Spring naar bijdragen

Al 10 jaar verslaafd


Hyacya

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Ik kwam op deze site en zag dat ik niet alleen ben wat al n opluchting is.

Ik ben 10 jaar geleden aan de lorazepam geraakt, 1 mg p dag omdat ik slecht sliep. Huisarts schreef dit voor. Achteraf denk ik huisarts heeft dit te snel voorgeschreven. In de jaren erna waren er fases dat ik ook zonder kon. Maar altijd was er wel weer iets en nam dan toch weer in. 

Ik heb eigenlijk nooit beseft hoe heftig het is dat ik dit gebruik. Omdat ik ook zeer bewust eet en geen alcohol gebruik.

Afgelopen 4 jaar waren ook weer heftig waardoor ik ook nog seroqwuel gebruikt heb. ( tegen angst en slapeloosheid) daar werd ik heel raar van. Met de seroqwel gestopt maar stoppen met de lorazepam lukt nog niet. Ik zit op een half en zelfs dan voel ik mij onrustig en ig soms tot half 4 wakker. Mn natuurlijke slaapritme is weg. En dat besef ik nu pas.

Ik ben erover na gaan denken omdat ik de laatste weken mij een soort verward voel. Ook snel boos. En ik voel me gewoon niet helemaal mezelf. Ik heb ook last van cognitieve problemen. Ik ben baang dat dat spul n deel van mijn hersenen heeft leeggegeten. Het blijft toch n zuur. 

 

Ik il dus afkicken. Maar hoecdoe ik dat. Zonder uitgeput te raken. Nachtenlang bijna geen slaap gaat niet. Heb ook kinderen en een leven.

Kan iemand mij die hier ervaring mee heeft meer over vertellen?

Ben bang dat ik er niet meer vanaf kom

Las ook iets over een middel dat ze injecteren om gebruik te versnellen.

Alle hulp is welkom!!

Groetjes 

Hyacya

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Hyacya,

Allereerst welkom hier! Ik nodig je van harte  uit om mee praten in onze Huiskamer. Deze vind je onder Ditjes datjes en dagdraad. Hier zitten ervaringsdeskundigen en we helpen elkaar daar de dag door. 

Terug naar jouw vraag.
Even samenvatten zodat ik het goed begrijp: je slikt nu nog 0,5 mg Lorazepam en dat wil je afbouwen? 
Allereerst: prima dat je dat wil! Lorazepam is een relatief kortwerkende, potente benzo. Het doet iets met je cognitieve vaardigheden, en je klachten als onrust en verwarring kunnen daar inderdaad vandaan komen. Het goede nieuws is dat dat allemaal te herstellen is.

Ik heb zelf Lorazepam afgebouwd (zelfs vanaf 4 mg per dag) en dat heeft best even geduurd. 
Het beste kun je zo langzaam mogelijk afbouwen. Er zijn methodes met een vijltje en een weegschaal waarbij het afbouwen minimaal is, waardoor je wellicht minder onttrekkingsverschijnselen krijgt. Als je dat wilt kunnen wij je daar meer over vertellen.

Wat ook een mogelijkheid is (en door velen als lichter en minder heftig wordt ervaren): zet de 0,5 mg Lorazepam om in 5 mg en bouw dat af.
Diazepam is een langwerkende benzo en is daardoor in de regel gemakkelijker af te bouwen.
Overleg dat wel even met je arts, want niet iedereen verdraagt Diazepam even goed.  

Slapeloosheid is waardeloos. Dat ws bij mij ook het ergste verschijnsel, samen met de onrust. Heb ook tijdelijk Seroquel gehad, maar ook ik vond dat niet fijn. Nu heb ik geen Seroquel meer en ook geen Lorazepam. Het gaat na 6 maanden over het algemeen echt beter, maar het wisselt nogal. Deze week toch weer een stuk minder dan de week daarvoor bijvoorbeeld. 

De injectie die jij beschrijft zit volgens mij nog in de testfase. Is nog niet beschikbaar als "hulpmiddel". Als ik me niet vergis gaat dat om Flumazenil.
Sterkte! 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen cold Turkey stoppen dus.

