Spring naar bijdragen

Ook ik stel me voor, met zweet in mijn handen


Mona

Aanbevolen berichten

Mona, 40 jaar en sinds twee jaar dagelijks drinker van een redelijk lichte wijn (11%), maar wel ruim een liter per dag.
Ik ben altijd wel al een gezelligheidsdrinker geweest, en besef sinds een aardig poosje dat het "gezellig" drinken een must geworden is. Dit nadat me een trauma overkomen is, mijn grip naar wijn werd hierdoor sterker en sterker, totdat het een gewoonte is die moelijk terug te draaien is.
Als ik het idee heb dat er niet genoeg wijn in huis is dan krijg ik een soort van paniekgevoel en haal dan direct in de supermarkt een nieuwe voorraad.
Ik ben altijd slank geweest, maar inmiddels zo'n 10 kg. aangekomen, voel me moddervet. Ik merk dat ik weinig energie heb en mijn sociale leven wordt naar mate de tijd verder komt, steeds minder. Dit omdat ik niet wil dat mensen ruiken dat ik misschien wel al om half vier 's middags wat gedronken heb.

Vanmorgen voor het eerst geen wijn meegenomen uit de supermakt, lid geworden van dit forum omdat ik het niet meer wil. Ik wil niet dat mijn leven beheerst wordt door mijn wijn. Afgelopen week hier ook een gesprek over gehad met mijn echtgenoot, die ook al heel lang zag dat het van kwaad tot erger wordt. Dronken ben ik niet na mijn liter, maar ik slaap er wel erg lekker op.

Ik hoop dat dit de eerste echte stap is naar minder wijngebruik en hoop uit te kunnen vinden wat me te wachten staat, waar ik rekening mee moet houden en misschien wat hulp kan vinden voor moeilijke momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mona, welkom!
Goed van je dat je het besluit genomen hebt! Dat moet vast al een stukje opluchting geven!
Ikzelf ben in de loop van de tijd 100 keer gestopt, en 101 keer weer begonnen!
Maar eens komt er een moment dat je weet: nu gaat het niet langer.
Langzaam maar zeker verlies je de grip op je leven, en verliest daardoor het éne na het andere.

Er wordt hier op deze site ook een on-line cursus gegeven, die heeft mij (en vele anderen ) heel goed geholpen om een inzicht te krijgen wat de drank nou precies voor je betekent, en hoe er beter mee om te gaan.

Toen voor mij dat alles nog niet genoeg was, heb ik aan de huisarts refusal gevraagd, een pil waar je niet bij KAN drinken, omdat je dan heel beroerd wordt.
Toen ik die ben gaan slikken kwam er een grote rust over me, immers, ikk hoefde geen keuze meer te maken!
Nu promoot ik zeker het gebruik van pillen niet, maar het is een mogelijkheid!
Misschien heb je al ontdekt waar we dagelijks onze gesprekken hebben: op de draad "ditjes en datjes".
Daar kan je alles kwijt wat je wilt, meepraten, steun vragen, of alleen meelezen.
Je bevindt je in ieder geval onder gelijkgestemden: we hebben allemaal dezelfde vijand, die we heel lang als onze beste vriend hebben gezien: de alcohol.
Ik wens je veel succes, en spreek je misschien op de dagdraad!

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mona,

Wat een mooie dag is dit: jouw omkeerpunt!

De mens en haar gewoonten... heftig en hardnekkig is het, er speelt zoveel mee... maar het voelt zo goed om ervan bevrijd te zijn, weer jezelf te mogen zijn, niet verslaafd te hoeven zijn. Ik dronk ook 1 fles per dag, en pas toen ik daarmee stopte merkte ik hoeveel het eigenlijk met mij deed. Er is zoveel moois voor in de plaats gekomen: ik haal zoveel meer uit het leven en ik voel me zoveel beter over en met mezelf!

Hier heb ik 2 gouden regels gevonden: neem het dag voor dag en laat die eerste staan! Gun jezelf de tijd om nieuwe gewoonten op te pikken en ga het avontuur aan met jezelf om op een pure manier om te leren gaan met je gedachten en gevoelens. Ups en downs horen erbij, maar b.v. met een bruisend spaatje of lekkere pot thee, wat lekkers en een mooie film merk ik vaak dat ik de alcohol veel te veel credits heb gegeven: zoveel zit tussen de oren! En de volgende dag heerlijk uitgerust je dag beginnen (geef het slapen ook even de tijd, je zult merken dat het er uiteindelijk alleen maar beter van wordt), zonder roes, zonder kater, en met energie om er te zijn hoe je er wil zijn.

Erg fijn trouwens dat je probleem erkend wordt door je echtgenoot en van harte welkom hier bij je lotgenootjes!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer :-(, toch wel een beetje op hangende pootjes.

Weet niet zo goed hoe ik moet beginnen maar zal het proberen.

