Spring naar bijdragen

Hallo


safidepafi

Aanbevolen berichten

Ik had mezelf al voorgesteld als antwoord op Roland zijn voorstelling ...wist niet zo goed hoe dit allemaal werkte maar wil jullie allemaal even begroeten dus hier gaat ie nog een keer

Hallo ik wil me even voorstellen. Ik ben 46 jaar en drink al sinds mijn 15de teveel. Ben op mijn 27ste voor het eerst een alcoholist genoemt door mijn huidige man die zich zelf ook als alcoholist noemt.
We hebben het teveel drinken samen volgehouden tot ik zo'n 35 jaar oud (1996)was en zijn toen proberen te minderen. Dit lukte soms en soms vielen we weer terug in het zwarte gat van drinken tot er geen druppel meer is. In 2001 lukte het ons voor het eerst om helemaal te stoppen door al het kontakt met vrienden te vermijden en te verhuizen zonder adreswijziging door te geven. We hebben het niet drinken 5 maanden volgehouden en voelden ons geweldig. Maar na een jaar van heel af en toe drinken was het tochy weer met regelmaat en teveel.
Nu ben ik nog een bingedrinker thuis want ik ga bijna nooit meer uit. En ik kan er best een aantal dagen van af blijven maar dan komt toch weer dat beklemmende gevoel dat alleen met alcohol tot rust kan komen. Ik heb ook al die jaren elke dag wiet gebruikt maar ben sinds afgelopen zaterdag van de drank en de wiet afgestapt.
Ik hoop jullie allemaal tot steun te kunnen zijn en steun aan jullie te hebben als het me even teveel wordt.
ik ben serieus in mijn plan voor lange tijd te stoppen.

-------------------------
Don't gain the world and lose control, wisdom is better than silver or gold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk welkom, ik zie dat je de weg naar het forum al gevonden hebt!!
Ik had een vraagje, is je man nog gestopt met alcohol??? Dat zou het wel iets makkelijker maken voor je denk ik. Maar zowiezo heel veel sterkte met niet drinken, gewoon de eerste laten staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie

Ja mijn man is ook gestopt en daardoor staan we inderdaad samen sterk maar ook zwak. want als 1 van ons zin krijgt aan alcohol zullen we wel proberen om de situatie te relativeren en er hopelijk van af te blijven.Maar je loopt toch steeds weer het risico als eentje het niet volhoud de ander ook meegaat drinken. Ik spreek uit ervaring maar wil toch deze keer proberen heel sterk te zijn en dan een alcohol vrij biertje te nemen als mijn man het niet kan laten. De vorige keer hebben we het ook samen 5 maanden kunnen laten staan maar dat was in 2001 sindsdien wel een twee weken of minder. Hij is trouwens niet met wiet gestopt maar daar heb ik deze keer wonderbovenwonder geen moeite mee..nog niet. :D

Ik wacht nog op de kremlins..ze zullen komen ook dat weet ik uit ervaring maar ik ben door heel gezond te eten en veel water te drinken mijn lichaam aan het ontgiftigen. Drink wel 1-2 koffies per dag wat ik eigenlijk ook niet wil...maar ja die kick he..die wil wat.

Groetjes safidepafi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey safidepafi,
Mijn man is ook een stevige drinker en kan nog net bij de sociale drinkers horen,maar hij denkt er niet over om te stoppen ,ik moet het dus alleen volhouden tussen sociaal drinkende vrienden en man.Ik heb
nu geen zijpijn meer,niet drinken doet wonderen,zelfs die paar dagen.Dokter vond de belangrijkste stap nu de internet behandeling.Daarnaast vandaag campral gekregen en vit. b1.Ja ik pak het dit keer rigoreus aan.jij ook succes,we steunen elkaar.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sadidepafi,
Ik wens je heel veel succes toe! Je weet hoe het is om een tijd niet te drinken en ik neem aan dat je de voordelen er ook al van gezien hebt. Goed dat je er weer voor wilt gaan!
Ik onderneem nu mijn eerste serieuze poging om te stoppen en het lukt me tot nu toe om niet te drinken.
Ik ben met deze weken al heel blij en trots op mezelf. Jij mag trots op jezelf zijn dat je weer niet wilt drinken.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Safidepafi, heb dit stukje gelezen en het mooi om te lezen dat je samen een bewuste keuze maakte om te stoppen met drinken! Knap om gezamenlijk bewust een andere koers te gaan varen!

Nog beter om ook met wiet te stoppen, er gaan mensen kapot om mij heen die er soms 8 per dag roken, 7 dagen per week. Zonde!

Ik hoop dat je veel steun kan krijgen ook bij jouw man. En bedankt al voor jouw grote bijdrage op dit forum ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...