icg Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 dag allemaal,dankzij de uitzending van netwerk heb ik dit forum gevonden. een paar weken geleden drong het tot me door dat ik niet meer alleen wil drinken, omdat ik dan te overschillig word en soms te veel dronk. in overleg met mijn huisarts ben ik met het trimbos internet programma 'minder drinken' begonnen. dat is zeer confronterend, maar na een paar dagen kreeg ik er plezier in. ik heb 1 dag een terugval gehad, maar daar helpt het programma ook mee: mijn schuldgevoel was de volgende dag weer weggezakt. ik hoop dat het zo goed blijft gaan. toch ben ik bang voor een terugval. ik ben benieuwd dat ik voordat het zo ver komt ik het forum weet te vinden. op dit moment verwacht ik dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
1948nschouten Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hallo ik ben net 2 weken geleden begonnen en vind het nog erg moeilijkik heb daarvan 11dagenniet gedronken.en 3dagen welhet is toch heel moeielijk om te stoppen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 ICG, welkom en kijk op de dagdraad. Je leest veel ervaring en zal veel hulp ontvangen. Ik adviseer je om niet alleen te drinken, maar ook niet samen.Lees onze ervaringen en je zult zien dat het goed te doen is. Het zal steeds makkelijker worden.Sterkte, Suffertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Hallo 1948nschouten,Op een apart draadje val je meer op, maar allereerst welkom!Het slimst is om via ditjes en datjes mee te lezen en als je wiltook mee te doen, dan gaat het steeds gemakkelijkeren merk je dat je het niet allemaal alleen hoef te doen,want dat kan niemand.groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
icg Geplaatst 25 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Dag theemuts,Ja ik ben ook erg blij dat ik dit forum gevonden heb. Mijn plan is niet alleen te drinken, omdat ik dan op een bepaald moment de tel kan kwijtraken. Dat is me meerdere malen gebeurd. Vooral als ik me eenzaam of waardeloos voel. Als anderen erbij zijn ben ik 'het braafste meisje van de klas' en drink ik nooit te veel en wissel het dan ook vaak nog af met water.Die terugval was toen ik alleen was 10 dagen nadat ik begonnen was met mijn plan en ook met vaker helemaal niet drinken. Ik heb er een blauwe plek op mijn arm aan over gehouden, omdat ik zo onverschillig was dat ik de badkamerdeur met een te harde duw met mijn arm dichtgooide. Dat was 13 augustus en ik kan al bijna weer een shirt met korte mouw aan. Dus ik ben wel gestraft met dat warme weer.Hoopvol ga ik door, want daarna is het niet meer gebeurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
icg Geplaatst 25 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 dag suffertje,bedankt voor je welkom heten, maar wat is dagdraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Hoi icgik neem even de vrijheid te reageren, dagdraad is het draadje/de nieuwe opening van de dag waarmme de eerste forummer per dag de afdeling ditjes en datjes,dagdraad opent. Oftewel de plek waar we samenkomen om te vertellen, vragen, (af te)reageren op elkaar te steunen.tot ziens daar dus.gr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Welkom icg! Juist de angst houdt de verslaving in stand. Na die terugval stond je toch ook gelijk weer op, je kan het, ga gewoon verder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden