Spring naar bijdragen

even voorstellen

johndrecords

Aanbevolen berichten

Hoi John,

Goed dat je hier bent man.

Je vraagt advies, maar ik denk dat je al een heel eind op weg bent door te beseffen dat het eens afgelopen moet zijn met dat drinken. En je vertelt dat mensen niets aan je merken, maar ik denk eeerder dat jij niet merkt dat mensen het merken...

Hoe dan ook, heel veel sterkte en succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi John,

Goed van je dat je zoekt naar steun en welkom hier!

Ik vind je verhaal heel herkenbaar.

Wat mij helpt is het per dag te doen, dus iedere morgen als ik wakker word zeg ik tegen mezelf: wat er ook gebeurd, vandaag drink ik niet. En iedere avond geef ik mezelf weer een dikke schouderklop dat ik die dag weer niet gedronken heb.

Ik denk dus niet meer in weken of jaren maar gewoon dag voor dag.

Verder heb ik me beseft dat ik niet 1 of 2 wijntjes wil drinken maar ik wil 1 of 2 flessen...

Gewoon om alles ff te vergeten en ff niet te hoeven nadenken of onrustig te zijn.

Dat t niet werkt weten we inmiddels...

Bekijk aan het begin van de dag welke situaties of tijdstippen er zijn die misschien lastig kunnen zijn en bedenk van te voren wat je dan doet of zegt...

Dat helpt mij in ieder geval.

Zet m op joh!

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholisten zijn keien in het stoppen met drinken! Hoe vaak stopte ik niet. Maar het volhouden dat is een andere zaak.

Ook ik doe het nu dag voor dag en op dit moment met een helpend medicijn. Refusal. Heel gevaarlijk als je daarbij drinkt dus ik laat het wel uit mijn hoofd. Ik merk dat het nu voor mij even heel rustig is niet iedere dag die tweestrijd te hebben van zal ik wel, zal ik niet. Dat kost veel energie die ik beter kan gebruiken.

Succes en kom hier maar veel.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...