Spring naar bijdragen

Ik ben JOEP


Joep

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil me even voorstellen. Ik heb me sinds kort aangemeld bij alcohol de baas omdat ik vind dat ik teveel drink. Ik ben 50 jaar oud en getrouwd (sinds 2006) Met een lieve vrouw die ook een alcoholverslaving heeft. Van begin december tot 16 januari is zij opgenomen geweest in een verslavingskliniek. Ze is nu (gelukkig) weer thuis. Toen zij opgenomen werd heb ik haar gezegd dat ik ook niet meer zou drinken, ook niet terwijl ze daar was opgenomen. Dat is aardig gelukt, maar ik heb het een paar keer toch niet kunnen laten en bier gekocht. Sinds zij thuis is hebben we allebei niet meer gedronken. Ik heb nog nooit aan een forum meegedaan dus ik zal even uit moeten zoeken hoe alles werkt. Ik ben benieuwd wat voor reacties ik van jullie krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joep!
Goed van je dat je er wat aan wilt doen! Inderdaad heel moeilijk als je allebei met hetzelfde probleem hebt!
Voor al je vragen en ondersteuning kan je het beste via FORUM naar ''ditjes, datjes en dagdraag'' gaan, klikken op de dag van vandaag, dat zit je bij iedereen in de huidkamer zeg maar. Daar komen de meest uiteenlopende dingen aan bod, en lals je het moeilijk hebt, vind je daar altijd wel ondersteuning!
Hartelijk welkom, en tot horens!
Trees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joep,
welkom hier! Het kan ook een kracht zijn als jullie beiden hetzelfde probleem met alco hebben. Tenslotte weten jullie beiden wat een verslaving is. Ik merk dat mijn man en dochter daar beiden geen flauw idee van hebben! Het kan natuurlijk ook gevaarlijk zijn!
Ik hoop het eerste voor jullie en wens je dan ook succes en sterkte!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joep,

Welkom hier!
Goed besluit van jou en je vrouw, en samen kunnen jullie best sterk staan, dat geloof ik.
Kom lekker op het dagdraadje, waar van alles wordt besproken, en zie wat je er voor jezelf uit kunt halen.
Laat vooral die 1ste staan, dan kom je er zeker wel...

Groet,C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joep, enorm goed dat je je vrouw wilt ondersteunen. Maar natuurlijk even belangrijk voor jou. Jullie hebben dus al heel wat meegemaakt. Ik heb ook moeite om die drank te laten staan. Maar met vallen en opstaan, en doorgaan met de poging tot... gaat ons uiteindelijk bevrijden van die rot drank. Sterkte en ik hoop je spoedig te lezen bij 'ditjes en datjes' ons dagdraadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Joep!

Wat fijn dat je vrouw weer thuis is, heftig idee ook dat het zo uit de hand kan lopen, geruststellend idee misschien dat je het zelf in de hand kan houden als je de eerste stap maar zet.
Als je zo gewend bent aan de alcoholroes, ook in het samenzijn, moet je best wel sterk in je schoenen staan om jezelf en met elkaar die hardnekkige gewoonte af te leren. In het begin voelde in me eventjes wezenloos, maar al snel eigenlijk merkte in hoeveel van dat alles ook tussen de oren zit, hoe ik geniet van alles gewoon puur zoals ik ben en hoeveel fijner ik in het leven sta als ik constructief ipv destructief met mezelf bezig ben.
Zo rond het midden van je leven is het ook nog eens tijd voor wat anders, dat maakt het leven ook een stuk uitdagende en spannender vind ik. En voor jou en je vrouw geldt dat ook nog eens extra omdat je juist in deze periode ook de liefde hebt gevonden en bezegeld: mooi!!! (Zie je wel?! het kan nog best! denk ik dan ;-))
Ik vind hier op het forum veel steun, herkenning en inspiratie, niet altijd maar toch zo dat ik er regelmatig terug blijf komen, het is bijzonder om gedachten en gevoelens te kunnen delen met mensen die er zoveel raakvlakken mee hebben, ieder op z'n/haar eigen manier, en dat wens ik jou hier ook!

Groetjes, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Joep,
Ik heb weinig toe te voegen aan de woorden van onze collegastrijders.
Ga er voor!
Laat dat eerste glas staan, dan volgt er geen tweede, derde, ....
Krijg je het moeilijk? Log meteen in op de dagdraad, daar is altijd wel iemand. Schrijf er, lees er.
Denk niet verder vooruit dan een dag. Dat is altijd te overzien.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joep...mijn man en ik stoppen ook samen en de eerste 60 dagen lukte ons dat samen.
We hebben samen 20 jaar heel erg veel gedronken (120 consumpties in de week)en van die 20 proberen we al 11 jaar te minderen (30-60 consumties)..met vallen en opstaan

Toen hij weer een biertje nam deed ik mee en elke keer dat een van ons trek kreeg en ook daadwerkelijk alcohol ging kopen hebben we samen gedronken. Ik wel minder dan mijn man en allebei veel minder dan voordat ik hier op het forum kwam.
Mijn alcohol gebruik toen ik hier kwam was voor mijn doen toen laag...30 glazen in de week.
toen 60 dagen gestopt.
toen af en toe om de 10 dagen 1 25 cl flesje wijn en 1 halve liter bier
en toen werd het langzamerhand twee keer in de week en toen had ik een dikke uitglijder op een feestje waar veel drank aanwezig was en dronk ik 8 glazen wijn en 3 likeurtjes.
Daar ben ik weer zo van geschrokken dat ik sindsdien weer droog sta.
Mijn man heeft nu al twee keer in huis gedronken en zelfs met Oud en Nieuw en ik heb niet meegedaan.
Want ik ben tot het besef gekomen dat we het alleen moeten doen.
Ik vond dat eerste en enge gedachte, omdat ik bang was dat mijn man op een andere weg zou blijven lopen, dan die ik liep ,maar hij is gelukkig ook heel erg aan het matigen en laat het nog steeds zo 10-15 dagen staan. Met nu het verschil, dat als hij wel zin heeft aan 2-4 halve liters bij een voetbal wedstrijd, dat ik gewoon niet meer mee doe.

Ik wil jouw en je vrouw heel veel succes wensen samen en mocht 1 van jullie toch besluiten iets te drinken, dan is het juist alleen maar positiever, dat de ander niet me doet, anders stimuleer je elkaar in een neerwaartse spiraal.
Ik denk dat ik nu door niet meer mee te doen de opwaartse spiraal ben.
Ik trek het voortouw en doe mijn uiterste best!
Omdat ik van mij houd, maar ook van hem.
En dat kan ik het beste laten zien, door niet mee te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

quote:


Originally posted by:
Trees

Hallo Joep!


Goed van je dat je er wat aan wilt doen! Inderdaad heel moeilijk als je allebei met hetzelfde probleem hebt!


Voor al je vragen en ondersteuning kan je het beste via FORUM naar ''ditjes, datjes en dagdraag'' gaan, klikken op de dag van vandaag, dat zit je bij iedereen in de huidkamer zeg maar. Daar komen de meest uiteenlopende dingen aan bod, en lals je het moeilijk hebt, vind je daar altijd wel ondersteuning!


Hartelijk welkom, en tot horens!


Trees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...