Spring naar bijdragen

wie is wat?wie ben ik??wat ben ik???


annieanja

Aanbevolen berichten

goedenavond allemaal,

Wie is wie ...? Wie ben ik vraag ik me wel eens af en ook wat ben ik?

Zit nu wel hierachter de pc maar alles wat ik optik wis ik weer.
Wanneer drinken we te veel? Ik heb het er al een tijdje over met mijn vriendinnenclubje.Volgens mij drinken we te veel.Ik voornamelijk en 1 vriendin ook.We zijn met zijn vieren.De andere twee weten de grens...ik niet.
Het moet maar eens afgelopen zijn.Dat is wat ik telkens tegen mijzelf zeg.
Ik drink al een aantal jaar...Binnen de norm denk ik altijd maar wanneer ik met anderen praat en ik vraag wanneer zij alcohol drinken dan valt het mij op dat er mensen zijn die door de week niets drinken en in het weekend een flesje wijn open trekken met zijn twee-tjes
Ik kan elke avond een fles wijn op.Vind het altijd zonde om na drie glazen het restje te bewaren...drink het dus op.
Afgelopen zaterdag ben ik out gegaan..Weet niet veel meer van de avond na 23uur.Was de weg kwijt..helemaal.Ben ook ter aarde gestort...lag in het gras voor mijn huis.Ik was naar een tuinfeest geweest..samen met man.Hij vertelde me dat ik nog heb staan dansen...en dat ik grappig was...Ik weet dat ik geen kwade dronk heb maar tis te erg.Dan neem ik me voor om niets te drinken maar wanneer ik langs een supermarkt kom dan doe ik indedaad toch een fles kopen.En dan wel steeds bij een andere kassa gaan staan want stel dat de kassiere het ziet.Ben wel gestopt met bier drinken ..dat deed ik voorheen.Drink nu wijn...omdat dat gezonder (?) is.Het bier is dus over de datum in de koelkast...nu de wijn nog laten verzuren.Ik vind het moeilijk om mijzelf als verslaafd te noemen...maar wanneer ik de vragenlijst invul dan scoor ik toch wel zo.
Alcohol is ook zo'n legale verslaving.Gezellig een rose-tje...of een portje voor de stem..........
Ik betrapte me er net zelf op.Heb de kinderen welterusten gezegd en dat is voor mij altijd het sein om van de avond te genieten.Wijntjeerbij...alleen gaat de fles dan leeg.
heb gisteren mijn maag leger dan leeg gespogen ...gejankt en gedacht dat wanneer ik het lootje zou leggen het me op dat moment niets kon schelen.Ik heb een leuk leven een lieve man en geweldige kids.
waarom dan zo stom om te blijven drinken??

kan iemand mij vertellen hoe ik verknocht kan raken aan vruchtensap?

help...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Annieanja,

Troost je, jouw verhaal is niet veel anders dan anderen (zoals ik) hier op het forum. Ik sta inmiddels bijna een maand droog.

Op het laatst dronk ik twee flessen wijn per dag. Ik heb ook alles wat mijn hartje begeert. Een leuke en interessante baan, een hele lieve vriend, een mooie en lieve dochter en vriend en ik hebben een jaar geleden samen een huis gekocht.

het feit dat je zelf al doorhebt dat je teveel drinkt is zeer positief. Je staat open voor verandering. Je kunt vooral zelf heel erg veel doen door (echt waar) het eerste glas te laten staan. Haal geen alcohol meer in huis. Probeer je vantevoren in te denken hoe je heel erg hard langs de winkel fietst en niet naar binnen gaat. Hoe opgelucht en blij je je zult voelen dat dat je gelukt is. Het is een groei met kleine stapjes.

Ik kan nu rustig boodschappen doen en geen wijn meenemen. Ik voel me nog elke keer trots als ik bij de kassa sta en geen drank af hoef te rekenen. En dat terwijl half nederland wel voor of achter je staat met alcohol in de handen.

