Spring naar bijdragen

Aangenaam kennis te maken


Leeuw

Aanbevolen berichten

Dag beste lezer!

Ten eerste fijn dat je de tijd neemt om even mijn verhaal te lezen.

Ik hoop dat ik hier de volgende stap kan leren te nemen op een leven zonder alcohol.

Op dit moment ben ik een 25 jarige mannelijke student. Ik studeer om in de entertainment wereld aan de slag te gaan en ben al sinds mijn 15de bezig als dienstverlener binnen de horeca van medewerker tot HRM.

Op mijn 15de begonnen met glazenhalen en mijn eerste kennismaking met bier in het zuiden des lands. Vanaf mijn 16de werkte ik veel in de horeca en dronk steeds meer tot ik op mijn 18de 200 liter bier per maand dronk, ook wel 50 per week en minimaal 30 glazen per dag, 7 dagen per week. Ik woonde thuis en mijn ouders accepteerde mijn gedrag. Ik probeerde te studeren wat niet lukte en ik zweefde de hele dag in een roes vol van de alcohol... tot de avond waar ik gewoon weer opnieuw begon. Ik werkte lange 16 urige dagen om aan het geld te komen. At bijna niet meer thuis en kwam rond 5 of 6 uur thuis om te slapen tot 11:00 en op te staan en weer flink door te gaan.

Mijn vader heeft me meermaals met mijn hoofd op de wc deksel gevonden om 7 uur in de ochtend. Dan had ik overgegeven en viel gewoon als een blok in slaap.

Op mijn 19de kwam de druppel, ik heb in mijn slaap overgegeven. Vervolgens 28 uur niet wakker geworden en in coma op bed gelegen. Mijn ouders stonden naast mijn bed toen ik wakker werd, ik voelde geen schaamte, geen zorgen en was zo verdoofd dat ik ook niks rook of erg had van de situatie.

Ze zeiden: 'Je bent vrij om te doen en laten wat je zelf wil, om keuzes te maken. En we maken ons zorgen om je. Je mag weten dat we er voor je zijn maar dat je leert van je eigen fouten. En dat jij je eigen gang mag gaan. Je bent trouwens een dag niet wakker geworden, het is geen dinsdag maar woensdag.'