Spring naar bijdragen

even voorstellen: DeFles


Pico

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
ik heb mij vandaag ingeschreven op deze site omdat ik ervaar en ook lijfelijk begin te voelen dat ik veel te veel drink. Dat is sinds een jaar of 6-7, begonnen toen ik na een burn-out op mijn werk niet meer lekker functioneerde. Toen kwam er een pleegkind bij ons thuis wonen en dat liep na een tijdje helemaal mis. Mijn troost werd steeds meer een glaasje, en dat werden glaasjes. Ik wil er vanaf, eigenlijk wil ik sociaal leren drinken, maar ik ben bang dat me dat niet zal lukken. Welnu, ik hoop op dit forum steun en gezelligheid te vinden die me hierbij kunnen helpen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum. Dat je voor jezelf toegeeft dat je een probleem hebt is al een eerste stap.
Op het forum zal je van alles meemaken, een goede oefening voor het echte leven zeg ik altijd maar.
Ik ben hier nu een jaar en met vallen en opstaan is de eindsom dat ik zo goed als droog sta en dat bevalt prima. Toen ik hier kwam was ik ook bang dat het me niet zou lukken. Maar met ondersteuning kom je al heel ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Defles,

Goed van je dat je stap hebt gezet om je hier in te schrijven, hartelijk welkom!

"Grappig", ik heb juist een burnout gekregen nadat ik 9 maanden niet meer dronk.....maar beide situaties zijn het beste wat me zijn overkomen, een nieuw bewustzijn, een keerpunt en zoveel gezonder van binnen & van buiten!

Een gewoonte/verslaving die er in de jaren in is geslopen, is ook niet 1 2 3 weer af te leren, maar het kan wel! Gewoon door met de eerste dag te beginnen, en dan elke dag opnieuw gemotiveerd te worden door de overwinning van de vorige dag.
Sociaal drinken is voor mij moeilijker dan helemaal niet drinken, maar toen ik net gestopt was heb ik ook altijd nog gedacht en gehoopt dat ik op een dag 'gewoon' zal kunnen drinken.....maar inmiddels heb ik gek genoeg die behoefte niet eens meer, 1 of 2 glaasjes hebben voor mij geen meerwaarde en ik heb echt nergens meer drank voor nodig nu, echt, het grootste effekt zit tussen de oren, en dat weet je pas als je jezelf de kans gunt het aan de lijve te mogen ervaren.

Dus doe eens gek, doe het eens anders met jezelf, en je zal jezelf aangenaam verrassen ende verbazen, want het leven is zoveel spannender en intenser en echter zonder die roes!

Liefs & tot schrijfs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...