Spring naar bijdragen

Aangenaam kennis te maken


Leeuw

Aanbevolen berichten

Dag beste lezer!

Ten eerste fijn dat je de tijd neemt om even mijn verhaal te lezen.

Ik hoop dat ik hier de volgende stap kan leren te nemen op een leven zonder alcohol.

Op dit moment ben ik een 25 jarige mannelijke student. Ik studeer om in de entertainment wereld aan de slag te gaan en ben al sinds mijn 15de bezig als dienstverlener binnen de horeca van medewerker tot HRM.

Op mijn 15de begonnen met glazenhalen en mijn eerste kennismaking met bier in het zuiden des lands. Vanaf mijn 16de werkte ik veel in de horeca en dronk steeds meer tot ik op mijn 18de 200 liter bier per maand dronk, ook wel 50 per week en minimaal 30 glazen per dag, 7 dagen per week. Ik woonde thuis en mijn ouders accepteerde mijn gedrag. Ik probeerde te studeren wat niet lukte en ik zweefde de hele dag in een roes vol van de alcohol... tot de avond waar ik gewoon weer opnieuw begon. Ik werkte lange 16 urige dagen om aan het geld te komen. At bijna niet meer thuis en kwam rond 5 of 6 uur thuis om te slapen tot 11:00 en op te staan en weer flink door te gaan.

Mijn vader heeft me meermaals met mijn hoofd op de wc deksel gevonden om 7 uur in de ochtend. Dan had ik overgegeven en viel gewoon als een blok in slaap.

Op mijn 19de kwam de druppel, ik heb in mijn slaap overgegeven. Vervolgens 28 uur niet wakker geworden en in coma op bed gelegen. Mijn ouders stonden naast mijn bed toen ik wakker werd, ik voelde geen schaamte, geen zorgen en was zo verdoofd dat ik ook niks rook of erg had van de situatie.

Ze zeiden: 'Je bent vrij om te doen en laten wat je zelf wil, om keuzes te maken. En we maken ons zorgen om je. Je mag weten dat we er voor je zijn maar dat je leert van je eigen fouten. En dat jij je eigen gang mag gaan. Je bent trouwens een dag niet wakker geworden, het is geen dinsdag maar woensdag.'

De reden dat ik in coma lag? Waarschijnlijk omdat ik dinsdag niet eens hoefde te werken, ik werkte toen doorgaans 7 dagen per week en was een workaholic die in de uren na zijn werk... zich dus helemaal klem zoop.

Na dit incident ben ik gaan minderen. Ik ben nog heel erg vaak teruggevallen en op mijn 21ste weggegaan thuis en samenwonen. Het was echt wegvluchten, achteraf heel spijtig omdat ik mijn problemen gewoon uit de weg ging. (En nog steeds ga.)

In de periode die nu volgt dronk ik minder, bijna niet en heb mezelf in een afhankelijke positie geplaats. Ik ging weer studeren en ik merkte dat ik eigenlijk niet gelukkig was. Nadat mijn relatie uitging na anderhalf jaar ben ik op mijzelf gaan wonen ver van mijn ouderlijk huis en deed mijn ding... studeren en drinken en vooral werken in de horeca.

Telkens weer zocht ik een omgeving met mensen die drinken, nodigde mensen thuis uit voor feesten om vervolgens te gaan stappen. Ik dronk inmiddels gelukkig niet meer alleen maar kende iedereen in mijn stamkroeg.

Na een periode van terugval, ben ik nu na een leuke relatie die kapot is gegaan door mijn gebrek aan emotie in de situatie beland dat ik één a twee maal in de week drink. Ik studeer een leuke HBO studie en ik heb een fantastische bijbaan buiten de horeca. Ik werk nu nog soms in de horeca omdat het leuk is om in contact te komen met mensen maar drink zelf amper.

Vandaag de dag beperk ik drinken tot één maal per week, dan ga ik ook wel los. Geld is geen probleem omdat ik hard werk en heel ambiteus ben. Ik leef er echt naartoe om flink los te gaan. Als ik twee of drie weken niet drink word ik echt neurotisch, heel onrustig en ga ik vervolgens 5 dagen uitbundig feesten, stappen, drinken en vieren alsof het niet op kan.

