Spring naar bijdragen

KayLeigh meldt zich aan als nieuw


KayLeigh

Aanbevolen berichten

Hallo, hier een nieuw lid. Zag de uitzending op tv van Alcohol de baas en wilde mee aanmelden om mee te doen. Helaas klikte ik de vragenlijst verkeerd aan en ben uitgesloten van deelname. Mijn eigen schuld want ik had de spelregels over anonimiteit niet goed gelezen. Ben toch benieuwd als niet ervaren forum bezoeker wat mensen alhier voor elkaar kunnen en willen betekenen. Ik ervaar problemen met mezelf. Ik heb nog geen poging gedaan om te stoppen met drinken. Ik ben vast de zoveelste struisvogel met haar kop in het zand. Ik wil echter wel ontdekken hoe het nu zit met die gezelligheids-glaasjes-wijn van mij. Ik ga eerst maar eens rustig lezen hoe het anderen vergaat. Ik hoop op een beetje humor en coulance, schelden is net zoiets als bumperkleven. Volgens de 'media' en enkele testen ben ik een klassiek geval van een gezellige drinkende hoger opgeleide vrouw. Vond ik een vreemde formulering en nogal kortzichtig. Vooralsnog heb ik me echter goed staande kunnen houden, maar voor hoe lang is de vraag. De combinatie met roken is nu niet echt gezond. Ik heb recent iemand verloren aan alcohol en roken (falende lever en hart) en dat zette me wel aan het denken. Zeker als ik jullie zeg dat die persoon net 40 was. Bij deze de eerste stap, vanwaar akte! KayLeigh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Wingchum, dank voor je snelle reactie. ik zat even te lezen bij ditjes en datjes, om een beetje een beeld te krijgen van deze alcohol de baas site. Kun je me vertellen wat hard en soft liners zijn? Zoiets als grootgebruikers of zo? Over mijn drinken: ik dronk ooit baco's, nu alleen nog wijn. Een kartonnen drie liter tankje van de Hema maak ik wel soldaat in het weekend. Ik heb een ongeluk gehad (nee, niet door drank) en ben erg aan het relativeren geslagen. Had dood kunnen zijn. Ik weet niet of ik moet stoppen of minderen. Minderen lijkt misschien leuk, maar is het haalbaar? Sinds mijn ongeluk drink ik veel meer en ook overdag. Ik rook helaas ook, paar jaar gelden begonnen, oh, ezel die ik ben! Voel me er niet echt gezond and happy bij. Ben recent bij CAD geweest. Weet niet zo goed wat ik daarmee moet. Heb paar weken dagboek bijgehouden, wat drink, je en wanneer en zo,... Kwam niets uit wat ik niet al wist, eerlijk gezegd. Dus neus ik maar eens verder alhier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kayleigh, welkom

Ik denk het niet eens zoveel uitmaakt hoeveel je eigenlijk drinkt. Op het moment dat je je er niet meer prettig bij voelt is het tijd om er iets aan te doen, hetzij minderen hetzij stoppen. Door allerlei omstandigheden begin ik ook steeds meer te drinken en ook toen er weer rust in mijn leven was bleef ik achter met een nare gewoonte. Minderen is mij tot nu toe niet gelukt dus ik ben vorige week helemaal gestopt, in ieder geval voorlopig. Ik sluit niet uit dat ik over een tijd zo af en toe eens een wijntje (en dan bedoel ik ook 1)neem als ik een etentje heb, maar thuis drinken is gewoon voorbij. Tot nu toe gaat het prima, denk er wel veel aan nog maar er is niet zo'n vervelende drang. Gelukkig weet ik van een serieuse lijnpoging 2 jaar geleden (toen mocht ik ook echt geen alcohol) dat ik me eigenlijk veel beter volede zonder drank en dat helpt me nu om vol te houden. Sowieso zordt ik dik(ker) van alcohol en ik wil die kilo's er niet meer aan, bovendien heb ik mijn leven te lief. Het lezen van alle verhalen hier helpt mij ook, al kan ik niet dagelijks posten en wordt er zoveel geschreven dat het voor mij ook niet altijd helemaal te volgen is.

