Spring naar bijdragen

even voorstellen


staartje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. Ik volg niet het programma alcoholdebaas maar heb een ander programma gevolgd waar ik nu klaar mee ben. Ik heb de afgelopen paar jaar flink teveel gedronken, tot ik wel moest stoppen om mijn rijbewijs te houden. Ik ging voor minderen maar drink nu sinds half maart niets meer. Het valt tot nu toe erg mee, maar ik ben onzeker over de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Staartje, je bent in ieder geval prachtig op weg. Welkom hier, de meesten komen hier en moeten dan nog stoppen, dus je bent al hartstikke goed op weg. En je hebt je rijbewijs nog, dus dat is mooi.
Goed dat je sinds half maart helemaal droog staat.

Uit ervaring kan ik zeggen, dat het steeds meer een gewoonte wordt om NIET te drinken, net zoals de gewoonte erin in geslopen om WEL te drinken.

Gewoon doen en hier schrijven, dat is een fantastische motivator (vind ik).

Succes met volhouden en je bent al een eind op weg.

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
staartje

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. Ik volg niet het programma alcoholdebaas maar heb een ander programma gevolgd waar ik nu klaar mee ben. Ik heb de afgelopen paar jaar flink teveel gedronken, tot ik wel moest stoppen om mijn rijbewijs te houden. Ik ging voor minderen maar drink nu sinds half maart niets meer. Het valt tot nu toe erg mee, maar ik ben onzeker over de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals een reactie op mijn nieuw zijn hier. Ik was al een tijdje op zoek naar een soort forum, een plek om gevoelens te delen. Ik leef in een omgeving waar vrijwel niemand weet van mijn alcoholprobleem. Dat zou nl het einde van heel veel kunnen betekenen, van mijn baan, vrienden etc. Dat maakt best eenzaam. Ik hoop op deze plek steun te ervaren en te geven, want ik heb al veel meegemaakt en wel het een en ander geleerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staartje,

Voor je dagelijkse "dingen, problemen, wat je kwijt wilt" kun je beter op "ditjes en datjes" klikken en dan op het draadje met de datum van vandaag.

De "quote" knop is om te herhalen wat iemand die dag heeft gezegd. Je kunt direct daaronder dan je eigen mening plaatsen.

Om mee te doen aan de discussie moet je op de "antwoord" knop klikken. Dan kun je zelf op dat moment schrijven waar je behoefte aan hebt.

Vink niet een "met de discussie meedoen" aan anders loopt je hele postvak in vol met berichten van anderen. Met de knop "vernieuwen" of "F5 in te toetsen" kun je de pagina vernieuwen en kijken of andere iets geschreven hebben.


Ook van mij: succes! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo staartje Welkom!

Als je hier iedere dag even komt en je ups en downs met ons deelt zal je zien dat je je minder eenzaam voelt en ik spreek uit ervaring, ik heb de afgelopen twee jaar stiekem gedronken omdat ik niet aan mezelf en mijn omgeving toe wilde geven dat ik een probleem had en dat was vreselijk eenzaam.
Goed van je dat je al gestopt bent en nu doorgaan en Vooruit kijken!!
Succes!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...