Spring naar bijdragen

Even voorstellen


kaarsje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben 38 jaar en moeder van drie kinderen, één die besloten heeft om te gaan puberen, meid van 16 jaar en momenteel weggelopen. Middelste zoon van 15 die door zijn stoornissen al twee jaar niet meer thuis woont en een jongen van 8 jaar. nog steeds getrouwd met mijn man die in april dit jaar een mc kreeg en daardoor niet meer bij ons woont. Zelf loop ik al twee jaar met de gevolgen van een gecompliceerde enkelbreuk en heb nog steeds dagelijks pijn.
Door alle stress van elke dag ben ik steeds meer gaan drinken, zo voel ik de pijn niet meer van mijn enkel en lig ik 's nachts niet te piekeren. Ik heb pas de diagnose PTSS gekregen en door de drank, voel ik mij minder angstig, maar ik besef dat mijn drankgebruik de spuigaten uitloopt en er moet iets veranderen. Iets is een understatement, ik moet minder gaan drinken cequ stoppen.
Ik ben bang voor het gat wat eenzaamheid heet en bang om de pijn te voelen van het gemis van mijn gezin. Ik ben bang voor de grote leegte die avond heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaarsje,

Heftig joh, dat verhaal van jou.
Ik kan me voorstellen dat je dan naar de fles grijpt, alleen met die onbetrouwbare (vriend)de drankfles
krijg je het wel steeds moeilijker.
Het lost gewoonweg niets op, allemaal wel heel begrijpelijk, maar niet goed.

Welkom op het forum, ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt.
We praten met elkaar op de dagdraad bij ditjes&datjes, klik gewoon op een willekeurig antwoord en je berichtje wordt automatisch onderaan de dagdraad geplaatst.

Groetjes en veel sterkte in de komende tijd van pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de angst voor de angst is vaak groter dan de werkelijke angst en de enige manier om daar achter te komen is om die aan te gaan.
Klinkt wel makkelijk maar is het niet... en toch zie je dat het de meeste hier lukt en we eigenlijk achteraf merken dat de angst voor de angst groter was dan de angst..

wat is trouwens een MC? en waar woont je man nu? en krijg je behandeling voor je posttraumatische stress stoornis?
sorry dat ik zo nieuwsgierig ben maar ik probeer een plaatje te krijgen

Moeilijk zo met je kinderen, ik begrijp dat nu alleen die van 8 jaar nog thuis is?
je zit echt in een lastige situatie, maar des te meer reden om er voor te gaan! het kan alleen maar beter worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Ik weet pas sinds kort dat ik ptss heb, ze hebben lange tijd gedacht dat ik gewoon depressief was, daarna aan een burn-out en nu dus deze diagnose. Sinds kort ben ik aan de behandeling begonnen, vandaar denk ik ook dat ik mijn drankprobleem aan wil pakken. Drank is een hele goede verdover zoals we allemaal weten en ik wil hier door heen gaan.

Mijn man woont ergens bij mij in de buurt, waar, kan ik je niet zeggen, ik weet het niet, lekker gekmakend hé? De MC is een midlife crissis, de mannenpubertijd zal ik het maar noemen.
Dus eigenlijk heb ik drie pubers om me heen en dat valt niet echt mee.

Die van 8 jaar woont inderdaad nog thuis en dat wil ik graag zo houden ook, hij is momenteel mijn redding om door tegaan met waar ik mee bezig ben.
Niet dat ik ooit gedronken heb in zijn bijzijn, maar wat niet was kon nog komen denk ik maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo kaarsje,

Welkom hier op het forum. Ik kan je weinig over mijn ervaringen hier vertellen want ik ben hier ook nog maar enkele dagen. Ook ben ik nog niet aan de behandeling begonnen omdat er nog geen plaats was maar nu heb ik de intake gehad. Je zit in een heftige situatie zeg: Pijn, moeilijke omstandigheden met de kids en dan ook nog een partner die er niet is. Tja dan grijp je wel naar de drank dacht ik zo maar moedig dat je gaat stoppen. Veel succes ik ik hoop je op de draadjes te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaarsje,

