Spring naar bijdragen

Even voorstellen: ik ben Roos


Roos33

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Ik ben Roos en heb sinds 2 jaar een alcoholprobleem. De afgelopen jaren dronk ik gemiddeld elke dag 2 flessen wijn per dag. Vorig jaar heb ik hulp gezocht bij verslavingszorg maar dit heeft niet het gewenste effect gehad. Daarnaast heb ik heel veel boeken gelezen over alcoholisme en anti trek medicatie geprobeerd maar ook dit heeft me niet geholpen om blijvend van de drank af te komen. Het afgelopen jaar heb ik zo vaak geprobeerd te stoppen met drinken. Elke keer gaat het dan een aantal dagen of weken goed maar het echt volhouden dat lukt niet en als ik dan weer drink dan zit er geen rem op ( soms 4 flessen op een dag). Door deze eindeloze stoppogingen heeft mijn naaste familie er weinig vertrouwen meer in, ze zien het als een gebrek aan wilskracht. Ook ik zelf begin het idee te krijgen dat ik niet sterk genoeg ben om van de drank af te blijven. Ik wil niets liever dan stoppen, ben de eerste dagen/weken enorm gemotiveerd maar dat gevoel neemt op een gegeven moment af. Ook heb ik het gevoel dat ik de alcohol nodig heb om de lastige situaties in het leven aan te kunnen, als een uitvlucht. Dit terwijl ik nota bene weet dat de alcohol mijn problemen niet oplost. De alcohol is voor mij het grootste probleem. Het heeft al zoveel stuk gemaakt, me in zoveel genante situaties gebracht. Er zijn de afgelopen weken een aantal momenten geweest waarop ik dacht dit is mijn rock bottom moment en toch blijft de drank maar aan me trekken. Er moet nu echter iets gebeuren, ik sta op het punt om alles te verliezen. Mijn partner, mijn familie en mijn werk. Het ergste vind ik nog het gevoel dat ik mezelf gaande weg ben verloren. Ik ben zo klaar met al die stoppogingen. Ik ga ervoor! Tips en adviezen zijn heel erg welkom! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos, welkom hier! 

Ja, wat een strijd he, om van de alcohol af te komen! Je hoeft het niet alleen te doen, Roos, wél zelf. Ga eens naar je huisarts en vraag om hulp. Zet stappen, voordat het inderdaad nog meer nare consequenties gaat opleveren. 

Goed dat je hier gekomen bent, wellicht kunnen we je steunen. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...