ik zo over. Soms lijk ik wel arrogant en betweterig (gewoonlijk in een situatie waarin ik op gelijk of hoger niveau sta), soms klap ik helemaal dicht (als iemand met een hogere status t.o. mij staat). In een groep met (relatief) onbekende mensen, weet ik mij geen houding te geven en sta ik meestal aan de kant, ik voel me dan meestal buitengesloten. Wel een geprek willen, maar er tegen op zien, ergens is die drempel te hoog. Ik mijd zulke situaties. Nog altijd probeer ik die houdingen te doorbreken en mij meer open te stellen. Ik leer, maar wel heel langzaam.
Laatst ben ik geattendeerd op anneagrammen. Daarmee kun je achterhalen welke type mens je bent.
De ene site heb ik gebruikt om te kijken welk type ik ben, op de andere site vond ik een opsomming over hoe ik het liefst benaderd wil worden. Je zou zelf eens kunnen gaan kijken. Ik geef je hier de links en hoop dat de moderator ze lang genoeg laat staan, zodat je ze kunt noteren.
Op elk potje past een dekseltje, zegt mijn moeder altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,
welkom hier! Ik denk dat het heel belangrijk is dat je hier op het forum aanklopt. Hier kunnen we ervaringen delen en elkaar helpen om alcohol de baas te worden en te blijven.
Ik denk dat als je je alcoprobleem onder controle hebt, je weleens een heel andere houding uit kan gaan stralen!!
Ik wens je heel veel succes en sterkte!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...