Ik schaam me hiervoor omdat ik geen ritme heb, afspraken soms niet nakom. Mijn werk staat voorop en daar kom ik altijd opdagen maar mijn studie leidt eronder. Dit is dan ook mijn laatste kans om van mijn leven een succes te maken aangezien ik nog een jaar studiefinanciering heb, daarna is het op. En ik ben bang voor terugval aangezien ik dat al reeds vaker heb gehad; alles gaat goed en in een vlaag van zelfvertrouwen ga je helemaal los om te stoppen uit schaamte en het besef dat werk en alcohol voldoende is... een leven wat ik niet wil leven zonder de kans te creeëren om mensen te helpen op een grotere schaal. Als idealist wil ik namelijk de wereld nog een bijdrage geven en tonen dat ik echt dankbaar ben voor het leven dat mij is gegeven.

Daarnaast als 25 jarige ben ik een van de oudste van mijn opleiding. Mensen te zien van 18, 19 jaar die in dezelfde positie verkeren. Ze hebben niet dezelfde ervaring maar wel de behoefte om te vieren dat ze vooruitkomen, het maakt mijn leven elke dag niet makkelijker.

Een paar van mijn huisgenoten doen dezelfde studie en twee zijn net gestopt met studeren, ze gaan veel stappen en probeert me mee te krijgen. Het is een keuze tussen het geluk nu en de toekomst. Jong voelen en wild zijn of een volwassen koers varen. De balans zoeken in deze is het belangrijkste en ik heb hem voor mijn gevoel nog niet helemaal te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leeuw,

wat je schrijft over inhouden en dan daarna nog meer losgaan herken ik goed. Je hele zuipverhaal eigenlijk wel. Zelf ook onmatig vanaf m'n 16e. Nu 51. 'n Hele diverse carriere doorgemaakt, toch door gedrevenheid, de wil om voor jezelf te zorgen en werklust altijd op de baan gebleven. Van visserij via offshore tot horeca, binnen- en buitenland, heel veel zee, m'n eeuwige liefde.
Ga de internet behandeling doen. Ze hebben mij op het spoor gezet van 'n ADHD onderzoek, blijkt te kloppen. Zuipen kan ook zelfmedicatie zijn. Zuip jij ook alles puur, geen verdunning? Ik goot alles er zo in, zelfs ijs was me te min.
Afgelopen mei ben ik plots gestopt, ik trok het niet meer, en dacht: weet je wat? Ik stop. Zo gezegd, zo gedaan. Just like that, je doet toch wat je zegt? Dat hield ik vol tot eind juni, de laatste dag. Helemaal hyper, verschrikkelijk los, weer stop. Ben toen gaan googlen, en hier terechtgekomen. Internetbehandeling gedaan, heb het nu redelijk onder controle, soort zaagtandbeweging, hou het 'n week of 4 a 5 vol, drink dan 1 avond bv. 1 fles wijn (niet eens leeg), baal van de kater en ben min genoeg om me weer 5 weken op te bouwen tot hyper. Wie weet gaat deze onvolkomenheid na de ADHD constatering er ook nog aan?
Zoals gezegd, ik raad je de internetcursus echt aan. Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leeuw,
daar heb je een duidelijk verhaal neergeschreven!
Knap van je dat je wat aan je probleem wilt gaan doen! Je beseft heel duidelijk dat je met doorgaan met drinken er niet komt.
Haddock verwijst je naar de internetbehandeling. Ik kan niet anders zeggen dat het een goede tip is! Ik heb hem zelf bijna afgerond en ik begin ermee begonnen toen ik al een aantal maanden droog stond. Toch leer ik er veel van en heb er veel van geleerd. Een aanrader dus!
Ik hoop je regelmatig hier te spreken en hou vol!
De lastige dagen vol met drankgebruik (door anderen?) komen eraan. Lukt het jou deze ongeschonden door te komen dan heb je een hele belangrijke hobbel genomen. Mijn eerste hobbel was een periode dat mijn man weg was voor zaken. Ik dronk dan altijd veel. Toen het gelukt was dit droog door te komen was mijn volgende hobbel de vakantie. dat is ook gelukt.
Tegen de feestdagen zie ik niet zo op, omdat ik weet dat het in mijn mogelijkheden ligt om deze ook droog door te komen.
Succes met je studie!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Safidepafi!

