Spring naar bijdragen

Ik wil me even voorstellen


Horizon

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben Horizon, een vrouw van 41 jaar oud met een dochter van vijf.
Ik kon altijd al stevig drinken en ging vroeger veel uit wat gepaard ging met VEEL alcohol. Maar de laatste jaren ben ik steeds meer gaan drinken en nu drink ik dus elke dag. En ook nog eens best veel.

Mijn werk loopt gelukkig goed. Al weet ik dat ik wel veel fitter zal zijn als ik niet zoveel zou drinken.

Ik moet er nu iets aan doen. Het gaat niet goed als ik zo doorga. Voor mezelf en voor mijn dochter.

Ik ben begonnen aan het online hulpprogramma. Ik heb vandaag dat van die voordelen en nadelen ingestuurd.
Tot vandaag heb ik nog elke dag gedronken. Gisteren zeer veel: 8 blikken bier en anderhalve fles wijn. Blijkbaar vond ik dat het op moest. :angry:
Ik ga vanaf nu proberen om door de week niet te drinken. Ik weet eigenlijk niet of gematigd drinken me zal lukken. Als het niet lukt dan moet ik helemaal gaan stoppen. Nou ja, ik hoop dat het hulpprogramma daarbij een steun is en het forum ook natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Horizon,
Ik heb mezelf deels voorgesteld mij Benthe. Om niet in herhalingen te vallen verwijs ik daarnaar toe.
Heel begrijpelijk dat je wat aan je probleem wilt doen, zeker als je een dochter van 5 hebt. Ik hoop dat het je lukt, want nu is je dochter nog heel jong. Mijn dochter is 16 en die heeft veel last gehad van mijn alcoholgebruik.
Ik wens je veel sterkte en succes toe en "zie"je graag op ons draadje!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Horizon
Welkom:D

ik ben zelf ook nog maar een week op het forum maar voel me erg gesteund door het schrijven en het lezen.
En er is altijd iemand die even een opbeurend woordje schrijft op Ditjes en Datjes waar je gewoon mee kan schrijven over wat je maar wilt.
Het is goed dat je wilt stoppen...vooral nu je dochter nog jong genoeg is om er niks aan over te houden.
Mijn vader was zwaar alcoholist en mijn man zijn beidde ouders dus misschien geen wonder dat wij het ook werden al is dat geen excuus.
Je zegt het zelf al...ik drink veel te veel.....probeer het gewoon dag per dag te bekijken dat maakt het makkelijker.
Vandaag of morgen laat je hem gewoon staan net als je dat vanmiddag met dat biertje deed.
En sommigen zeggen hier: zou dat ene drankje er een beter moment van maken?
we weten eigenlijk wel dat het op langere termijn zeker niet zo is.

Ik heb me ook aangemeld voor de internetbehandeling maar ben nog even in de wacht gezet dus maar hopen dat ik het volhoud.
de eerste week is het moeilijkst...zet hem op en ik heb bij Benthe ook alde nodige adviezen gegeven.
Ik hoop je op Ditjes en Datjes te zienB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moeilijkste vind ik het in het weekend als ik bij mijn vader ben, denk ik. Ik ga proberen matig te drinken. Als het niet lukt dan weet ik dat ook meteen.
Komend weekend heb ik een gezellige bijeenkomst waar de gastvrouwe marguerita's gaat maken en zo.
Nou ja, ik moet eerlijk gezegd zeggen dat hier bij mij het grootste gevaar in de avonden ligt als ik thuis ben. Dan ga (ging) ik los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon, welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier de steun vind die je nodig hebt.
Zelf heb ik de internet therapie gevolgd met succes en het schrijven op het dagdraadje helpt mij nu nog steeds bij moeilijke momenten. Ook houdt het mij alert voor mogelijke valkuilen. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij helpt dan altijd gewoon naar bed gaan..in je slaap kunnen ze je niet krijgen en in de eerste weken is je lichaam toch al zo vermoeid dat je meteen wat goeds doet voor je lichaam.
Want over die drang discusseren met jezelf is voor mij geen optie...dan liever gewoon naar bed.
er zijn ook mensen hier die een keukenwekker systeem hebben maar dat heb ikzelf nog nooit geprobeert.
Zie tips& adviezen.
succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Horizon, hoe gaat het? (Ik zie licht aan de horizon... goeie naam zeg!)
Wat is er dan als je bij je vader bent dat je dan wil gaan drinken?
iedereen kent vast wel van die situaties dat je zegt: DAT kan ik zonder drank niet aan! Gewoon een keer proberen. Eén dag maar, eens kijken wat er dan gebeurt. Zie het als een uitdaging aan jezelf.
Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik ben er weer.
Kan niet zeggen dat het goed is gegaan de afgelopen maanden. Helemaal weer van het juiste pad.
Nu heb ik vanmorgen de huisarts gebeld maar nu is ie een week met vakantie. :(

Wat zouden jullie doen?:

Ik heb me ziek gemeld op mijn werk vanmorgen vanwege erg hoesten met overgeven en ook diarree.
Maar ik ben vaker ziek geweest de afgelopen tijd.
Natuurlijk komt dat ook omdat ik niet goed voor mezelf zorg. Niet goed eet, en te veel drink.
Wel erg vervelend voor mijn clienten (ik werk als thuishulp) dat ze nu geen hulp krijgen.
Zal ik er eerlijk zijn en er over gaan praten op mijn werk? Of zal ik het bezoek aan de huisarts afwachten (volgende week dus pas) En dan wel weer gaan werken als ik weer beter ben.
Maar ja, ik heb het gevoel dat ik iets moet uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Horizon,

Wat vind ik het jammer voor je dat het je niet gelukt is je doel te bereiken.

