Spring naar bijdragen

Stiekeme drinker


akadoenka

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een 28 jarige jongen uit het zuiden van limburg. Na het mislopen van een relatie en het plotseling overlijden van mijn ouders ben ik langzamer zeker steeds meer naar de fles beginnen te grijpen.
Het begon bij bier en wijn, maar tegenwoordig grijp ik ook regelmatig naar de fles whiskey of wodka.
Ik heb nog een goeie baan, en hier drink ik dan ook nog niet.
Wel ben ik een stiekeme drinker, niemand weet in mijn omgeving dat ik vol op aan de (sterke) drank zit.

Zijn hier nog meer mensen stiekeme drinkers?
(schaam me er nl best wel voor, en zie ook in dat het zo mis gaat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Adadoenka (hoe brijzel je dat nou weer bij mekaar?) ik ken ALLE truucjes van stiekeme drinkers, maar ik ga ze hier niet verklappen. Als je zover bent dat je dat van jezelf erkent, is het inderdaad tijd er wat aan te doen !!!!!!
Succes ermee, schrijf lekker mee op het forum. See you.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Akadoenda,

Ik denk dat er verschillende mensen zijn hier ,die in het begin hun gedrink verborgen hielden of dachten dat het zo was,ik was er zo 1.Hier maakt het niet uit hoe je drinkt maar meer hoe je gaat minderen of misschien wel stoppen.Lees maar eens rond.Hier kan je steun vinden en tips.Je hebt het lef om je hier bloot te geven en dus ben je geen stiekeme drinker meer
Het is heel vervelend wat je de laatste tijd hebt meegemaakt maar ik denk dat je daar beter mee om kan gaan en verwerken als je nuchter bent.
Ik ben hier ook pas een paar weken en drink veel minder en sla regelmatig dagen over en dat kan je verrassende dingen op leveren.
Hou ons op de hoogte van je stappen.

Soda,die vanavond stieken droog is gebleven en jou succes en ook sterkte toewenst

quote:


Originally posted by:
akadoenka

Hallo,




Ik ben een 28 jarige jongen uit het zuiden van limburg. Na het mislopen van een relatie en het plotseling overlijden van mijn ouders ben ik langzamer zeker steeds meer naar de fles beginnen te grijpen.


Het begon bij bier en wijn, maar tegenwoordig grijp ik ook regelmatig naar de fles whiskey of wodka.


Ik heb nog een goeie baan, en hier drink ik dan ook nog niet.


Wel ben ik een stiekeme drinker, niemand weet in mijn omgeving dat ik vol op aan de (sterke) drank zit.




Zijn hier nog meer mensen stiekeme drinkers?


(schaam me er nl best wel voor, en zie ook in dat het zo mis gaat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Akadoenka,

Zo begrijpelijk dat je het gevoel van afgesnedenheid wil vertroebelen, zo sterk dat je het zelf ziet gebeuren en een stap naar deze site hebt gezet! Je bent echt niet de enige stiekeme drinker, en ik ken er ook zoveel die dagelijks behoorlijk drinken maar niet eens doorhebben dat ze een probleem hebben (dat probleem ontstaat vaak pas als je ermee op wil houden). Ik hoop dat je luistert naar de persoon in jou die jou de waarschuwingssignalen geeft, eenmaal weer goed verbonden met jezelf volgen nl ook andere fijne en intense verbintenissen.

Heel veel sterkte en liefs, en vergeet niet dat je hartje voor jezelf en alles om ons heen, ook de dingen die we niet kunnen zien, veel meer en mooier open staat zonder alcoholroes,

Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Akadoenka,

Wat vervelend voor je, de narigheid die je hebt meegemaakt.
Maar... alcohol is de oplossing niet.
De roes van de alcohol doet je denken dat alcohol je grote
vriend is, maar dat is absoluut niet waar.
Een echte vriend vangt je op , als je in de narigheid zit, maar
alcohol brengt je sluipenderwijs steeds verder in de "shit"
Ik ben zelf ook een stiekeme drinker , en schaam me ook.
Als ik je verhaal zo begrijp, drink je aardig wat.
Probeer kalm aan te minderen . Of ga naar je huisarts voor
begeleiding.

Succes,
als je het echt wilt, lukt 't ( de hele ellende heb ik zelf ook
meegemaakt. ) Zelf ben ik nu zeven dagen drankloos , en ik
ga me steeds beter voelen.

Wijntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste mensen,

Bedankt voor de lieve en begripvolle reacties.
Het zijn reacties die je normaal in het leven niet gauw krijgt, want alcoholisme is toch een taboe.
Het gaat de laatste dagen weer minder met me. Het hobbelt op en neer.
Eigenlijk best wel een aantal weken niet zo heel erg veel gedronken, maar momenteel zit ik weer in een fase dat ik zuip. Vreselijk hard zuip. Ik voel echter nu wel dat het weer minder wordt dan enkele dagen geleden, dus dat is weer positief.