Haddock, bedankt voor jouw korte verhaal. Dat is wel heftig om te lezen dat mensen 51 worden met een alcohol verleden van 35 jaar. Als jouw liefde de zee is, dan komen er eigenlijk heel veel vragen op.

Waarom gaan varen?

Hoe is jouw relatie tot jouw familie?

Hoe is jouw relatie tot vrienden?

Het lijkt mij moeilijk om helemaal op jezelf te rekenen natuurlijk met collega's samen maar toch alleen en dan de wereld rond.

Alcohol drink ik in elke vorm. Puur drinken is geen sport gelukkig en ik kan het heel goed opbrengen om gewoon heel veel cocktails te maken en mijn beurt af te wachten tot pure shooters wodka of gewoon bier, bier en nog meer bier. Trouwens, ik dronk. Het is nu verleden tijd en ik wil de uitdaging aangaan voor mijzelf om tot na de carnaval niet te drinken tot 22 februari. Dat is over 2 maanden van nu. Het lijkt me heerlijk om mijn grenzen te verleggen.

Haddock, ben deze kant inderdaad opgekomen voor internethulp. Ik heb mijn dekaan verteld waar ik sta, mijn huisgenoten, mijn ouders en beste vrienden. Nu eens kijken of ik samen met de informatie die ik hier lees in staat ben om mijn leven een andere wending te geven.

Soothe, bedankt! Ik hoop dat ik inderdaad mijn leven kan indelen zonder alcohol, met steun en begrip en hetzelfde kan realiseren voor de mensen hier.

Gemotiveerd, hartelijk bedankt voor jouw warme ontvangst! :D
Mijn ouders zie ik gelukkig alleen maandag, dan koken we samen en dan drink ik geen wijn. Moeilijke opgave aangezien ik gastronomisch gezien thuis de wijnproever ben met 10 jaar vakervaring en enorme wijnkennis. Al spuug ik het uit, dan is het toch de spreekwoordelijke druppel.

Gelukkig heb ik me een beetje heel erg ingedekt door 1ste en 2de kerstdag te werken, donderdag heb ik een verjaardag dan wil ik even tot rust komen en ik zal eens zien hoe dat gaat lukken en met oud en nieuw; werk ik ook niet in de horeca. Na rondvragen heb ik wel te horen gekregen dat we champagne krijgen geserveerd in het call center. (24 uur dienst verlening.) En daar hoop ik ook in staat te zijn me proffessioneel op te stellen.

Al met al, drie kleine bultjes die ik eens meester zal zijn. Positief denken ;)

Ik ga me in elk geval toeleggen op sport om mijn energie ergens uit te halen en kijk eens hoe het schip strand.

Vakantie, bedenk me dat ik met mijn studie in maart een skivakantie (zuipfestijn) heb ingepland. Zonder annuleringsverzekering. Beetje stom, ik ben nooit beroerd genoeg om een bus in te stappen al heb ik 40 grade koorts en gewoon gaan feesten! Tja, daar zie ik eigenlijk het meest tegen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw, herkenbaar verhaal, van dagelijks drinken ben ik ook 2,5 jaar geleden overgestapt naar 1x per week losgaan en dan ook goed losgaan (om daarna 2 dagen ziek te zijn)... het lukte me lange tijd niet om die ene dag over te slaan, als ik het uitstelde werd het een paar dagen later en nog meer alcohol... ik bouwde mijn spanningen gedurende de week op om die weg te kunnen drinken op die ene dag, de batterij ontladen zeg maar. Toch wilde ik dat niet meer en heb ik in juni besloten om per dag niet meer te drinken.. dat is niet altijd gelukt, soms dronk ik nog wel eens 2 biertjes ofzo maar dat was al veel beter dan die fles port en die 2 biertjes die er op een avond doorheen gingen (en soms nog meer) en helaas ben ik 1 avond toen ik alles zo zat was en het me allemaal niet meer kon schelen toch nog eens los gegaan.. maar het gaat goed, na die avond 6 weken geleden echt niet meer gedronken en het bevalt me goed... ik leer nu ook wat gedoseerder met mijn stress om te gaan en loop hard om ze kwijt te raken.