Het is nu zeker nodig dat je snel goede ondersteunde hulp vindt. Jammer dat je huisarts nu net een week vakantie heeft. Ik veronderstel dat hij/zij op de hoogte is van je alcoholprobleem? Ga idd. maar zo snel mogelijk. Ik kan me zo voorstellen dat je niet naar de vervangende huisarts wil stappen voor zoiets. Aan de andere kant, als je die arts al meer geraadpleegd hebt en je hebt er een fijn contact mee, zou het zeker wel een optie zijn. Dat laat ik helemaal aan jou over.
Je kunt ook met de verslavingszorg bellen in je eigen stad. Maar ja, die doen eerst een intake en ik weet niet of ze op korte termijn een afspraak kunnen maken.
Heb je toen je bij de internetbehandeling zat het advies opgevolgd om vitamine B1 (Thiamine) te gaan slikken? en doe je dat ook?
Je kunt natuurlijk ook, bij gebrek aan andere oplossingen, nu een van de hulpverleners van Tactus bellen 053-482 47 50. Misschien is zelfs de hulpverlener met wie je toen contact had bereikbaar. Ze zijn bereikbaar tot 17.00 als ik me niet vergis.

Wat je werkgever betreft. Hoe is de onderlinge relatie met je personeelschef of directe chef? Je kunt ook een afspraak maken met je arboarts (deze heeft wel zwijgplicht).
Met mijn eigen werkgever had ik een heel goed contact. Ik heb het er echter nooit over gehad, terwijl ik toch ook geregeld verzuimde. Afgelopen vrijdag heb ik vernomen dat mijn werkgever veel sneller in de gaten had dat het met mij verkeerd ging dan ik zelf. In 2000 hadden ze al een vermoeden, in 2002/2003 waren ze er volledig van overtuigd. Toch hebben zij mij niet ontslagen, terwijl ook de werkzaamheden minder werden. Nee, zij hebben mij in 2003 een alternatief geboden, zodat ik mijn uren kon behouden. Ik ben daar nu bijna een jaar weg, omdat de hele afdeling opgedoekt werd (december 2005). Ook de directeur voor wie ik werkte is toen weggegaan (wij 2en vormden de afdeling). Zelf ben ik er pas in maart 2005 achter gekomen dat ik 1. te veel dronk, 2. ik er in vast zat. Had ik toen maar een gesprek aangegaan. Maar ja, dat is praten achteraf.
Dus als jij een goed contact hebt en er van op aan kunt dat ze je niet zullen laten vallen, ga dan praten. Elke vorm van hulp hierbij is toch zo belangrijk.

Dan heb ik nog wel een vraag aan je. Ben je nu gestopt en heb je alle drank door de gootsteen gegoten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon, je moet echt actie ondernemen en wel direct stoppen met die ZOOI!!!! Net zolang totdat je lichaam weer schoon is. Dan kan je pas nadenken 'hoe verder'. Die hoeveelheden heb ik voorheen ook gedronken, dus ik weet waar je het over hebt. Minderen is in deze toestand on mo ge lijk, geloof me.
Werkelijk jezelf en je dochter pijnigen!!! Stop en na een dag voel je je al beter. OK andere afkickverschijnselen, maar zeg eens eerlijk tegen jezelf 'Hoe zijn die ellendige katers???? de hel toch.'
WELKOM en sterkteL je bent goed bezig in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil heel even snel al vast wat opschrijven hier. Ik ben gewoon weer naar mijn werk gegaan de volgende dag.
Ik heb me aangemeld bij Novadic en kreeg vandaag een brief met de 1e twee afspraken: 30 november en 7 december.
Ik heb vandaag geen bier of wijn gekocht. De allergrootste verleiding is dat ik straks toch nog even een sixpack haal. Niet doen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Meer dan een jaar later heb ik een week niet gedronken en ben sinds een half uur bezig aan de achtste dag.
Ik ben vastbesloten om het nu vol te houden.
Ik ben de vorige keer dat ik hier schreef niet naar Novadic gegaan. Maar ik heb nu ondanks dat ik zelf al ben gestopt me weer aangemeld. Ik heb twee afspraken staan voor eind dit jaar en begin volgend jaar.
Want de moeilijke momenten gaan nog komen.
Ik heb geen ontwenningsverschijnselen gehad maar dat ligt dan denk ik aan de soort alcohol die ik dronk (wijn en bier)

Ik wilde eerst in elk geval een week of zo niet gedronken hebben alvorens hier weer te schrijven. En ik ga nu het getalletje 7 in mijn handtekening zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...