Spring naar bijdragen

alsof de wereld vergaat


jvh

Aanbevolen berichten

hallo mensen

ik heb een probleem.. en dat het het volgende
als ik heb gedronken dan voel ik me de volgende dag zo rot .. het is een echte hel waar ik door ga
het is geen typishe kater meer maar het voelt meer als een bijna dood ervaring!
alsof het elk moment gebeurd met me kan zijn ..
een paniek gevoel en heel eng gevoel niet echt duidelijk te beschrijven
ik wou weten of iemand hier ook al eens ervaringen mee heeft gehad en wat heb je er aan gedaan'?

groeten jvh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mensen ik ben echt blij dat ik niet de engiste ben..(al zou het beter zijn van wel)
dus hoe hebben jullie het nu dan ? gaat het wel goed achteraf?
ik ben nu weer 3 dagen nuchter maar ik voel me nog steeds heel slecht ..
maar ik heb nu niet meer het idee dat ik dood ga gelukkig ..
wat een rot gevoel is dat zeg ...
niet te beschrijven dat gevoel!
doen jullie niet meer drinken nu? na die ervaring?
en marieke wat zei de dokter toen tegen je? heb je iets gekregen?

groeten en dank voor jullie antwoord

jvh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou beste jvh,

Ik heb me ook méérmaals zo paniekerig en rot gevoeld. Eén keer, maar dat is jaaaaaaaaaaaaaren geleden (misschien wel 20 jaar, jaja zo lang heb ik teveel gedronken) kreeg ik een hyperventilatie-aanval. Nou mèn ik ging dood, ik wist het zeker.

En ik heb een keer een zo grote paniekaanval gehad dat ik dacht dat ik zelfmoord ging plegen. Teveel gezopen (veeeeeeeel te veeeeeeeeeeeel) en psychisch was ik al in de war.

Ik werk nu hard aan mijn problemen, valt nog steeds niet mee, te leven met psychische problemen, maar zonder alcohol een stuk beter te doen!!!

Ben gestopt m.b.v. de internet-therapie bij Tactus.nl. Via hen op dit forum gekomen, en ach ja, blijven hangen, dat wel ja, maar drinken, nee, merci. Ik heb het gehad ermee.

Succes !!!

(als ik jou was zou ik maar gauw stoppen met drinken joh, het klinkt niet best).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje .. ik moet stoppen indd maar ik denk er nooit over na dat wanneer ik weer ga drinken ik me weer zo erg rot ga voelen ,terwijl ik zelf zou verwachten dat ik het toch wel geleerd zou moeten hebben na die vele keren dat gevoel van paniek angst en bijna sterf gevoel!
alcohol is zo sterk maar toch ook zo zwak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Cpas
Je verwijst steeds naar de dagdraad. Ik kan me echter voorstellen dat je niet echt de behoefte voelt om je noodkreet daar te plaatsen tussen jubelende strandgangers en wederzijdse persoonlijke berichten. Dat geldt in elk geval voor mij. De dagdraad klinkt teveel als iets voor de in-crowd, en dat komt misschien vanzelf.

Liefs
Justanna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel herkenbaar jvh. Het drinken was bij mij nooit het probleem, de katers wel... hoofdpijn, misselijk en met mezelf geen raad weten, depressief, huilen, me willen verstoppen voor de hele wereld, in bed blijven het liefst en wachten tot de dag weer voorbij is.. Ik moet zeggen dat ik nu ik niet meer drink, een stuk gelukkiger opsta.

Justanna, iedereen leest en schrijft op de dagdraad, ik kijk zelf 1x per 2 weken op deze wie is wie-draad als ik merk dat er nieuwelingen zijn. Een noodkreet wordt het snelst gelezen op de dagdraad en dan kan iedereen er op inspringen. En vergeet niet dat het jubelen daar juist veel te maken heeft met drank, oftewel met het na-drankse leven wat velen inderdaad als jubelend ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jvh: welkom op het forum. Ik was op vakantie vandaar de late begroeting. Hoe is het nu met je? Kom je dit vertellen in onze 'huiskamer' ditjes en datjes. De rede waarom ik gestopt ben is juist daarom, precies zoals jij omschrijft. Wat een herkenning. Het is de hel op aarde en dat wil je gewoon niet meer meemaken. Ja en dat ik toch telkens weer begon komt door de verslaving. Het lichaam is gewend aan een lading gif per dag en gaat protesteren wanneer het er niet meer is. Ook moeten we leren om anders te denken en niet alles in relatie met drank zien. Het beste is om niet te ver vooruit te kijken, maar de eerste 24 uur. vandaag telt, vandaag drink ik niet. Ik hoop je bij ditjes en datjes tegen te komen. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...