Spring naar bijdragen

Anja stelt zich voor


anja62

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum, dus ik wil mij graag voorstellen.

Ik ben 45 jaar en ben al zo'n 20 jaar een alcoholiste (alhoewel ik dat pas een jaar geleden erkend heb).

Ik werk fulltime, maar drink elke avond, totdat ik genoeg op heb om in slaap te vallen. Ik woon alleen, dus ik heb dit héél lang verborgen kunnen houden. Ik heb mij in de loop van de jaren ook steeds verder teruggetrokken met "mijn beste vriendje" - de alcohol.

Ik wist eigenlijk al jaren dat ik toch wel een probleem had, maar heb dit pas erkend na een spoedopname op een Detox afdeling. Dat was achteraf gezien een bijzonder leerzame ervaring omdat je dan de schellen pas echt van de ogen vallen - vooral als je een stiekeme drinker bent, want dan ken je geen andere alcoholisten (denk je).

Op dit moment stop ik met vallen en opstaan. Soms een week droog, dan weer een terugval en weer opnieuw proberen. Waar ik vooral moeite mee heb is het enorme gat waar ik in val, want 20 jaar heb ik mijn avonden en weekenden kunnen vullen met drank (in een glijdende schaal dan - de weekenden doordrinken kwam pas de laatste jaren zo af en toe voor).

Voor mijzelf heb ik besloten dat minderen eigenlijk geen optie is. Als ik begin, dan drink ik door en dan is het de volgende dag ook redelijk moeilijk om niet te drinken.

Ik hoop met jullie de zoektocht naar een leven zonder alcohol te kunnen delen.

Groetjes,
Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

anja,

dit is een heel herkenbaar verhaal! vooral als je werkt en overdag normaal presteert is het makkelijk om de dingen verborgen te houden ook de afzondering om vooral de avonden tezamen door te komen klinkt vele bekend!
in ieder geval heb je een besluit genomen om hier iets aan te doen.

in ieder geval welkom,

we schrijven elke dag op het dagdraadje waar we leuke dingen maar ok minder leuke dingen zoals trek e.d. met elkaar delen.
dit gedeelte staat onder de ditjes en datjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anja, ik ben blij dat je deze site hebt gevonden en je verhaal doet. Ik ben ook vrij nieuw hier. Wat ik wel weet, is dat je hier lekker kunt meelezen en eventueel ook actief kunt zijn. Ik ben erg benieuw naar je verhaal over die spoedopname en denk met mij wel vele anderen. Als je een keer tijd en goed gevoel kunt vinden, schrijf het eens op bij Ditjes en datjes. Wie weet wie je ermee heplt. Succes, KayLeigh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anja,

Welkom hier en succes!

Je schrijft dat je elke avond genoeg drinkt om te kunnen slapen, maar voor sommige mensen zijn 2 glaasjes wijn al voldoende terwijl ik zelf al minimaal 2 flessen nodig had, ja wijn dus!
Mijn naam doet anders vermoeden maar dit was mijn favoriete drank en uit zelfbescherming kocht ik deze nooit, anders wist ik zeker dat deze het einde van de avond niet zou halen.
Ging het in jouw geval om een paar glaasjes of ook een paar flessen?
Ach jet maakt ook eigenlijk niet zo veel uit, we hebben een goede stap gezet door ons aan te melden en er werk van te maken.
Ik wens je veel succes.

Groetjes, Johnie Walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Johnie,

Hoeveel ik dronk? De laatste jaren was dit een fles martini dry, dus zo'n anderhalve fles wijn omgerekend. Dit om een dagvoorraad te kunnen kopen die niet helemaal uit de hand liep (net zo als bij jou met die 2 flessen wijn waarschijnlijk), want alles wat er in huis is, wordt opgedronken.

Groetjes,
Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik heb al een hele tijd niets van mij laten horen. Jullie raden het al .... terugval.

Ik ben gisteren aan een nieuwe uitdaging begonnen (ik typte eerst poging, maar het moet maar eens afgelopen zijn met die "pogingen"). Ik heb de komende week vrij genomen om rustig thuis te kunnen detoxen. Ik heb al wel veel aan dit forum gehad om motivatie te vinden voor het stoppen.

Omdat ik alleen ben en ook een heel geheime drinker ben (inmiddels weet mijn naaste familie het wel en ik ben er ook eerlijk over - maar snappen doen ze het eigenlijk niet) voel ik mij wel heel erg alleen staan. Ik hoop hier dan in de toekomst mijn hart zo nu en dan te kunnen luchten, alhoewel dat voor mij erg moeilijk is.

Door omstandigheden heb ik een zgn. sociale angst ontwikkeld, waardoor het voor mij erg veel spanning met zich meebrengt om (nieuwe) mensen te leren kennen of om iets van mijzelf aan anderen te laten zien. Vandaar dat de relatieve anonimiteit van dit forum voor mij prettig is.

Mijn persoonlijke plan voor de komende periode: eerst die detox door en erg goed opletten voor situaties waarin ik spanning (bang, verdrietig) voel. Vervelend is dat ik leuke dingen ook op een vervelende manier spannend kan vinden, zoals een bezoek aan de dierentuin, waar ik zo graag kom.
Daarna ga ik op zoek naar een therapeute die mij kan helpen bij de angsten die ik voel. Want die angsten zullen wel boven komen nu ze niet dagelijks weggedronken worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anja62,

Helaas is de waarheid voor mensen zoals jij en ik keihard: het eerste drankje niet nemen. Voeg daarbij de ervaringen die ik heb opgedaan gedurende mijn opnames in diverse klinieken kun je Koning Alcohol de rest van je leven vergeten. Alleen voor vallen hoef je je niet te schamen. Als je niet meer opstaat is pas echt beschamend. Ga ervoor!

Liefs van Aro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anja,

Welkom hier! Fijn dat je toch weer terug bent. Ik herken wel een aantal dingen in je verhaal (alleenstaand, fulltime werken). Ik zou ook wel vrij willen van mijn werk om even puur met mijn verslaving bezig te zijn, maar ja, aan de andere kant is de afleiding ook wel weer goed. Het knopje moet alleen even om zodra ik van werk naar huis ga....

Heel veel sterkte in de komende periode: iedereen kan het dus jij kan het ook. Dat is het mooie aan de vrije wil van de mens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anja,
Ook ik ben nieuw op dit forum maar wil je toch welkom heten. Iedereen hier wil denk ik stoppen met drinken of is al voor kortere of langere tijd gestopt en ieder doet het op z'n eigen manier. Ik heb me verschillende keren op laten nemen in een kliniek maar viel toch steeds terug totdat ze bij mijn laatste opname besloten dat ik ook geen benzodiazepinen meer mocht. Ik ben er drie maanden gebleven en na nog 1x een hele korte terugval ben ik nu 3 jaar nuchter. Als je eens wist hoe vreselijk verslaafd ik was maar ik heb het gedaan en jij kunt het ook! Hou moed, zet door geef niet op en kom vaak naar hier! Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...