Je bent al heel goed bezig, je hebt je omgeving verteld wat je probleem is, zodat ze je kunnen helpen als het mis dreigt te gaan, en je ontloopt de risicosituaties voor zover dat kan! plan niet teveel vooruit, plan gewoon per dag en zeg iedere dag weer tegen jezelf, vandaag drink ik niet, morgen zie ik wel... en inderdaad, doe de internettherapie, het helpt echt! en geeft je wat handvaten voor moeilijke situaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Leeuw

Het lijkt me heerlijk om mijn grenzen te verleggen.

Ik heb mijn dekaan verteld waar ik sta, mijn huisgenoten, mijn ouders en beste vrienden. Nu eens kijken of ik samen met de informatie die ik hier lees in staat ben om mijn leven een andere wending te geven.


Het is een keuze tussen het geluk nu en de toekomst. Jong voelen en wild zijn of een volwassen koers varen. De balans zoeken in deze is het belangrijkste en ik heb hem voor mijn gevoel nog niet helemaal te pakken.



Hoi Leeuw,

Ik heb even gewacht op inspiratie om jou iets te kunnen zeggen waar je wat mee kunt, want bovenstaande quotes hebben indruk op me gemaakt. Allereerst: fijn dat je het hier hebt gevonden!
Het valt niet mee om te onderkennen dat je een probleem hebt, zeker niet als je ouders je zo vrij hebben gelaten en als drinken in je omgeving iets 'gewoons' lijkt te zijn wat jongeren in het uitgaan enzo nu eenmaal doen. Maar blijkbaar is er toch iets gaan rinkelen bij jou: gelukkig nog op tijd om het stemmetje in jou die werkelijk het allerbeste met jou voor heeft, niet voorgoed te hebben verzopen.

"Toen ik 25 was", sprak de ouwe vrijster, "dacht ik zo'n beetje dat ik het eeuwige leven had: 40 is nog zoooo ver weg". Maar je bent er zo. Dat kan je alleen maar weten als je er al bent. En dan is er geen terug.

Wat is geluk? Ik wilde sex, drugs en rock&roll: aandacht, vluchten en in het moment genieten. Inmiddels zijn die dingen veranderd in: delen, bij mezelf blijven, en nog steeds vooral genieten in het nu. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.

Het leven zit vol uitdagingen, doen wat je altijd al deed lijkt op het moment dat je onder invloed bent spannend, maar is in feite reuze saai. Het is ook niet echt dus het enige wat je er aan overhoudt is een kater.
Voor mij is er een wereld open gegaan hoe leuk ik eigenlijk ben als ik nuchter ben (ahum, al zeg ik het zelf). Hoe dronkenderder de mensen om me heen, hoe stouter ik word! En dan wel lekker in het autootje naar huis rijden en de volgende dag nog wat aan je dag hebben terwijl je alles nog weet!

Het kan een keuze zijn om je leven als een groot avontuur te zien en jij bent de regisseur: je leeft maar 1 keer tenslotte (tenminste voor zover we weten, in deze hoedanigheid) en dan zou je toch wel gek zijn om kostbare jaren zomaar voorbij te laten gaan ipv het meeste/het beste eruit te willen halen? JUIST deze jonge jaren had ik er al graag mee begonnen, want ik heb veel spijt (een herkansing krijg je namelijk niet meer).

Ik kan me inleven in het dilemma van het zoeken naar een balans. Het mooiste zou zijn als je af en toe eens lekker los zou kunnen gaan zonder dat je daar op wat voor een manier dan ook last van hebt. Maar daar moet je wel het type voor zijn, en zulke types gingen volgens mij sowieso al nooit te ver.
'Wij die niet van ophouden wisten', zijn niet echt gezegend met matigheid, het mooie daarvan is wel dat we die onmatigheid net zo hard kunnen inzetten in dingen die juist weer het beste in onszelf naar boven brengen, zoals de missie met jezelf om je leven nu eens op een andere manier te genieten, en volgens mij ben jij daar nu hard mee bezig (en je bent hier niet de enige!).

