Spring naar bijdragen

Help...ik kan het niet alleen


Rachels1976

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Ik ben een vrouw van 42 die nu ongeveer 6 jaar gokverslaafd is. Heb op verschillende manieren hulp gezocht. 

Mij aangemeld bij Tactus en groepstherapie gevolgd. Helaas was ik de enige die gokverslaafd is tussen de andere leden. Daarna is er ook geen nazorg geweest. Voel me niet echt geholpen. Heb mijn familie ingelicht en die hebben beheer over mijn geld en ik zit bij budgetbeheer. Ondanks alles zoek ik toch weer manieren om te gokken. Wat ik nu heb ontdekt is paysafecard tegoed en daarmee kan ik online gokken. Gisteren vertelde mijn schoonzus mij dat ze de wachtwoord van mijn internetbankieren kwijt is. Zij hield namelijk de uitgaven en inkomsten in de gaten. En ja....misbruik van gemaakt en online staan gokken de hele nacht. Schade is beperkt gebleven, maar ik voel me verschrikkelijk!! Ik wil dit niet meer maar kan het niet alleen!!!!! Ik heb me nu aangemeld voor online hulp. Ga maandag toch weer naar de huisarts voor doorverwijzing naar een psycholoog en ga op zoek naar een praatgroep. Ik vind dat men hier in Nederland ernstig te kort schiet als het gaat om hulp krijgen. Vooral voor gokverslaafden. 

Ik besef steeds meer dat ik dit zelf in de hand heb maar dat ik dit echt niet alleen kan!!

 Ik wilde even mijn hart luchten en ik hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen op dit forum! 

Ik en wij allemaal zijn meer waard dan dit!!! 

Ik hoop dat ik reacties krijg en ook dat ik bondgenootjes kan vinden die bereid zijn elkaar te steunen naar een gokvrij leven.

liefs me!!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Sterkte Rachel,

Het is niet makkelijk om deze ziekte te overwinnen want dat vind ik het namelijk. Een sluip moordenaar in het begin heb je alles onder controle maar dan word het van kwaad tot erger. Ik ga voor de zoveelste keer ook een poging doen wagen om te stoppen. Succes met wat je ook gaat doen om proberen te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op 9-6-2018 om 08:58 zei Rachels1976:

 Ik vind dat men hier in Nederland ernstig te kort schiet als het gaat om hulp krijgen. Vooral voor gokverslaafden. 

 

Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben zo blij dat ik in NL woon, anders had ik nooit de hulp gekregen die ik nodig had. NL en Scandinavie staan in de top 5 als het gaat om zorg. Voor gokverslaafden ligt dit misschien wat anders. Mijn ervaring is dat als je weet wat je nodig hebt, en dit ook duidelijk vermeld bij Verslavingszorg, dat je die hulp ook aangeboden krijgt. Dit vereist wel eigen initiatief. Dat zal ook gelden voor gokverslaafden. Heb jij er wat zicht op wat je nodig zou kunnen hebben qua ondersteuning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...