maas Geplaatst 19 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 goedendag allemaal,ik ben nieuw hier en ik wou me even voorstellen, ik ben Marco en heb een gezin met 3 kinderen, heb mij pas aangemeld bij adb, we gaan er met zijn allen voor, ik hoop een steun voor jullie te zijn en andersom.gr.Marco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 Hoi Maas, je bent wat kort van stof met je voorstel, maar dat geeft niet.Veel sterkte en succes. Een vader van drie kinderen heeft al zeker een heel goede reden om het drankgebruik binnen de perken te houden.Of helemaal ermee te stoppen?Ik weet niet wat je plan is.Je kan meeschrijven op de dagdraad, maar die had je vast al ontdekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cato Geplaatst 19 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 Welkom Marco!Ik hoop dat jij je doelen haalt en ja we gaan er hier allemaal voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maas Geplaatst 21 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 bedankt voor het warme welkom! ik ben nu flink aan het minderen, en het gaat me goed af, al denk ik wel nog steeds: ah, nog eentje wat maakt het uit, maar ik doe het niet, ik weet ook dat ik er weer spijt van krijg en waar doe ik het voor om mezelf lam te zuipen. Ik begin ook steeds meer in te zien dat ik iets aan het najagen was wat eigenlijk een doelloos iets is, want wat win je ermee? helemaal niks! alleen een kater en vergeetachtigheid. Is dit bij jullie ook zo?gr.maas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anja62 Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Hallo Maas,Niemand wint iets bij het zichzelf lam zuipen. Het is alleen een kortdurend "maatje" dat je even je zorgen doet vergeten, maar die komen de volgende morgen 2x zo hard weer terug.Je moet jezelf wel gaan afvragen waarom je aan het drinken bent. Het afscheid nemen van de roes, het vergeten, de drank, betekent nog niet dat je de reden waarom je dat "maatje" bent gaan opzoeken er niet meer is. Wij hebben gekozen voor een van de foutste maatjes die er bestaat: eentje die je alleen nog maar meer problemen bezorgt, in je relaties, financieel, qua gezondheid. Afscheid nemen dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maas Geplaatst 21 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Inderdaad! als je dat door heb gaat het allemaal al een stuk makkelijker. Maar de kunst is dat vol te houden en andere bezigheden te zoeken die je leuk vindgr.maas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Hoi Maas,Goed van je dat je aan het minderen bent, dat vergt heel wat zelfdiscipline! Merk je al verschil, vooral de volgende dag?Interessante vraag stel je: wat win je met drinken? Voor mij was het de vermijding van de confrontatie met mezelf. Zolang ik dronk, voelde ik me zelfverzekerd, verbonden, niet alleen, in het moment en uit m'n gedachten. In die roes zweefde ik naar de volgende roes, en stelde daarmee alle levensvragen uit, ik schoof ze op de lange baan. Zo leek ik heel lang stabiel en okay, maar eigenlijk zat ik in die twilight zone, geplaagd door gedachten die mij steeds weer toefluisterden: "Kaia, je hebt een drankprobleem".Toen ik stopte met drinken merkte ik eigenlijk pas goed hoeveel het me me deed: ik werd onzeker, voelde me eenzaam, kon me moeilijk binden en ging heeeel veeel nadenken. Maar op de eerste plaats genoot ik van de kick die ik mezelf gaf, door het te zien als groot avontuur met mezelf, ik veranderde werkelijk wat cruciaals in m'n leven, ik was een vrouw met een missie en ik kon weer een boek lezen voor het slapen en maakte de ochtend fris en fruitig mee!Al die tijd had ik m'n schaduwkanten weggemoffeld, en nu kwamen ze aan het licht. Dacht ik met drank al een bodem te hebben bereikt; nu kwam pas de echte bodem en ik voelde me naakt. Maar tegelijk voelde ik dat ik eerst naakt moet zijn voordat ik schone kleren aan kan trekken, en dat gaf me een goed gevoel, kracht, moed en met elke dag een stukje meer zelfvertrouwen. Nog steeds worstel ik soms behoorlijk met mezelf, maar niet meer met de drank. Ik voel me veel beter over en met mezelf en zie hoeveel ik verander, hoe ik aan het groeien ben. Het voelt bevrijdend om geen kater meer te hoeven hebben, niet meer bang te hoeven zijn voor m'n hersenen en lever, helder met mensen te kunnen communiceren, geen paniek- of paranoia aanvallen meer, geen schaamte, geen spijt....etc. Ik hoef niet meer iemand te zijn die ik niet ben en ik hoef m'n eigen ontwikkeling niet meer uit te stellen. Mooie inzichten komen er ook, het leven is zoveel meer nu!Ik wens je heel veel succes hiermee, een mooi levenskado wat je jezelf nu aan het geven bent!liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maas Geplaatst 21 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Het heeft zeker effect de volgende dag, als je er bewust mee bezig bent merk je eigenlijk pas waar je mee bezig was, kortom: het geeft even een 'goed' gevoel, daarna voel je je een hele dag suf en beroerd.Dus eigenlijk is de keus dan snel gemaakt!gr.maas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anja62 Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Hoi Maas,Wij hebben dit allemaal meegemaakt. De keus is niet snel gemaakt, maar ik merk dat ik elke dag opnieuw kiezen moet, al die momenten waarop ik in het verleden naar alcohol greep, elke keer wanneer ik op een zwak moment in de supermarkt rondloop. Het is op dat moment makkelijker - vooral in het begin, ervaring met een lange periode droog staan heb ik nog (!) niet - om niet te kiezen en maar door te gaan met wat ik al die jaren deed. Ik kan op dit moment alleen de "kleine" keuzes maken: vandaag neem ik mijn eerste glas niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maas Geplaatst 22 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 2009 hoi Anja, Je zegt dat het een kleine keus is, maar ik vind het een grote keus om je eerste glas niet te nemen! Want na ieder glas wordt het weer makkelijker om er nog 1 te nemen, vooral na de eerste. Dus in principe heb je wel gelijk dat je iedere dag weer moet kiezen, maar als je niet kiest kies je er voor om niet te kiezen, dus kiezen moet je zowieso. (wat een gekies). Ik wens je veel sterkte, ik hoop dat je je keuzes iedere dag blijft maken, en op een dag is het geen keuze meer maar een gewoonte en dat is nou precies de bedoeling.(ik bedoel uiteraard de gewoonte om het niet te doen)gr.maas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maas Geplaatst 22 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 2009 hoi darjeeling,Jij bent al een tijdje bezig zo te zien, hoe gaat het? en hoe had je het in het begin?gr.maas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jane Geplaatst 22 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2009 Dag Maas,Welkom hoor, ben ook net nieuw vanaf 11 mei. Veel sterkte,en de eerste stap is gezet, we gaan ervoor!!!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2009 Marco/Maas,Veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden