Spring naar bijdragen

En nu ben ik het zat.


Flower

Aanbevolen berichten

Hehoi iedereen,

Ik ben een 28 jarige vrouw, single. Ik werk en doe daarnaast een deeltijd studie. Ik vind het moeilijk om toe te geven dat ik een probleem heb. Maar dit weekend ging het weer goed mis. Ik drink vanaf mijn 15e ongeveer. En toen vooral met uitgaan. Sinds dat ik naar een andere stad ben verhuis om te studeren op mijn 18e is het erger geworden. Ik heb zoveel avonden gehad dat ik black-outs gehad heb en wakker werd met kots naast mij. Ik walg van mezelf terwijl ik dit vertel. Doordeweeks drink ik wel bijna elke avond, maar dan is het meestal 2 a 3 wijntjes. Als ik op stap ga probeer ik niet te veel drinken, maar ik heb vaak geen stop en wordt ik de volgende dag ellendig, misselijk wakker. En vaak weet ik niet eens meer hoe ik thuis ben gekomen en of iemand mij thuis heb gebracht. Soms heb ik zelf maar voor de zekerheid een morning-after pil genomen omdat ik niet zeker wist of ik wel seks had gehad of niet. Ik ben er nu wel achter gekomen dat minder drinken bij mij niet helpt, want dat houd ik een tijdje vol en dan ga ik weer over de schreef en zuip me te pletter op een avond om vervolgens de volgende dag weer te zeggen dat ik nooit meer drink!
Ik had nooit gedacht dat ik op een punt zou komen dat ik van mezelf zou zeggen dat ik een alcholist ben. Mijn ouders en familieleden weten niet dat het zo erg is. Ik heb er nooit met ze over gehad. Ze zeggen weleens dat ik minder moet drinken en niet zoveel op één avond. Maar ik kan geen glasje wijn drinken, die fles moet op. Ik zit er nu over te denken om gewoon alles aan mijn ouders te vertellen, via de mail of brief. Want ik kan het niet rechtstreeks, ze zouden zo teleurgesteld zijn in mij. Ze hebben al zoveel problemen met mij gehad, was een vreselijk puber en heb veel fouten gemaakt.
Ik weet wel dat ik ook gelukkig kan zijn en dan is het meestal zonder drank en zo wil ik me ook weer voelen! Ik zal voortaan eerlijk tegen mezelf moeten zijn en tegen anderen, want zal het belangrijkste zijn voor mij om verder te gaan.

Veel liefs,

Flower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flower,
Welkom hier.
Dat klinkt heftig. Je bent hier wel aan het goede adres als je remmen kapot zijn.
Die van mij zijn ook kapot. Het heeft lang geduurd om dat toe te geven.
Ik ben helemaal gestopt, want minderen zat er voor mij echt niet in.
Aan sociaal drinken denk ik ook niet meer. Ik kan gewoon niet met alcohol omgaan.
Ik hoef gelukkig niet meer te drinken.
Ik heb hier de internettherapie gedaan en die heeft mij heel goed geholpen.
Ik heb inzicht gekregen in mijn drinkpatroon en de nodige handvatten gekregen om zowel mijn gedrag als denken te veranderen.
Ik wens je veel succes bij het stoppen en hoop dat je hier de nodige steun vindt.
Lees mee, schrijf mee, haal eruit wat je kunt gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Flower

Ik weet wel dat ik ook gelukkig kan zijn en dan is het meestal zonder drank en zo wil ik me ook weer voelen! Ik zal voortaan eerlijk tegen mezelf moeten zijn en tegen anderen, want zal het belangrijkste zijn voor mij om verder te gaan.