Gewoonten zijn hardnekkig, doorbreken kost eigenlijk maar 1 dag (vandaag doe ik het NIET) en wordt met de dag gemakkelijker. Over die skivakantie (ehm dat zuipfestijn): kan je niet alsnog een annuleringsverzekering afsluiten? Want ik ben op mijn vakantie na 5 weken droog totaal de fout in gegaan! Ook omdat ik steeds stiekem bij mezelf dacht: "Ach dan is het vakantie, dan mag het lekker weer eens". En een spijt dat ik daarvan had: een gemiste kans was het!

Dus hou dit vast Leeuwtje, want er is een manier om zowel nu als in de toekomst gelukkig te zijn. Extra gelukkig eigenlijk, want je ondergaat je leven niet meer, maar je Leeft het, en dat is een geheimpje waar ik 40 voor heb moeten worden terwijl jij het nu al weet!

Je klinkt super positief en gemotiveerd!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heyy Leeuw,
ik ben zelf ook student en weet hoeveel verleidingen er te vinden zijn in het studentenleven...
In ieder geval is het goed dat je hebt beseft dat er iets moet gaan veranderen.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik helemaal wil stoppen,
wil jij eigenlijk minderen of helemaal niet meer drinken?
Groetjes, estrella

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Estrella,

het liefst wil ik helemaal stoppen. Dat heb ik al heel er vaak geprobeerd en telkens ben ik na 3 maanden, of een keer zelfs na driekwart jaar weer voorzichting begonnen met heftige uitglijders dat ik steeds meer en meer ging drinken.

Ik probeer nu middels mijn mentale kracht mijn leven te omlijsten, dit middels zelf opgelegde regels.
Eigenlijk niet echt regels, meer een manier van leven.

Deze manier van leven probeer ik zo goed mogelijk in kaart te brengen. Vooral de vraag wat wil ik in dit leven bereiken. Welke waarde geef ik aan het leven. Mijn instelling is om een soort grondwet te maken waarmee ik kan en wil leven!

Hoe wil ik leven als vriend, familielid, collega en student. Het is moelijk om dit vast te houden

Nu ben ik na wat valkuilen wat volwassener, sterker en mentaal gegroeid dus ik weet welke koers ik wil varen. Ik heb zelf het ' einddoel' voor ogen.

Om het kort door de bocht te zeggen... ik heb een voorstelling wat mensen zeggen op mijn begravenis. Hoe ik daar ben gekomen.

Alcohol is onderdeel van het verleden. Het is een harddrugs en ik gebruik geen cocaine of andere midddelen, dus waarom alcohol?

Zo, ben een beetje moe. Uhm, donderdag of vrijdag kan ik het pas serieus herlezen na 2 dagen pezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Leeuw,
Ook jij van Harte welkom op dit forum. Je schreef dat ik als een zelftandige volwassen en bewuste vrouw klink... Nou kijk dan maar eens naar jezelf. Heb heel je verhaal, achtergrond en beredenering gelezen en ècht leeuw; ook jij klinkt als een zelfstandige volwassen en bewuste man!!
Je vraagt of ik steun van mijn partner krijg. Ja, maar ik betrek hem er niet voor de volle 100% in. Hij is op de hoogte van mijn probleem, helpt me ermee, maar weet niet dat ik op dit forum "zit".
Ook jij veel succes!!!
Gr Marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leeuw, een indrukwekkende drank historie op jonge leeftijd al achter de rug. Ik ben zelf al een ouwetje, maar begon idem zoals jij. Jaren van vallen en opstaan en ik ben er nog niet. Erger zelfs, vandaag is weer eens dag 1 voor mij. Je komt sterk over, met een sterk karakter, die wat wil maken van zijn leven. Dan gaat je het ook lukken, maar dan zonder die zooi. Je bent niet iemand die gezellig twee glaasjes drinkt en dan een week niks. Balen, maar alcohol is vergif voor ons. Of misschien ook niet balen, we moeten ons geluk ergens anders vandaan halen. Alhoewel, alcohol heeft me eigenlijk nooit gelukkig gemaakt. Jou wel??

Welkom hier, het zal je helpen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An!

