Spring naar bijdragen

Wat nu?

missc

Aanbevolen berichten

De registratie hier is al een hele stap

Ik vind mijn alcoholroesje namelijk ook gewoon erg lekker en tot voor kort was dat compleet hanteerbaar op mijn vrije dagen, maar ik merk nu gewoon dat de drang maar alcohol en het bijbehorende roesje steeds groter word. Ik weet nu niet zo goed of ik echt professionele hulp in moet gaan schakelen of dat ik maar zelf moet gaan aanmodderen (zeg ik met een glas wijn in mijn hand, overigens heb ik nachtdienst gehad en net een half uurtje thuis)

Een korte samenvatting: Ik ben opgegroeid met beide ouders die drinken, waarvan 1 ouder volgens mij, niet erkend hoor, een behoorlijke verslaving heeft. Vanaf mijn 15e jaar drink ik ook geregeld een dranktje, er waren ook hele periodes dat ik niks dronk

Ik merk dat zodra ik drink, dat ik goed kan praten, mijn gevoelens kan tonen, maar ook heel emotioneel kan worden. Als ik nuchter ben, dan kan ik alles echt compleet weg stoppen. Sinds mijn ex bij mij weg is gegaan is het van kwaad tot erger geworden. Normaal dronk ik nooit als ik nachtdienst had gehad, maar nu heb ik het ''nodig'' om in slaap te kunnen vallen

Ik heb al geprobeerd afspraken met mezelf te maken, nee vanavond drink je maar 1 glas. Nou van dat ene glas, gaat het in de volgende en voor ik het weet is er anderhalve fles op, met een zware kater uiteraard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier missc. Een hele stap schrijf je. Mooi toch? Elke stap is en wordt er een op weg
naar alcohol de baas worden. Door hier te delen krijg je vaak je eigen spinsels helder en duidelijk,
en het forum kan dienen als een virtuele familie die je hierbij steunt (en af en toe ter verantwoording kan roepen
als dat nodig is. De zgn loving reminders.) We gebruiken elkaar zonder dat dat misbruik wordt.
Mocht je het idee hebben dat je méér nodig hebt, dan kun je altijd nog prof.hulp inschakelen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi misssc wat goed dat je hier bent. En herkenbaar hoor wat je schrijft. Laat je niet ontmoedigen door faalmomenten. Zie het als stapjes naar bewust worden van je gewoonten en daarmee willen breken. Ik heb ook talloze keren de afgelopen jaren mezelf gezegd vanavond 2 glazen dan stoppen. Altijd toch weer door drinken. Het verdoofd inderdaad goed je gevoelens. Uiteindelijk helpt het je niet maar dat ondervind je nu ook zoals ik lees. Kom veel hier lezen, en schrijven als je wil. Dit forum is voor mij een grote ondersteuning. Ik zit nog maar op dag 5 van stoppen maar ik voel me al zoveel beter. Zet m op !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Roos1977:

@Nina! Wat goed’ ik ben vandaag gestopt! Hoe groot is de kans dat je een deleroum kan krijgen !??????

Gefeliciteerd Roos1977 met je stopdag! Goed van je. Op naar een beter leven. Je bedoeld denk ik een delirium? Ik ben geen arts dus ik kan je daar helaas geen antwoord op geven. Beter vraag je dit aan je huisarts of stel je vraag in dit forum aan de hulpverlener. Hoeveel dronk je gewoonlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...