Welkom!
Ik (39, moeder van 2 kinderen) ben zelf net hier op het forum. Drink nu al 8 dagen niet.
Heb tot nu heel veel gehad aan het lezen hier, en sinds kort meeschrijven.
Veel dingen zijn herkenbaar en kan ik nu voor mezelf benoemen. Het is niet gemakkelijk om te stoppen, maar het advies van de mede forumgenoten om het stapje voor stapje te doen probeer ik te gebruiken. en het werkt!

Ik wens je heel veel succes!
En doe maar mee om per dag een stap te doen.
Vandaag drink ik niet!

Groet,
Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Kaarsje,

Jij krijgt nogal wat op je bordje zeg! Niet verwonderlijk dat je steeds in de drank wil verdwijnen.....maar wat gelukkig dat je nu stappen zet om iets veranderen omdat je weet dat het zo ook niet langer kan. Omgaan met 3 pubers lijkt me vreselijk moeilijk, vooral omdat de communicatie nooit helemaal gelijkwaardig is met mensen die (tijdelijk) zichzelf niet zijn. Vreselijk als je kinderen zich in die periode tegen je keren, helemaal erg als je man ook nog eens z'n eigen weg denkt te moeten gaan ipv er voor jou te zijn en de problemen samen aan te pakken! Ik vind jou ongelooflijk moedig, dat je nu toch ergens het licht hebt gezien en daar voor wil gaan, gewoontes doorbreken is niet eenvoudig, zeker als er dingen in je leven spelen waar je ongelukkig over bent, aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat je al die dingen veel beter het hoofd zal kunnen bieden zonder drank. Door niet steeds in die roes te verdwijnen, ga je langzaam aan ook heel anders met dingen om: je wordt aktiever en dat geeft een heel goed gevoel over jezelf!

Kaarsje welkom hier en heel veel sterkte met alles,
en weet je:

de mens lijdt dikwijls nog het meest
door het lijden dat hij vreest
doch nimmer op komt dagen
dies heeft hij meer te dragen
dan god te dragen geeft

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ik heel naief denken dat MC motor crash ofzo was en je man in een revalidatiecentrum zat ofzo.
Is het dus gewoon een kerel met bindingsangst die van zijn verantwoordelijkheden wegloopt... inderdaad nog een puber erbij!
Wat goed dat je behandeling hebt voor je PTST.. weet je, slechter dan nu kan het niet meer worden toch? alleen maar beter!
onwijs knap dat je de drank laat staan... en op slechte dagen gewoon veel schrijven hier he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kaarsje,
Welkom hier!
Ik wens je veel succes met je fantastische voornemen om wat aan je drankgebruik te doen!
Knap!
Er liggen veel valkuilen op de loer lees ik gezien je gezinssituatie en die van jezelf, maar door de alcohol los je niets op! Er zijn er velen hier die dat kunnen beamen!
Ik hoop dat jezelf ook het gevoel zult ervaren dat het leven ZONDER of met minder alcohol niet gemakkelijk is, maar een leven MET alcohol is in ieder geval veel moeilijker!
Sterkte!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaarsje, welkom!! Tjonge, wat een toestanden allemaal. Het leven kan soms heel moeilijk zijn, maar sommigen krijgen wel bergen te verstouwen. Punt is dat drank helemaal niet helpt, integendeel, op den duur donderen we zo de afgrond in. Je helpt je zelf er niet mee en je kinderen al helemaal niet.
Psychisch en lichamelijk sloopt het vergif alcohol je. Je kan er knots gek van worden.
Er is maar een mogelijkheid en dat is minderen of stoppen!!! Kom gezellig mee schrijven op het draadje en dan lees je dat we allemaal met hetzelfde probleem zitten.
Sterkte en welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...