Spring naar bijdragen

Niet kunnen slapen.


Aanbevolen berichten

Hallo mensen ik ben Pegeltje, ik slik al 25 jaar oxazepam en ben nu bezig om te minderen. Ik slikte 25mg alleen voor het slapen en nu nog 5mg. 

Maat ow ik kan zo slecht tot niet slapen! Ga om 22.00 naar bed lig heel de nacht wakker en slaap pas rond 6.00 kan gelijk het alarm uitdrukken. En dit meerdere malen in de week. 

Heeft iemand tips? Slik daarnaast ook 10 mg Citalopram thx 

                 Pegeltje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-3-2020 om 18:33 zei Pegeltje:

Hallo mensen ik ben Pegeltje, ik slik al 25 jaar oxazepam en ben nu bezig om te minderen. Ik slikte 25mg alleen voor het slapen en nu nog 5mg. 

Maat ow ik kan zo slecht tot niet slapen! Ga om 22.00 naar bed lig heel de nacht wakker en slaap pas rond 6.00 kan gelijk het alarm uitdrukken. En dit meerdere malen in de week. 

Heeft iemand tips? Slik daarnaast ook 10 mg Citalopram thx 

                 Pegeltje 

Dag @Pegeltje

Welkom hier! 25 mg Oxazepam is best een redelijke hoeveelheid, prima dat je het teruggebracht hebt tot 5. Mijn vraag is wel: in hoeveel tijd ben je van 25 maar 5 gegaan? Mogelijk heb je die afbouw te snel gedaan, waardoor je afbouwklachten krijgt. Als je de Oxazepam hebt gekregen voor het slapen is het wel logisch dat je slaapklachten krijgt bij het afbouwen. 
Wat ben je van plan met de resterende 5 mg? Probeer hier even op te stabiliseren, dan komt je slaap ook wel weer terug. Pas als dat stabiel is kun je verder afbouwen, eventueel met behulp van omzetting naar het langer werkende Diazepam. 5 mg Oxazepam zou je kunnen omzetten naar 2 mg Diazepam, daarmee is het makkelijker gedoseerd af te bouwen. 

Ik wil je ook uitnodigen in onze dagelijkse huiskamer. In de huiskamer komen ervaringsdeskundigen en lotgenoten bijeen en kun je bredere steun krijgen bij het afbouwen. Je vindt onze huiskamer onder Ditjes Datjes en Dagdraad.

Sterkte en succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...