Feline Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Kan iemand mij tips geven hoe ik aan baclofen kan komen zonder recept. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Welkom Feline. Kun je iets meer over jezelf vertellen op dit voorstel-draadje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Feline Geplaatst 18 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Ik ben Feline en al geruime tijd aan medicijnen en royaal alcohol. Graag zou ik stoppen met alcohol omdat ik moeilijk kan stoppen als ik begonnen ben. Heb een gezin met 5 kinderen en ben gehuwd. Ik lees veel goede verhalen over baclofen maar weet zeker dat de arts het niet gaat geven en een opname zie ik helemaal niet zitten. Ik weet dat je online ook medicijnen kunt kopen maar je wordt vaak bedonderd. Ik hoop via dat forum advies te krijgen en lotgenoten te vinden. Nog even dit, ik drink niet door de week maar 1 dag in het weekend ga ik los. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Hallo en nogmaals welkom Feline. Lotgenoten zitten er genoeg op dit forum, vooral wat betreft alcoholgebruik. Je zegt dat je al geruime tijd aan de medicijnen bent, naast royaal alcohol. Nu wil je baclofen gaan gebruiken, waarschijnlijk om de zucht naar alcohol te remmen. Ik weet niet of je aan de medicijnen bent met of zonder medeweten van je huisarts, maar om zomaar op eigen houtje te gaan experimenteren met een medicijn erbij (baclofen) lijkt me niet verstandig. Waarom weet je zeker dat je arts je geen baclofen zal voorschrijven? Wat weet hij dat we hier niet (mogen) weten? De goede verhalen die je leest over het effect van baclofen op alcoholmisbruik waren hier op het forum tot een paar jaar geleden regelmatig voer voor (verhitte) discussies tussen voor- en tegenstanders. Ik weet niet waarom, maar de laatste tijd is er hier weinig meer te melden wat dat middel betreft. In elk geval hoor ik niet veel adviezen meer die in die richting gaan. Punt is dat je met baclofen misschien de zucht naar alcohol misschien wegneemt, maar niet de oorzaak van je problematische gebruik. Helemaal als je al gevoelig bent voor een medicijn(en)verslaving lijkt het niet wenselijk om de controle over alcoholmisbruik afhankelijk te maken van wéér een medicijn. Nog los van het mogelijke effect op andere medicatie. Met medicijnen moet je niet lichtvaardig omspringen. Een opname zie je niet zitten. Je kunt via je huisarts ook vragen om een verwijzing naar verslavingszorg waar ook ambulante zorg mogelijk is. Dan heb je in elk geval professionele hulp en ondersteuning bij je poging om je alcoholgebruik acceptabel te maken. Daarnaast is er ook nog professionele on-line hulp, zoals bijvoorbeeld van Tactus. Kijk eens rond op dit forum en informeer nog even verder voordat je zelf allerlei onverstandige toeren gaat uithalen. Succes en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden