Spring naar bijdragen

Help! Afbouwen clonazepam!


Sanne20

Aanbevolen berichten

Hallo...

Ik ben ten einde raad,

Ik ben 24jaar, en heb vrij snel afgebouwd van 3mg naar 1mg clonazepam. Wel onder begeleiding van artsen, maar voor hun was dit de nornale manier. Heb me zelfs onder druk gevoeld gezet "zo doen wij dat hier!" Kreeg ik te horen. Ik ben per maand met 0.5mg naar beneden gegaan..

Nu zit ik er zo bij dat ik niks meer kan, extreme overprikkeling, bijna niet meer op mn benen kunnen staan, spierkrampen, hartkloppingen hele dag( niet van angst)

Wie kan mij helpen ajb!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sanne20

Welkom op het forum, 

Allereerst zou ik je aan raden om de ashton manuel door te lezen deze is te vinden in het nederlands op google. Dit is een leidraad met veel informatie over het afbouwen van benzodiazepines.

3mg clonazepam is een redelijk hoge dosering daarbij is het ook 1 van de moeilijkste benzo om af te bouwen vanwege de potentie en hoelang het middel in het bloed blijft. Omgerekend is het 60mg diazepam. 
 

Sommige hier op het forum bouwen met een potent middel af andere hebben de overstap gemaakt naar diazepam, dit heeft een lange halfwaardetijd waardoor het wat makkelijkere is om af te bouwen zonder dat er veel pieken en dalen in je bloedspiegel komen.

Daarnaast wordt er een microtapering toegepast dat elke dag een beetje van de dosis af word gehaald doormiddel van taperingstrips of je vijlt zelf wat van de tablet af met behulp van een nagel vijl en een weeg schaaltje. De meeste hanteren een reductie van 0,004mg perdag en dat komt dan uit op 1 a 2mg diazepam per maand. Dit kan je na wens zelf afwegen. Dit zorgt dat de afbouwverschijnselen minder extreem worden en het lichaam kan langzaam wennen aan een nieuwe balans.

 

Vrij wel iedereen loopt tegen een hoop onbegrip aan bij artsen, psychiaters ect. Ze hebben totaal geen benul wat afbouwen met je doet.

Groetjes  

 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 wow hier schrik k van!!! 60??? Ja micro tapering heb ik een beetje te laat van gehoord, nu is t kwaad al geschiet. En ik heb geen psychiater die naar me luisterrd, ze weten t allemaal beter of willen me niet laten afbouwen. 

Hoelang moeti k nu op deze ontwenning rekening? Ik hoop toch geen maanden? 

Doe me dit niet aan :"( , ik kan haast niet meer..... ik wil niet meer door zo

Kun je me helpen....? Wat kan ik doen op dit moment? Afkick verschijnselen uitzitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sanne20

Je hebt al een redelijke hoeveelheid afgebouwd, en ook in een snel tempo het lijkt mij het verstandigste om even pas op de plaats te maken en even te stabiliseren. De laatste milligrammen zijn vaak het moeilijkste. 
 

Hoelang de ontwenning duurdt dat kan ik je niet vertellen, en na de ontwenning is de kans groot dat je nog klachten kan ervaren. Het is per individu verschillend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...