Spring naar bijdragen

Ook ik ben er klaar voor!!


lizzoe

Aanbevolen berichten

Hoi Oleander01,
jaloers ben ik niet hoor, maar iik begon me zo'n moederkloek te voelen die steeds haar kuikentjes op
een andere plaats zoekt, nu kan ik jullie met een gerust hart loslaten.
En Niwi, je hebt gelijk: in de oorlog tegen de alcohol zijn alle middelen geoorloofd.
Gelukkig strijden wij aan dezelfde kant.
Veel steun aan elkaar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Nimi,

Dag 7
Gisteren ging het redelijk goed tot op het moment dat ik met een persoon met wie ik een zakelijke relatie heb aan de telefoon sprak.
Ik had het over mijn aanrijding van vorige week. Ook vertelde ik hem dat ik van een stevige pils houd.
En toen kwam het.
Hij zei dat hij ook een "goeie" drinker is. Toen hij dat zei begon ik mij plotseling onrustig te voelen. Mijn lichaam begon te prikkelen en had ineens weer trek in een bier en wou de deur uit.
Gelukkig is het bij die opwelling gebleven.
Inderdaad is het niet gemakkelijk maar onmogelijk is het ook niet om mij aan mijn belofte te houden.
In zulke moeilijke situaties, wat zou je mij kunnen aanraden?


Prettige dag verder,
Oleander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi Oleander,
Als je in een dergelijk gesprek een opwelling krijgt is het misschien raadzaam om van onderwerp te veranderen, je gedachten verzetten
en denken aan iets leuks. Je kunt ook denken aan de geweldige nuchtere dagen b.v.
Je kunt eventueel ook denken aan het feit wat de drank me je deed toen je nog wel dronk.
Ik ben toen hervallen op de datum ik je genoemd heb: schuldgevoelens, schaamtegevoelens, de vernedering om het te vertellen
en ziek, ziek, ziek. Daardoor heb ik een gezonde angst aangekweekt om niet meer te drinken wat een herval is vreselijk
Het ga je goed,
Niwi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jane,
Zoals je kan lezen in mij laatste correspondentie met Niwi had ik het gisteravond even moeilijk.
Ik heb me er uiteindelijk wel uit kunnen vechten.
Dit zijn van die ogenblikken waarbij ik voorzichtig moet zijn. De drang wordt dan zo groot en als ik me even laat gaan, ben ik verkocht en kan dan weer helemaal opnieuw beginnen.
Vaak komt er niet veel van terecht, tot het moment er weer wat gebeurt en ik met de neus op de feiten wordt gedrukt en dat wil ik niet meer. Genoeg moet nu ook genoeg zijn. BASTA!!!
Niwi raadde me aan om mijn gedachten dan te verplaatsen en aan prettige gebeurtenissesn te denken.
Dat is inderaad een goed middel. Maar ik ben toen wat gaan eten, alhoewel ik even moest worstelen om die enge gevoelens te overwinnen.
Ik had ook mijn zus kunnen bellen van wie ik veel steun ontvang, maar op dat ogenblik dacht ik daar niet aan. Het was even alsof die niet bestonden.

Vandaag is een andere dag en Vandaag drink ik dus niet!!!!!!

Groetjes,
Oleander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Oleander,
net een hele bladzijde antwoord aan je weggedrukt
niet terug te vinden, ik begin gewoon opnieuw

Je hebt weerstand geboden aan de drang en drank, dus dat is al geweldig.
Je schrijft ook dat je er enge gevoelens bij had, da´s niet leuk, maar het hoort er wel bij
en nu je weet dat je er toch de baas over bent gebleven de volgende keer vast wat minder eng.

Je kunt een soort SOS/lijstje maken met dingen die je kunt doen+
bijv. wat eten-drinken zoals je nu deed,
je tel.nr van je zus
eventueel van niwi ook, als je dat beiden wilt, kun je er een pact over maken, alleen voor nood
de AA of 24/uurs SOSdienst tel.
dit forum bezoeken, er is altijd wel iemand, en hier snappen ze je meteen
iets lekkers klaarleggen als beloning
en bovenaan het lijstje iets zetten wat je aanspreekt±
bijv. Ik Oleander overwin dit moment
en ga vandaag niet drinken!!!

Je bent vast heel creatief in iets te bedenken op een rustig moment waarop je geen trek krijgt.
Succes ermee en vergeet niet jezelf een schouderklopje te geven over gisteren!!!
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...