Spring naar bijdragen

nieuw bij het forum

icg

Aanbevolen berichten

dag allemaal,

dankzij de uitzending van netwerk heb ik dit forum gevonden. een paar weken geleden drong het tot me door dat ik niet meer alleen wil drinken, omdat ik dan te overschillig word en soms te veel dronk. in overleg met mijn huisarts ben ik met het trimbos internet programma 'minder drinken' begonnen. dat is zeer confronterend, maar na een paar dagen kreeg ik er plezier in. ik heb 1 dag een terugval gehad, maar daar helpt het programma ook mee: mijn schuldgevoel was de volgende dag weer weggezakt. ik hoop dat het zo goed blijft gaan. toch ben ik bang voor een terugval. ik ben benieuwd dat ik voordat het zo ver komt ik het forum weet te vinden. op dit moment verwacht ik dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag theemuts,

Ja ik ben ook erg blij dat ik dit forum gevonden heb.
Mijn plan is niet alleen te drinken, omdat ik dan op een bepaald moment de tel kan kwijtraken. Dat is me meerdere malen gebeurd. Vooral als ik me eenzaam of waardeloos voel. Als anderen erbij zijn ben ik 'het braafste meisje van de klas' en drink ik nooit te veel en wissel het dan ook vaak nog af met water.
Die terugval was toen ik alleen was 10 dagen nadat ik begonnen was met mijn plan en ook met vaker helemaal niet drinken. Ik heb er een blauwe plek op mijn arm aan over gehouden, omdat ik zo onverschillig was dat ik de badkamerdeur met een te harde duw met mijn arm dichtgooide. Dat was 13 augustus en ik kan al bijna weer een shirt met korte mouw aan. Dus ik ben wel gestraft met dat warme weer.
Hoopvol ga ik door, want daarna is het niet meer gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi icg
ik neem even de vrijheid te reageren, dagdraad is het draadje/de nieuwe opening van de dag waarmme de eerste forummer per dag de afdeling ditjes en datjes,dagdraad opent. Oftewel de plek waar we samenkomen om te vertellen, vragen, (af te)reageren op elkaar te steunen.
tot ziens daar dus.
gr Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...