Leuk dat je erbij bent gekomen (al ben je langer op dit forum dan ik ;)

Bedankt voor jouw compliment, dat is goed voor mijn grote leeuwen ego! *GRrr... sprrr....*

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Dat zegt voldoende denk ik?

Het heeft mijn laatste relatie voor mij helemaal kapot gemaakt. En dat is dan ook een 'eye' opener geweest voor mij. Ik voelde helemaal niks meer voor mezelf en toen realiseerde ik dat drank me in geen enkel opzicht hielp of gelukkig maakte, dat deed ik zelf. Ik gaf zelf toe aan wat ik wel of niet toestond en ik wilde niet toestaan dat drank mijn leven gaat leiden. Het is idd... gif! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leeuw,

Krachtig besluit van je. Goed doordacht, en heel gemotiveerd.
Drank zorgt er idd voor dat je niet(s) meer voelt, en hoe doe je dit nu?
Want in mijn ervaring komt er een hoop shit naar boven, als je stopt met het middel dat die shit juist afdekte.

Ga vooral door met je nieuwe leven! Succes met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Cacao, klopt, ik ben op dit moment erg onrustig, emotioneel en ik merk dat ik me anders ga gedragen. Er zit ondanks alles en ondanks dat niemand het ziet wat onzekerheid in mijn lijf.

Tja, ik slaap even heel veel en ik merk dat ik nog even een beetje rusteloos ben, ik slaap gewoon heel veel overdag en ben in de nacht wakker... mijn wereld op zijn kop.

Ach ja...dat komt wel weer helemaal goed! Ik ben blij met mijn keuze, want het is bewust en het is er om mijn lichaam en ziel van dienst te zijn. En na verloop van tijd komt het dus allemaal helemaal goed :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Leeuw,

Ik moest zo lachen toen je vertelde dat je de oudste van de klas was. Ik ben pas op latere leeftijd mijn studie gaan volgen en zat toen met medeleerlingen van mijn kinderen's leeftijd in de klas. Ik heb natuurlijk heeeeeeeel jong kinderen gekregen, dat snap je;)
Veel van wat je schrijft zal je terug lezen op het forum, gedrevenheid, ambitie, de drang naar perfectie etc.
Kijk niet naar de leeftijden of het feit dat meerderdeel vrouwen zijn. We zijn mensen en ooit heel lang geleden 25 geweest al was ik toen een stuk volwassener dan nu
:D
Houd vol, vent. Het is het meer dan waard.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dag lieve mensen,

ik wilde even opschrijven hoe ik leef, en me voel nu ik 51 dagen alcohol vrij ben :D

Ik voel weer emotie, verdriet en ervaar mijn verleden nu als een weg vol ervaringen waar ik nog uit kan putten.

Ik kan de kroeg in, 3 dagen carnaval vieren zonder alcohol en ik heb dikke lol. Plezier is iets dat je zelf maakt en niemand je kan geven in welke vorm dan ook. Onzekerheid, angst, kuddegedrag alemaal een oorzaak om mee te doen. Ik sta als Leeuw graag hierboven.

Ik kan eindelijk fouten maken, en ze toegeven.

Ik heb een sterkere relatie gekregen met mijn moeder.

Ik ga mijn studie halen, en heb mijn eerste periode in zijn geheel gehaald. Alles, voor het eerst. En ben trots erop dat ik kan presteren.

Mijn nieuwe vriendin weet dat ik evenwichtig ben, nieuwe stappen maak en ze respecteerd me. Overigens voel ik voor het eerst angst voor het grote onbekende... ik lief voor het eerst zonder weg te vluchten voor de realiteit, mijn problemen.

Zo zijn er nog meer... :D

Alles bij elkaar, geweldig! B)

Leeuw

Toevoeging: slapen is nog steeds een probleem ;) mijn ritme! Jaren van horeca, feesten, dagen doortrekken hebben zijn tol geeist...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuwtje! PuRrRrRrRRRRRrrrrrrrr..

Trots op jou kerel!
Je gaat hartstikke goed!

Nu alleen het slapen nog, maar dat zal wat tijd nodig hebben.
Geef je vriendin maar een knuffel van mij, en vertel haar maar wat een mooie kerel je bent ;), en dat ze het getroffen heeft.

Fiets vooral lekker door zo!

:heart: C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...