Spring naar bijdragen

Ook ik stel me voor, zo eng dit!


Sofietje

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,
Ik ben Sofie, heb mijn eigen bedrijf wat goed loopt maar ik drink..heb het niet meer onder controle en mijn man heeft er heel veel last van want als ik met een kater wakker wordt neemt hij mijn taken over, terwijl hij ook een eigen bedrijf heeft!
De laatste jaren gaat er een fles wijn (of meer) per avond doorheen!!! Ik wil wel stoppen maar zelfs nu ik dit zit te tikken zit ik al aan mijn 3e wijntje.. ik hoop hier steun te vinden, dit moet stoppen..
liefs Sofie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sophietje,
Heel verstandig dat je actie gaat ondernemen. Heb je al overwogen om ook professionele hulp te aanvaarden? Mij is het weliswaar niet gelukt met de ambulante verslavingszorg in mijn regio, maar met de gratis internettherapie van alcoholdebaas is het mij wel gelukt om te stoppen met drinken.
Voor mij was het zaak geen wijn of sterke drank in huis te hebben. Ga je gewoonte doorbreken en kom hier bij ons meepraten als je 'moment van drinken' er aan komt. Samen slepen we je er door heen. Van uitstellen komt afstel. De keukenwekkermethode van Houtje heeft zo al veel mensen geholpen. Deze vind je bij het Tips en Adviezendraadje. En om even een open deur in te trappen: het gaat er om de eerste te laten staan, dan volgt er ook geen tweede.
Ik wens je veel succes.
Oh en stoppen doe je zo: kiep alles wat je in huis hebt door de gootsteen, zorg ervoor dat je niets in huis hebt en ga ook niets halen. Vraag je partner je hierbij te helpen en te steunen en vooral aan te moedigen door af en toe een pluim te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo sofie
welkom bij de club
je eerste stap heb je nu gemaakt,gefeliciteerd daarmee
op naar de volgende stap
van cpas heb je nu al twee manieren gelezen om
uit de ellende te komen
maar nu stop!!!!!!!!!
het zal een lastige tijd worden,maar je winst zal groot zijn.
kom naar de dagdraad die je vind onder ditjes en datjes
schrijf alles wat je voelt of dwars zit hier van je af
vraag en krijg hier ondersteuning
bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sofie,

Het sluipt er zo in, elke dag een fles, je weet al heel lang dat dit niet goed voor je is, maar tijd vliegt voorbij van roes naar kater en van kater naar roes, en je mind praat het steeds weer goed omdat 'iedereen een wijntje drinkt (maar niet door heeft hoeveel wijntjes jij drinkt!)' en 'wijn toch ook iets gezonds heeft en een eerlijke drank is'.

De stem in jou die deze site heeft gevonden heeft het allerbeste met je voor, dus blijf ernaar luisteren, ook al is die verslavingsstem erg erg hardnekkig. Om het te doorbreken kan je het beste NU beginnen met die eerste te laten staan, dag voor dag. Er gaat een wereld voor je open, je krijgt zoveel van jezelf terug, waarvan je niet eens meer wist dat je het verloren was. Drank doet echt mega veel met een mens, en dat merk je eigenlijk pas naarmate je er langer mee gestopt bent.

Het leven is allesbehalve saai zonder drank en het is heerlijk om je er niet meer achter te hoeven verschuilen. Alles wat je nodig hebt om je nieuwe leven te beginnen, is een besluit om vanaf NU de eerste te laten staan. De verslaving gaat je roepen dan, wees daarop voorbereid, hij zal alle argumenten erbij halen waarom je nu best een wijntje mag drinken nog. Ik hoop echter dat je genoeg van jezelf houdt om alleen gehoor te geven aan die andere stem, die stemt voor een VRIJ en natuurlijk leven. Gun jezelf dat maar zo aan het begin van dit nieuwe jaar, je zal willen dat je het al veel eerder had gedaan!

liefs en tot schrijfs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het liefst zou ik prof. hulp krijgen. Heb het gisteravond bij die 3 gelaten, schaamde me dood dat ik het tikte..
Dat is ook het bizarre, ik schaam me er zo voor en toch doen he?
Verder ben ik ook nog eens sportief, het is allemaal niet te combineren toch?
Dank voor jullie reacties, nu eerst maar eens her en der lezen,
liefs,
Sofie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehoi sofie,

Ik ben hier ook net nieuw en wil je welkom heten. Ik besef nu ook pas hoeveel ik eigenlijk dronk en hoe geleidelijk dat eigenlijk ging. Het was vanzelfsprekend en heel lang dacht ik dat ik geen probleem had. Goed van je dat je erkent dat je een probleem hebt, dat is de eerste stap. Veel succes!

Liefs Flower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sophie,

Ik ben hier sinds december 2008 en volg de anonieme internetbehandeling.

Even kort mijn verhaal:
Ik dronk dagelijks zo'n 6 blikjes of flesjes bier en in de weekenden werden dit er meer. Ik dronk samen of alleen met m'n man maar omdat dit probleem bij mij al veel langer speelde stond de drank al geruime tijd achter een gesloten deur. Dit weerhield mij er niet van, en ging gewoon naar de winkel en haalde waar ik zin in had. Fout fout en nog eens fout. 60 drankjes in een week is voor een vrouw veel en veel te veel. Tja ik wilde niet toegeven dat ik probleem had, maar ja stoppen of minder drinken lukte me ook niet. Ik heb een eigen draadje "mijn gedachten" zo nu en dan schrijf ik hier wat neer. De dagdraadjes gaan zo snel dat ik deze niet volg.

Wat betreft jouw Sophie, het is heel goed dat je je hier aangemeld hebt. Dit bericht is nu 14 dagen oud, hoe sta je nu in het leven? Heb je al stappen ondernomen voor hulp of heb je je ook aangemeld voor een anonieme behandeling, ik hoop meer van je te kunnen lezen hier in het forum.

groet en liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...