Is dit het binge drinken, of wat voor vorm van alcoholisme heb ik eigenlijk?
Als de spanning me te hoog wordt ga ik drinken. Is de overspannen emmer eenmaal leeg dan is het goed en kan ik er vaak weer even tegen aan.

Morgen ga ik stappen met collega's. Ik heb me voorgenomen om de taxi bus te besturen en dan drink ik dus ook geen druppel. Dus ik kan het eigenlijk wel tot mijn verbazing. Hoe kan dat? Wie kent dit? Ik vind het allemaal vaag en eng

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Daar ben ik weer. Ik ben er inderdaad achter gekomen dat ik heel goed kan stappen zonder alcohol, als ik de verantwoordelijk heb voor mezelf en andere erna (lees werk, verkeer etc).
Maar goed als ik alleen ben en verder geen plannen heb dan kijk ik inderdaad niet zo nauw. Het is niet zo dat ik me iedere keer laveloos drink. Het is vaak gewoon de drang na een paar glaasjes, de zucht waar ik dan ook vaak aan toe geef. Met name na een drukke werkdag, na een minder leuke situatie, of juist bij een leuke situatie of succesvolle dag.

Herkenbaar voor jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer herkenbaar! Uit gewoonte, uit verveling, uit frustratie, uit euforie... tja en blijft het dan bij een paar glaasjes?

Wat zijn de nadelige effekten eigenlijk voor jou? Wegen die op tegen de effekten van wél aan je drang toegeven?

Wel knap van je trouwens dat je jezelf hebt gegund te ontdekken dat je heel goed zonder drank kan stappen. Heeft ook wel weer iets spannends ergens, vind je niet? Nu nog het spannende in je eigen wereldje met jezelf aangaan, zu hause. Zo zet ik altijd een lekkere pot thee voor mezelf met lekkere dingetjes erbij, kaarsjes aan, een leuke film, een beetje klussen, op tijd naar bed met een boek, 'smorgens helder wakker worden..... heus, het leven is zo slecht nog niet, zonder die knagende gewoonte ;-)

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
akadoenka

Daar ben ik weer. Ik ben er inderdaad achter gekomen dat ik heel goed kan stappen zonder alcohol, als ik de verantwoordelijk heb voor mezelf en andere erna (lees werk, verkeer etc).


Maar goed als ik alleen ben en verder geen plannen heb dan kijk ik inderdaad niet zo nauw. Het is niet zo dat ik me iedere keer laveloos drink. Het is vaak gewoon de drang na een paar glaasjes, de zucht waar ik dan ook vaak aan toe geef. Met name na een drukke werkdag, na een minder leuke situatie, of juist bij een leuke situatie of succesvolle dag.




Herkenbaar voor jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja akadoenka,dat herken ik zeer goed.Heb zelf jaren terug alleen maar kopstootjes gedronken ,zo`n 2 flessen jen per dag met bier(ong. 10 jaar lang) Tot ik erbij neer viel. In 1091 opgenomen in de Beukema kliniek daarna naar Hoog Hullen te Eelde. Heb ik afgemaakt, maar helaas zo`n 2 jaar terug weer met kleine beetjes aan het bier wat tot meer lijde.Ben toch 15 jaar droog geweest,dus het kan heus wel.
Het ga je goed :)
grt.Dokker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Na een periode van dat het redelijk goed is gegaan, paar flessen bier per dag, is het de afgelopen 2 weken weer barslecht aan het gaan.
Veel sterke drank drinken: Jagermeister, Whiskey, Wodka. En dan 's morgens natuurlijk zo duf als een toet wakker worden en dan maar weer een whiskey cola drinken omdat je je dan beterder voelt, want de kater lijkt te verdwijnen.

Herkenbaar?
Het ochtend drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het wel, je lichaam is hier gewend aan geraakt en dit moet je zien te doorbreken. Weet je waarom je drinkt ?? Is het uit verveling, frustratie of is het iets anders.

Ik kan in korte tijd heel veel drinken en daarna drink ik niets meer. Voor mij wordt het vrijdag heel moeilijk, we vieren dan sinterklaasfeest bij m'n schoonouders incl schoonfamilie. Er wordt dan aardig wat gedronken. Normaliter drink ik dan niet. Ga ik wel drinken dan drink ik thuis gewoon door en dan stop ik niet na 2 biertjes maar drink er dan rustig een stuk of 6-8. Ik kan geen maat houdeh. Dus daarom kan ik beter gewoon helemaal stoppen en me niet meer verstoppen in die vriend die ik denk te hebben, maar zorgen dat men lever er weer leuker uit gaat zien met echte vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...