Spring naar bijdragen

voor het eerst


rapilos

Aanbevolen berichten

Eigenlijk heb ik me nog niet echt voorgesteld.
Ik drink nu bijna 8 weken niet meer en vind het vaak nog erg moeilijk,ik heb wel hulp via internet maar niet via alcohol de baas maar via een andere site. Daar heb ik wel erg veel aan maar mijn behandelaar is op het ogenblik op vakantie net nadat ik terug kom van 2 weken vakantie.
Dus ik mis heel erg de steun die ik nu hier ook een beetje probeer te vinden. Hoplijk reageert iemand van jullie. Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rapilos

maar even een rapi-antwoord... je schrijft nu bij wie is wie... dagelijks schrijven we bij ditjes en datjes over al onze vaak wel en soms wat minder- alcohol-gerelateerde zaken.. Je ziet dit forum als tijdelijke noodoplossing, zo ik begrijp.. dat is helemaal niet belangrijk, een ieder die wat aan zijn of haar alcoholisch gebruik wil doen omdat het problemen geeft in wat voor zin dan ook, is hier welkom. En dat problematisch gebruik kan variëren hoor... de één zegt: ik wil die elke dag twee glazen noodgedwongen wijn niet meer, de ander zegt: ik drink anderhalve liter wiskey per dag.. is dat een probleem?? en zo ja, wat doe ik er aan???

Je ziet, het optredend gezelschap, waar jij nu ook deel van uitmaakt, hoop ik is zeer divers. Door op ditjes en datjes te gaan schrijven, kun je je ervaringen uiten en daardoor delen met anderen op dit forum.

Ga er niet vanuit dat je meteen respons krijgt. We zijn hier met een aantal mensen onder elkaar, en het duurt even voor je echt contact krijgt.. In jouw bijzondere geval, en ik geloof dat dat best bijzonder is, want mijn aandacht valt er op,wil ik me opwerpen als een soort van introducer in dit forum..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,
Van harte welkom. Ik hoop dat je hier de nodige ondersteuning vindt.
Kom meepraten op de ditjes en datjes. Daar is de hele dag altijd wel iemand aanwezig.
Als je echt acute hulp nodig hebt, schreeuwen doe je hier met HOOFDLETTERS !
Ook al is er niemand ingelogd, na zo een kreet blijkt hoeveel mensen meelezen zonder ingelogd te zijn.
Zowat de hele bubs komt dan om hulp te bieden.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Ik heb mij vanmorgen ingeschreven na een vreselijke stomme ruzie met mijn dochter van wie ik zielsveel houd en natuurlijk onder invloed.
Ik sta nu ook op de wachtlijst voor online hulp.

Na een heleboel narigheid, maar dat geldt voor iedereen van ons denk is, ben ik steeds meer gaan drinken. Eerst wijn, toen jenever, toen port. Als ik op vakantie ben of met andere mensen, dan hoef ik geen alcohol, maar als ik alleen ben dan ben ik alleen. Ik woon dan ook alleen en heb best een eenzaam beroep.

Ik heb me jarenlang gekommerd om mijn dochter(s) en kleinkind en dat is gisteren dus even stopgezet. Mijn dochter heeft voor de eerste keer tegen mij gezegd dat ik teveel dronk. Ik heb er nooit met haar over durven praten.
Het heeft mijn ogen geopend. Gisteren heb ik mij voor haar auto gegooid toen ze wegreed met mijn kleinkind. Zoiets kan gewoon niet.

Ik wil weer een menswaardig iemand worden en mijn dochter(s) en kleinkind zien. Ik weet dat ik gewoon niet moet drinken. Wat hebben jullie voor tips.
|Ik zit achter de computer te rillen, niet vanwege de drank hoor, maar vanwege het verdriet dat ik voel, omdat ik het zover heb laten komen.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rapilos, ontzettend goed, dat je al 8 weken droog staat.
Ik hoop dat je hier de nodige steun kunt vinden. Je moet gewoon aan de bel trekken als je hulp nodig heb, ook al zitten anderen in een discussie if te geiten. Er wordt dan gelijk plaats gemaakt voor hulp, nou ja hulp, we proberen je op andere gedachten te brengen zodat de alcohol geen hoofzaak meer is.

In ieder geval welkom op het forum.

Liefs Marion

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...