Welkom Flower op dit forum. Hier zit je helemaal goed. Je schrijft al zoveel goede gedachten op om van die zooi af te komen!! Je weet het en bent eerlijk naar jezelf. Nu nog de eerste laten staan.
Mijn remmen zijn ook naar de knoppen. Dan staat er maar een ding te doen en dat is niet drinken. Klinkt simpel, maar dat is het natuurlijk niet. Hier kan je altijd terecht en er zijn altijd wel mensen die je steunen. Kom schrijven bij 'ditjes en datjes'!!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Flower, welkom.
Allereerst veel succes met je wil om te stoppen.
Doe je het voor jezelf of voor je ouders? (Onbescheiden vraag.)
Heb je er verder ondersteuning bij, zoals therapie of vrienden die jou helpen?
Tactus heeft een heel goede internettherapie die je helpt om je alcoholgebruik en de onderliggende problemen voor jezelf duidelijk te maken. Heeft mij erg geholpen.
Ik hoop dat je op het forum veel steun vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Flower.
Goed dat je gaat stoppen, je drankgedrag klinkt erg als het mijne, die stukke remmen... Al wist ik altijd nog wel hoe ik thuiskwam na een avond stappen (teveel zelfcontrole). Je schrijft dat je ouders in je pubertijd al veel met je te stellen hebben gehad. Heb je wel eens psychische hulp gehad? want wie weet is er meer aan de hand dan alleen kapotte remmen. Bij mij waren het persoonlijkheidsstoornissen en sindsdien die behandeld zijn is het makkelijker voor mij geworden om niet meer te drinken. Heeft toch te maken met zelfdestructie en negatief over jezelf denken.
Succes en blijf schrijven, vooral voordat je gaat drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flower,
Welkom op het forum. Ik ben ook pas kort op het forum, sinds 2 weken, en ik wil er alles aan doen om te stoppen met drinken. Inmiddels ben ik er wel achter dat minderen niets voor mij is, het is alles of niets - zo had ik gisteren ook weer een giga uitglijder met als resultaat een lege fles.
Heb bewondering voor jezelf dat je in ieder geval al deze stap hebt gezet, ik wens je heel veel sterkte bij jouw strijd met die afschuwelijke vijand in de fles!
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flower
Ik wist op mijn 28ste ook dat ik alcoholist was en ben helaas gaan doordrinken met veel drugs er ook nog bij.
Ik kan het je niet aanraden.
Ik ben er alleen maar door blijven stilstaan.
Natuurlijkw as er wel lol en heb ik veel mensen leren kennen.
Maar nu ga ik met geen een meer om.
Ik heb geen opleiding en geen werk
Ik schrijf hier niet voor mijn lol
Nu ben ik 48 jaar oud

Doe jezelf een lol en ga hulp zoeken!
Praat met je ouders en je huisarts en wees eerlijk over je alcoholgebruik!
Voor jezelf!
Voor je toekomst!
Voor je lichaam en je geest!
Schaam je niet...hulp zoeken is niets om voor te schamen!
Doe het NU!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Flower,
Je hebt de eerste stap gezet. Je beseft dat je alcoholist bent. Dat is een enorme overwinning en het is moedig!
Bij mij weten naast mijn gezin, alleen mij zus en haar vriend van mij alcoholisme. Verder heb ik het aan niemand verteld. Ik weet niet of ik dat ook ga doen. Voor een deel is dat schaamte, aan de andere kant is het ook genoeg voor mij. Inmiddels kan ik heel wat situaties aan, al is het niet altijd even gemakkelijk.
Voor mij is ook de enige optie niet meer te drinken. Hoe graag ik ook nog sociaal zou willen drinken, ik kan het niet. Nu ik dat besloten heb, is dat wel zo gemakkelijk. Het is een hele duidelijke afspraak met mezelf, die ik hoop nog heel lang te kunnen volhouden.
Ik wens je veel sterkte.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste mooie persoonlijke overwinning, deel hem want het laat zien dat je volwassen bent! Als je het onder ogen durft te komen.

Is misschien nog niet voor je weggelegd... komt het nog in de toekomst!

Overigens mooie jonge leeftijd om al te stoppen! 28 is niks mis mee, sommige mensen drinken tot hun 45ste, 60ste... zie het als een voorsprong van jaren waarin je nog echt meerwaarde hebt in een weg waar je veel gaat leren.

Succes Flower!

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...