Annieanja, ik noem je maar Annie dat is iets korter, het is de moeite van het proberen waard. Van drank krijg je zoveel lichamelijke ongemakken en die verdwijnen binnen twee weken. Misschien krijg je wat last van ontwenningsverschijnselen. Vooral als je elke dag gedronken hebt. Bij mij was dat 5 nachten zweten. Ik heb toen gezorgd dat ik een gloria-vanderbild douchecreme in huis had voor de volgende ochtend. Niemand die het merkte.

Ook kun je je opgeven voor de internetbehandeling van Tactus. Die is gratis. Ik heb hem net afgesloten en er veel baat bij gehad. Laat je niet op een wachtlijst plaatsen, dat helpt niet. Blijf proberen jezelf op te geven. Ook op het forum word het wel genoemd dat je je kunt opgeven voor de internetbehandeling en dan glip je er tussendoor.

Nou, ik heb gelijk heel wat geschreven. Ben behoorlijk moe en moet morgen weer werken dus ga nu even lekker slapen.

Succes verder!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen floortje,

thnx voor je steun.1 maand zonder alcohol dat vind ik super!! ik fiets tegenwoordig met mijn buurvrouw een rondje en die is nu een jaar gestopt.Vroeger konden we samen heel wat aftanken in de tuin.halve liters bier alsof het niets was.Dat begon dan al smiddags.Zij is ok een steun.Ik ben benieuwd hoe en of ik het ga redden.Ben n.l. al eens meer een paar dagen gestopt na een flinke kater.Donderdag is mijn zoon jarig en dan moet ik wel iets in huis halen voor de visite.Dat is moeilijk...Neem me voor om de flessen leeg te spoelen aan het einde van de verjaardag...maar redden we dat al?NATUURLIJK denk ik nu....maarja....

Ik ben deze week vrij.Werd wel wakker vannacht om vier uur....is dat al een verschijnsel van ontwenning??? En zijn die opvliegers overdag dan niet van de overgang? ik ben 39 dus twijfel wel eens..

groet annie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi annie,

welkom op het forum. wat jij zei over die kassiere, dat herken ik zo! je schaamt je om weer je te laten zien in de winkel met een fles port in de handen.
ik ga zo aan het werk, maar ik merk dat het stoppen (/ minderen?) mij heel erg bezig houdt, ook vannacht. zweten als een gek! nou, ik ben echt niet in de overgang! 2 dagen zonder alcohol! ongelooflijk he, dat we dat op eigen kracht niet kunnen veranderen, maar goed van ons dat we er wat aanwillen doen (met elkaar).

groetjes,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo annieanja,

Welkom hier, je vindt hier vast veel steun op het forum.
Bij mij was het zo erg,dat de bezorger van de boodschappen wel eens vroeg : Moet er geen Grolsch bij?
Of : Klopt het dat je maar 1 krat hebt besteld?
Ik voelde me bijna verplicht om een verklaring af te leggen,dat ik nu veel Sparood neem,en nog maar 1 krat Grolsch voor mijn man. Ik dronk er 2 per week.
Nu ben ik ruim 2 weken gestopt,met de internetbehandeling van Tactus (met medeweten van mijn huisarts,dan ben je sneller aan de beurt,want dan wordt het betaald door de ziektekostenverzekering).
Het gaat met vallen en opstaan,maar ik sta er versteld van hoevaak ik nu al geen behoefte heb aan alcohol. Met soms een vreselijke baaldag tussendoor.

Ik wens je heel veel sterkte en doorzettingsvermogen toe.
Fijn dat je een vriendin hebt die je begrijpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn derde avond zonder...alhoewel er misschien bij een aanhouding vandaag nog wel sporen gevonden hadden kunnen worden.
Heb enthoousiast maar toch zeer chaotisch de naaimachine gpakt(ding staat al tien jaar in kast).
Zit nu dus achter pc met een bakje nootjes en een sapje...
Werd afgelopen nacht wel wakker om vier uur.Ik heb er eigenlijk nog ooit bij nagedacht dat men ontwenningsverschijnselen kan hebben...(daar dronk ik immers toch te weinig voor????????niet dus).
begrijp nu wel mijn slapeloze nachten wanneer ik niet genoeg drink savonds..kan er nu de gedachte op los laten dat het over gaat en dat het erbij hoort....dat het dus een ontwenningsverschijnsel is.

hoe gaat het met de rest? allemaal voor de buis?
sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...