Hoe kan het dat je lijf zelfs die 0.5 nr nodig heeft. Ik denk soms het lijkt wel placebo.

Hoe werkt zo' n afbouwschema. 

Iedere dag 0, 5 mg nemen ongeacht of je daarop slaapt of niet? En mag je tussendoor nog n keer je dosis verhogen of ben je dan terug bij af? Ik doe dat tussendoor best vaak. Als ik dan 2 , 3 nachten heel slecht slaap is mijn lijf zo moe dat ik niet wil wachten op weer n nacht en neem dan bijv een half plus een kwart ( dat breek ik dan af)

 

Pfff..en ik dacht dat ik niet verslaafd was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Hyacya

Nee, cold Turkey is beslist af te raden. Niet doen, ook al lijkt jouw dosering niet al te hoog. Lichaam en geest krijgen dan ene behoorlijke optater en je zult daar behoorlijk van slag van raken. 

Bij mij ging het afbouwen tot 0,5 mg eigenlijk ook te snel. Vanaf 0,5 mg ben ik elke dag mijn dosering iets gaan verminderen met behulp van vijltje en weegschaal. 
Ik woog dan de halve tablet, onteerde het gewicht en daar haalde ik elke dag 2 of 3% vanaf. Dat duurde natuurlijk best even totdat ik was afgebouwd, maar omdat dat langzaam ging vielen de ontwenningsklachten toen relatief mee. 

Slapen was bij mij sowieso al een probleem. Dat wisselde enorm. Sommige nachten ging het vrij goed en op andere nachten kon ik niet of nauwelijks slapen. Dat heb ik nog, terwijl ik toch al 6 maanden afgebouwd ben. 

Wat jij schrijft dat je soms een extra Lorazepam nam herken ik ook. Dat deed ik niet tijdens afbouw, maar nu ik afgebouwd ben is het al 2 keer gebeurd dat ik toch een halve Lorazepam nam als het slapen helemaal niet lukte en de wanhoop toesloeg. Niet goed natuurlijk, maar soms zie je geen andere oplossing.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi cyclad 

Dank voor je reactie. Het is een enorme struggle en hoe meer ik op deze site lees ( ben hier pas net) hoe meer mijn mond openva. Herkenning maar ook schrik en angst dat dit middel zoveel invloed op je gezondheid heeft.

Ik vindt het knap dat je afgebouwd hebt! En nee niet gek als je soms uit wanhoop een halve neemt als je echt niet kunt slapen. Het is alleen dat je dat eigenlijk niet meer wilt.

Zoals ik eerder vertelde gebruik ik 10 jaar. Soms overdag soms anderhalf savonds een heel of een half. 

In de afgelopen jaren Heb ik mij eigenlijk heel slecht gevoeld. En ik wist niet waar dat vandaan kwam. Te pas en te onpas kon ik bijvoorbeeld zomaar een week niet meer op mijn benen staan. En lag dan plat. Heel vaak griep. Woede uitbarstingen. Ik dacht dat mijn gestel achteruit ging. Ik herstelde maar niet! Als ik rust nam krabbelde ik op maar ik leef in een soort vacuüm. 

Ik verlang terug naar dat meisje wie ik was. Ik fietste 3 uur per dag ( en sliep als n roos) ik was fit en bijna nooit ziek. Ik voelde mij helder in mijn hoofd. 

Nu dus afkicken. Nu ik meer weet slik ik niet meer overdag en ook ga ik met bijltje werken. Ik kan nu weer niet op mijn benen staan. Hoe lang ik in een surrealistische wereld geleefd heb. Ik stond erbij en keek ernaar.en niemand inclusief mijzelf begreep wat er toch met mij ad hand was ......Ik hou jullie op de hoogte en succes iedereen@

Oh ja: tip. Een natuurlijk middel voor je hoofd heet Brahmi. Het is ayurvedisch.  Het maakt je hoofd kalm en is goed voor de zenuwen en hersteld verbindingen. Ikzelf gebruikte dit ook een tijdje tussendoor. Duurt een paar dagen voor je iets merkt. Je slaapt er niet op maar haalt scherpe randjes weg. Bestel bij pranayur.nl en neem wel de poeder versie.

 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...