antonw Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Hallo allemaal,Mijn naam is Anton, ik ben 35 jaar. Ik drink veel en veel te veel. Ik ondervind er nu echt schade van, dus dit moet stoppen.Ik drink al jaren teveel, maar het laatste half jaar loopt het compleet uit de hand. Mijn relatie liep stuk (mooie aanleiding) en sinds ik weer alleen woon is er niemand die me tegenhoudt om teveel te drinken. Mezelf kan ik, blijkbaar, niet in de hand houden.Ik drink elke avond minimaal één fles wijn. Ik begin ook steeds vroeger op de dag. Het gevolg is dat ik elke avond onder invloed ben en eigenlijk niets zinnigs meer uitvoer. Dingen die moeten gebeuren (werk) schuif ik voor me uit en ik verdoe elke avond mijn tijd met drinken en dronken zijn. Op mijn werk kom ik regelmatig te laat omdat ik tot laat in de avond doordrink. Dat kan niet zo doorgaan, ik wil het niet.Het zal me moeite kosten om te stoppen, want ik ben heel verslavingsgevoelig. Maar het moet toch, want dit kan echt niet langer zo.Gisteren ben ik naar de huisarts geweest en ik heb Refusal gekregen. Daar ben ik vandaag mee begonnen, dus nu kan er echt geen druppel alcohol meer in. Daar zie ik wel een nadeel in: als ik nu bij vrienden ben, moet ik alle alcohol afslaan. Dat gaat natuurlijk opvallen, want zo kennen ze me niet. En dan moet ik gaan vertellen dat ik alcoholist ben en aan het afkicken ben... hmm... eigenlijk wil ik dat helemaal niet vertellen....Ik vind het motiverend om te lezen dat anderen in hetzelfde schuitje zitten, daarom heb ik me aangemeld bij dit forum.Groeten,Anton Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Hallo Anton!Welkom hier!Je hebt een grote stap genomen: alleen al de erkenning dat je te veel drinkt is belangrijk!Ik ben ook gestopt met behulp van refusal, en dat gaf mij, zeker in het begin, heel veel rust.De stap was genomen, ik kón niet drinken!En je zal verbaasd staan als je tegen je vrienden zegt: ik drink vandaag eens niet, of : ikdrink een paar weken niet, kijken hoe me dat bevalt!Het is namelijk niet zo vreemd om eens wat anders te drinken, en vaak zijn de reacties heel positief!En als je dat moeilijk vindt, kan je natuurlijk ook zeggen dat je medicijnen hebt die niet samen met alcohol kunnen! Daar heb je dan nog gelijk in ook!Sterkte, succes, en je bent meer dan welkom om mee te praten op ons `dagdraadje`, dat iswaar we iedere dag verblijven, en daar wordt over van alles en nog wat gepraat.Soms lijkt het of het niets met alcohol te maken te hebben, maar we zijn allemaal hard aan het vechtenom die "schijnvriend" de baas te worden/blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Hallo Antonw,Welkom op het forum.Zelf gebruik ik ook als "stok achter de deur" af en toe Refusal.Het is geen medicijn, maar een hulp bij het afkicken.Zoals door vele op dit forum is geschreven bestaat een (helaas) geen pilletje tegen onze ziekte.In jouw schrijven van bij je vrienden moeten vertellen dat je alcoholist ben herken ik mijzelf.Ik heb en hou dat beladen woord ook zoveel mogelijk uit de vriendschappelijke gesprekken.Als mijn vrienden vragen "geen bier voor jou?"" of "ben je ziek?" is mijn antwoord altijd:"aangezien ik medicijnen gebruik mag ik geen alcohol gebruiken".En als je Refusal gebruik is daar niets mee gelogen.Niemand prikt zich graag de sticker ik ben alcoholist op, hoewel je het drommels goed weet dat die sticker op jou van toepassing is.Verder kan je natuurlijk ook tijdens de vriendschappelijke borrel zelf een alcoholvrij biertje drinken.Hoewel mijn ervaring is dat de overstap naar een gewoon pilsje heel snel is gemaakt.Goed van je om je aan te melden en te onderkennen dat je een alcoholprobleem hebt.We laten de eerste staan anders kunnen we de laatste niet meer tellen.Romualdus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Anton: van harte welkom hier, werk aan de winkel dus.Het begint ermee om vandaag die eerste te laten staan.We zitten hier met een forum vol verslaafden en we weten dus waar jij mee worstelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oscar Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 He Anton,welkom, je verhaal klinkt herkenbaar.Ik heb ook al zolang tegen mezelf gezegd "dit kan zo niet doorgaan, ik wil dit niet" Zoals je kan zien ben ik hier ook nog niet lang.. Iedere dag (of avond) ben ik nog lekker met mezelf in de strijd. Maar t gaat zeker de goede kant op...t hangt een beetje van je type vrienden af, maar mij hielp het ook om te zeggen tegen mijn vrienden dat ik niet meer drink omdat ik meer en anders wil gaan sporten (en dat is ook zo :-) )Als t goed is snappen ze het niet alleen alleen, maar kijken ze ook nog met bewondering naar je.. Succes en hou vol Anton! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvez Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Je kan gewoon zeggen "ik ben gestopt met drinken". Ik doe dat ook, niemand kijkt er raar van op. Je hoeft niet te zeggen dat je alcoholist was/bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Anton succes en kom regelmatig praten bij de dagdraad, dat helpt je zeker door de moeilijke momenten heen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jolanda Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 wat een geweldig goede tip: ik heb medicijnen en daar past geen alcohol bij :-) Vind 'm schitterend gevonden ;DEn wat een mooie, heldere en eerlijke introductie van jezelf. Je weet rationeel blijkbaar precies waar 'm de kneep zit. Nou nog doen!! *-)Veel sterkte, Jolanda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 6 april 2009 Rapport Share Geplaatst 6 april 2009 Hoi Anton, veel succes. Je kunt een drankje gemakkelijk afslaan door alleen te zeggen: doe mij maar een cola (oid) of "Ik drink niet". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jolanda Geplaatst 11 april 2009 Rapport Share Geplaatst 11 april 2009 Anton, waar ben je nou?Lees je nog mee, of ben je al weg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geugien Geplaatst 8 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 Beste Trees,Wat bedoel je met een dagdraadje?Geugien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 8 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 Geugien,ben je hier nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 8 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 Trees bedoelt de dagdraad bij de DITJES EN DATJES dagdraad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden