Spring naar bijdragen

Ontwenning


Lieve

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

Ik ben blij jullie te lezen.

Een jaar geleden nam ik nog 2mg lormetazepam ( 7 jaar gebruikt )  voor te slapen en 3 a 4mg xanax per dag door veralgemeende angsten die erger werden en liefdesverdriet. Xanax nam ik meer en meer op een termijn van 3 jaar.

Zelf ben ik overgestapt naar diazepam en heb ik mij gemeld bij een verslavingskliniek waar ze alleen goed luisteren en soms iets anders willen aansmeren.

Ik ben zelf hulpverlener geweest en ken goed alle psychofarmaca's 

Ik ben tot 3mg diazepam geraakt tot over 3 maanden, het liep mis door dag en nacht spierpijn in mijn benen dat ik niets meer aankon van de pijn. Van alles uitgeprobeerd, magnesiumcitraat enz... het lukte niet. Slapen was een ramp.

Alsook dat mijn vader gestorven is in september.

Ik ben 44 met een zoon van 18 jaar en heb nu een nieuwe relatie van 8 maanden alles gaat gepaard met angsten: relatie, sociale contacten, opvoeding en toekomst voor mijn kind, ik durf al 2 jaar geen snelweg op, teveel prikkels maken mij moe, woedeaanvallen, verdriet, laag zelfbeeld enz...  dag en nacht, pijn in mijn gewrichten en spieren...

Gelukkig heb ik een lieve vriend, maar nieuwe of ongekende zaken of situaties maken mij bijzonder angstig.

Door het sterven van mijn vader heb ik wel meer diazepam en lormetazepam ingenomen...

Ik zou terug mijn afbouwschema van 0,25mg per week willen hernemen na de feestdagen. Vanaf 4,5 mg Diazepam en zonder lormetazepam.

Dank aan jullie voor het lezen.

Groetjes

Lieve

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Lieve allereerst welkom hier.


Wat een verhaal, je hebt echt veel benzo's geslikt in een hoge dosering, maar uit je verhaal begrijp ik dat je nu op 4,5 mg Diazepam zit? Dan heb je al veel afgebouwd en dat is een compliment waard. 

Jouw afbouwschema van 0,25 mg per week klinkt goed. Dat gaat langzaam, je bent dan ongeveer 4 maanden bezig. Als het toch te snel gaat kun je in plaats van 1 week tussenpozen nemen van 2 weken. 
Het gaat je lukken, je bent goed bezig. Ook slim om pas na de feestdagen het afbouwen op te pakken, dan heb je in elk geval geen last van instabiliteit tijdens de feestdagen door de afbouw.

Je bent van harte uitgenodigd om mee te praten in onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je onder Ditjes , Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bijeen en kun je over je afbouw praten, maar natuurlijk ook over allerlei dagelijkse dingen. 

Sterkte en succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...