Groetjes,
Heleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Weegschaal/Heleen, ik heb gisteravond nog tot laat vanalles gelezen. Er ging een wereld voor me open en soms best geschrokken. Dank je wel voor je bemoedigende reactie. Wat ontzettend goed van je dat je bent gestopt. Weet je wat me van mezelf het meeste verbaasd: hoe kan je zo verlangen naar iets terwijl je er de rest van je leven nooit naar hebt getaald. Ik ben net over de 40 en drink nu zo n vijf jaar. Ik heb de mazzel dat ik er geen problemen als gewichtstoename van krijg. Ik ben 1.74 en 55 kilo. Ik ben een bewuste eter en geef niet veel om snoepen. Mijn maag gaat eerder op slot bij spanningen. Ik voel me de laatste tijd alleen vermoeider en lustelozer. Dingen, die voorheen vanzelfsprekend waren kosten me nu meer moeite. Het valt me ook op dat steeds meer vriendinnen en collega's meer drinken. Dronken we voorheen een wijntje bij het avondeten, nu beginnen we overdag bij de (zaken)lunch al. Soms schiet de (werk)dag er dan verder bij in. Ik ben me er zeer van bewust, dat ik weet waarom ik drink en mezelf best zwak vind. Ik schaam me er voor. De tijd dat ik het sociaal drinken kon noemen ligt wel achter me. Inmiddels laat ik de baco's staan en drink alleen wijn. Maar te vaak en te veel. Gekke is, een kater heb ik nooit. Maar tot mijn schrik vergeet ik wel eens dingen van de vorige dag. Ik heb een week of twee geleden aanvang genomen met een soort dagboek. Opschrijven hoe je je voelt en hoeveel je drinkt. Was confronterend. Ik ben bewust bezig met naar mezelf kijken. Dat is alvast een stap. Dagelijks posten is ook voor mij niet te doen, maar ik hoop met enige regelmaat op deze site te zijn. Succes met alles! KayLeigh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kayleigh: je schrijft heel verstandige dingen en ja mij valt het ook op dat er op steeds meer plaatsen en op steeds meer momenten wordt gedronken. Ik ben nu een jaar op het forum en wil helemaal stoppen met drinken. Heb via internettherapie hier kunnen leren wat voor mij is weggelegd, minderen of stoppen. Dat minderen lukt me om tenslotte weer in mijn oude gedrag terug te vallen. Voor iedereen is dit anders, dus zelfonderzoek. Kijken waar je grenzen zijn. Mijn rem is in ieder geval naar de knoppe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey An, zelfonderzoek, ja. Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik niet weet hoe het zit met mezelf. Ik vrees dat zoiets voor meerdere mensen zal gelden. Je weet voor jezelf dat er iets niet goed zit, zoals Heleen al schreef. Dat heb ik zeker zo ervaren. The knock out baco's zijn dus van de baan. De black outs ook, bijna dan, ahum. Oh, die black outs, vreselijk! De pijn die ik probeer te verdrinken was een slap excuus voor mezelf. Even die rust in je kop, even niets hoeven. Maar de klap komt keihard terug op termijn. Nets als de schaamte waarover ik al sprak. Maar ik probeer heel voorzichtig regels aan mezelf te stellen, pas sinds kort. Niet meer verdoezelen (een vol glas achter een foto lijstje zetten of zo) maar minderen. Ik ben wel onrustiger, soms beetje narrig. Als de tijd om is en de gestelde hoeveelheid op, moet ik me beheersen om niet naar de kroeg te rennen. Of om vrienden te bezoeken, waar de volle flessen staan. Ik geef het eerlijk toe... en zelfs dat is al een overwinning. Wat heb ik gewonnen de korte tijd dat ik oefen? Niet veel, maar wel een begin. Zoals vandaag, een zeer drukke dag met veel kunst en vliegwerk. Al om half een mijn eerste glas gekregen bij een zakenlunch. Niet gedaan! Zag verbaasde blikken maar de opdracht is binnen. Pas bij het koken thuis mijn eerste wijntje ingeschonken. Geen triomf hoor. Ook mijn grens is zo wispelturig als het bi-metaal in een knipperlichtje, haha. Jij schrijft, als ik goed tussen de regels doorleest, dat jij je er eigenlijk wel van bewust bent dat je in oud gedrag gaat terugvallen. Wat is toch die conditionering? Wat maakt ons bang? Dat antwoord weet ik van mezelf en is denk is de essentie van ieders persoonlijke verhaal hier. De angst, de pijn en daardoor het excuus: de zwakte. Nu nog een weg vinden uit die cirkel. Dank voor je reactie! En veel sterkte. KayLeigh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hjanet/Henk, prima reactie voor een eerste op dit forum. Het is voor mij ook allemaal nieuw. Het woord, 'sociale drinker' zegt veel. Net als 'gezelligheidsroker'. Alsof roken zo gezellig is. (nope dus en ik rook ook, helaas) Alcoholisme is een ziekte. Helemaal mee eens. En ik ken vele mensen, die het zien als een sociaal geaccepteerd iets. En, eerlijk gezegd, heb ik de beste zakelijke deals gesloten bij een lunch met alcohol of op de wekelijkse vrijdagmiddagborrel. Het is verdringen of verdrinken, vind ik persoonlijk een hele goeie veelzeggende zin! Want het lichaam vergeet nooit. Goed dat je bent gestopt en ik hoop dat jij je 'levenslang' kunt volhouden. Alcoholisme schijnt levenslang te zijn, mede doordat het lichaam niets vergeet. Zelfs als je niet meer drinkt blijf je alcoholist. Vreselijk idee trouwens. En natuurlijk werkt van je af schrijven therapeutisch. En natuurlijk heeft ieder zo zijn reden om zijn of haar hoofd letterlijk af en toe stil te willen leggen. Ik ben zelf ook bezig met mijn zoektocht. Het kan altijd beter en slechter. Wat ik niet begreep uit jouw verhaal is, dat kennelijk niemand in jouw omgeving door had dat je teveel dronk. Viel het dan wel mee of had iedereen een bord voor zijn kop? Of is het toch weer dat predikaat 'sociaal drinken'? Ik meen dat het beeld wat heerst nog steeds is, dat als mensen gewoon werken en een ogenschijnlijk normaal leven leiden, niet gezien worden als alcoholist. Dat is meer een zwerver in de goot, die zijn soep gaat halen bij Het leger des heils en slaapt onder een brug. Voor velen heel anders dan zakelijk dronken worden of op een feest. Ik ben er persoonlijk nog niet helemaal uit hoe het met mij zit maar werk er hard aan. Ik wens je veel succes en wijsheid. En mezelf ook. KayLeigh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Chachelpa, was even in de gelegenheid in te loggen. Je bent bevlogen van mijn antwoorden? Moet dat ik zien als een compliment? Als je dat meent, dank je wel!! Meen echt niet dat ik de wijsheid in pacht heb namelijk. Schrijf hier af en toe een riedeltje uit mijn hart, gewoon omdat ik het durf. Wel leuk dat er een nieuw lid reageert. Vertel anders eens iets over jezelf, als je wilt. Dat probeer ik ook. Per slot van rekening zitten we hier allemaal op zoek naar onze waarheden, neem ik aan. Ik ga eens kijken op de ditjes en datjes site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...