Ik ben de mist in gegaan en heb me uit een soort van schaamte niet meer op het forum laten zien. Toch kies ik ervoor om terug te komen en steun te putten uit jullie ervaringen.
Ik ga stoppen! Ik WIL stoppen!
Ik ben het zo ontzettend zat om iedereen maar om te tuin te leiden, stiekem te doen en iedere ochtend met kramp naar het toilet te rennen :( (vraag me trouwens ook af of iedereen hier last van had?)

Elke keer was er weer een "excuus" om te drinken, maar ik zie nu in dat geen enkele gebeurtenis een reden moet zijn om te drinken, dat het alleen maar een excuus is voor mezelf, om mezelf schoon te praten en m'n wijntjes-misbruik in stand te houden.

Maar ik wil dit niet meer......

Ik wil weer een leven:

Ik wil niet aan wijn hoeven denken
Ik wil me niet meer in allerlei bochten draaien
Ik wil mijn adem niet meer bedekken met menthol kauwgom
Ik wil mijn kinderen recht in de ogen aankijken
Ik wil mezelf recht aan kunnen kijken
Ik wil geen kramp meer 's morgens
Ik wil auto kunnen rijden 's avonds
Ik wil goed kunnen slapen
Ik wil niet meer afhankelijk zijn
Ik wil sterk zijn
Ik wil mijn leven terug!

Maar dat verdomde stemmetje......... Hoe kan ik die laten stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mona, niks geen hangende pootjes.
Ja, ik holde ook elke morgen naar de wc, niet te houden gewoon.
En wat daar nou zo leuk aan was?
Helder is ècht leuker. Veel sterkte, probeer het gewoon eens voor een paar weken. Je zal zien, je krijgt veel meer jezelf terug en je zelfvertrouwen groeit!
Als je het wil dan gaat het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks :D

Ik drink mezelf eigenlijk nooit dronken of zelfs aangeschoten. Weet de dag erna precies wat de avond daarvoor verteld of gezegd is, maar ik drink gewoon echt veel teveel. Werkelijk niemand in mijn omgeving heeft ook maar enig idee! (behalve mijn echtgenoot, ik heb hem alles eerlijk verteld).
Een liter wijn is inmiddels gemakkelijk opgevoerd naar 1,5 liter, en ik heb er niet eens echt last van! Het voelt me na die 1,5 liter gewoon alsof ik niets op heb, zeg maar. Wel voel ik me dan "lekker", net zoals ik me vroeger voelde zonder drank.

Ben blij te lezen Vie, dat de krampen ook daadwerkelijk bij het drinken weg komen. Ik begon me toch wat zorgen te maken. En dat doe ik natuurlijk nog steeds, maar ik weet de oorzaak nu zeker.

Ik kap er echt mee. Hoe beroerd ik me misschien ook zal gaan voelen, ik ga er gewoon doorheen. Ik ben het echt zooooooooooo zat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mona ik dronk op het laatst bijna twee liter wijn op een dag en ik merkte er weinig meer van. Het was blijkbaar toen een onderhoudsdosis, om me "normaal" te voelen.
De afkick viel best mee hoor. Paar daagjes zweten, koppijn, twee weken erg moe.
Maar weet je, het voelt gewoon fijner om nuchter jezelf te zijn.

Ja, haha, wat ik niet in die toiletpot heb gedropt.... zullen we het maar niet over hebben.
Nu is het met gezond eten weer genormaliseerd.

Toen ik nog zoveel dronk viel het ook eigenlijk niemand op. Wel valt het nu iedereen op dat ik er zo goed uitzie.
Het is echt de moeite waard om niet meer te drinken.

En je hoeft niet te zeggen: nooit.
Ik heb ervaren dat niet drinken prettiger is voor mij. Maar ik zeg ook niet dat ik het nooit meer zal doen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mona

Hoe stopte ik dat stemmetje in mijn hoofd?

Door er niet langer naar te luisteren.
Door het geen overwicht meer te geven aan mijn beslissingen
Door met mezelf een afspraak te maken de eerste te latern staan, die dag.
Door de voordelen op te schrijven van het drinken en te kijken hoe die er op langere termijn uit zien
Door mezelf te verwennen met lekkere dingen, zoals vers fruit en gezond eten van het geld dat ik bespaar
Door goed rekening te houden met H.A.L.T. en dus
Door te gaan eten als ik honger (Hunger)heb,
Door te gaan wandelen of fietsen als ik boos (Anger)ben
Door mensen op te zoeken of te bellen of mailen als ik me alleen(Lonely) voel
Door gewoon te gaan slapen als ik moe ben(Tired) , ook al is dat overdag.
Door toe te geven dat ik niet perfect hoef te zijn en de controle te hebben over alles
Door een hobby te zoeken in het schilderen en zo een andere verslaving heb gevonden
Door eerlijk te zijn over mijn verslaving en wat het met me doet naar anderen
Door meer van mezelf te houden dan dat stemmetje in mijn hoofd
Door me te realiseren dat het mijn verslaving is die praat en vind dat ik de tijd die ik niet heb gedronken moet vieren met het drinken van alcohol
Door de achter deurtjes op slot te doen die alcohol toelaten, zoals lamme excuses van:"ik begin maandag met stoppen"
Door hier te schrijven als ik trek heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...