Spring naar bijdragen

jane4 knocking at your door

lady jane

Aanbevolen berichten

Hallo,
Na een weekje elke avond het forum gelezen te hebben, durf ik me eindelijk te meleden.
Het voelt als eenrichting verkeer; ik leer jullie wel kennen en ondertussen blijf ik veilig op de achtergrond.
Ik doe mee met de ADB behandeling (overigens gratis en zonder wachtlijst gelukkig) en heb 3 aug. voor het laatst alcohol gedronken. Geen echte afkickverschijnselen, wel onrustig geslapen, maar dat deed ik al jaren. Deels door de overgang en deels door stress en alcohol. Maar vannacht voor het eerst er niet uit geweest, heerlijk, ik wist niet dat dat nog kon. Ik heb wel 30 jaar af en aan gedronken, maar pas de laatste 10-15 jaar dat het veel vaker verder ging dan ik wilde. Vast heel herkenbaar voor jullie.
Ik heb een paar jaar geleden met Iboga een ontwenningskuur gedaan en ben toen 7 maanden droog geweest. De aanleiding om te beginnen weet ik niet eens meer, maar eigenlijk denk ik dat ik nooit echt een keus heb gemaakt om te stoppen. Verder gebruik ik al jaren yerba mathe, een kruidenthee uit Argentinie/Brazilie/Chili, die heel goed ontgiftend en leverherstellend werkt. In kombinatie met een kruidentheezakje voor de smaak, prima te drinken en het geeft energie. Hulpmiddelen genoeg dus, maar aan zelfdiscipline moet ik toch echt zelf werken en dat lukt me de ene keer beter dan de andere. Nu gaat het me best gemakkelijk af en ik hoop nu de basis te leggen voor als de vakantie voorbij is, en ik weer stress en somberheid tegen ga komen.
Als ik zo jullie berichtjes lees hebben we allemaal onze eigen demonen en methodes die veelal verschillen. gelukkig dat de strijd tegen alcohol ons bindt, want dat geeft ergens toch het gevoel er niet helemaal alleen voor te staan. Ik hoop jullie tegen te komen op de ditjes en datjes,
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane4,

Welkom op dit forum hier,
Wat dapper van je dat je hebt aangemeld en er wat aan wil doen,

Tja we hebben hier allemaal een ding gemeen en dat is verslaving,
ik weet dat je hier heel veel steun zult krijgen ,
kom naar ditjes en datjes ,
en heel veel sterkte wens ik je toe

Groetjes van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane,

Dapper om je aan te melden. Het is toch een stuk (meer) erkenning voor jezelf dat je een probleem hebt. Je kruidenthee klinkt goed, die ga ik opschrijven ;).

Ik zit ook steeds vaker te piekeren om de ADB behandeling te gaan doen. Gewoon om meer inzichten te krijgen in mezelf. Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik dit moet regelen.

Heel veel succes! Je zult merken dat kletsen hier ontzettend veel steun geeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mika,
ik ga zo naar ditjes en datjes, maar om je vraag over de thee te beantwoorden: ik haal m altijd bij een Argentijns restaurant Santos in Scheveningen, rechts aan het plein van het kurhaus. Je kunt m ook via internet bestellen, Santos heeft een site. En yerba mathe' googlen levert ook veel informatie. Een vriending met een leverziekte heeft er ook baat bij en bij detoxen gebruike mensen het ook, zelfs om af te vallen, ik gebruik het al jaren. Isabelle Allende schrijft er ook over dat ze op een zware bergtocht altijd een yerba-pauze inlassen om energie op te doen, grappig he. Ik hoop dat het je zal bevallen (en dat je het niet gebruikt om in de fout te kunnen gaan, zoals ik in het verleden nog wel eens deed, want ik hield mezelf er alleen maar mee voor de gek toen).
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...