lizzoe Geplaatst 13 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2009 Hai,ik ben sandra 32 jaar en mama van 2 prachtige dochters!!(3 en 6).Mijn verhaal is waarschijnlijk niet heel veel als de meesten van jullie.Ik moet zeggen dat ik mezelf een lange tijd niet als alcoholist zag (...of wilde zien).Maar toen ik probeerde te minderen,lukte me dat niet.En als ik een dag niet dronk merkte ik dat mijn lichaam wel dat wijntje wil!!Ik drink/dronk (ben al aan het minderen) een halve tot een hele fles wijn,en dan alleen tussen 16.00 en 18.00.In hoog tempo dus!!En ging dan gerust op een verjaardag o.i.d gewoon verder.Dat wil ik niet meer.Mijn opa was alcoholist,en mijn vader ook.Maar mijn vader heeft sinds hij dat in de gaten kreeg nooit geen ddruppel meer gedronken.Helaas is hij 4 jaar geleden overleden.Ik denk nu wel eens hoe knap dat van hem was!Want hij had ruim 20 dat volgehouden!!Ik denk dat het voor mijn ook goed is om voorlopig te stoppen,aangezien na het 1ste wijntje het hek van de dam is!!!Ik hoop steun te vinden bij jullie en de hulpverleners.xxx Sandra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 13 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2009 Hoi Lizzoe, Welkom hier erg dapper van je dat je het zelf door hebt ener wat aan wil doen kom naar dagdraad,daar vind je heel veel steundikke knuffel van meeeeeeeeeee Gerdien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 13 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2009 Welkom Lizzoe,Goed van je dat je de stap hebt durven nemen om het probleem te erkennen.Zie je bij ditjes en datjes.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Sandra: van harte welkom en een tijdje stoppen is altijd wel goed denk ik. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2009 Hallo Sandra,Welkom en dank je voor het delen van je verhaal.Ik hoop dat je hier net zo veel uithaalt als de meestenvan ons die meelezen en reageren. Mij helpt het in elk geval wel.Als ik een zwak moment heb denk ik dat ik geen slecht voorbeeld wil zijn voor mijnkinderen (de jongste is 13 en heel voorzichtig al aan het proeven), doodeng dus.Ik herken ook het familaire, maar voor jou als troost: jouw vader heeft het tij gekeerden dus het voorwerk voor jou in gang gezet. Als je een beetje op hem lijktheb je ook zijn kracht ge-erfd en kun jij de taak afmaken. Wie weet doe jet het ook voor je kinderen, maar allereerst voor jezelf. (deze zeg ik dus ook tegen mezelf nu ik hem teruglees)bedankt en zet m opJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 hallo Sandra,Uit je verhaal blijkt dat je het drinken verminderd hebt. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het mij niet gelukt is:ik dronk of ik dronk niet, een gulden middenweg was er niet. Voor mij was er 1 oplossing: niet meer drinken en wel direct.Na het 1e glas genomen te hebben was de rem er af en kon het me niet meer schelen hoeveel ik zou drinken.De oplossing voor mij was vrij simpel... als ik het 1e glas niet pakte, hoefde ik de 10e ook niet te pakken, en dat1 dag per keer. En wat was minderen voor mij? ik was gewend om te denken in termen van flessen en kratten...wat is dat iets minder?Dus ik begrijp heel goed wat je nu meemaakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hi Lizzoe en anderen, ook ik ben nieuw op dit forum. ik heb afgelopen donderdag avond een botsing veroorzaakt. was nl onder invloed van alcohol (devil) ik mag van geluk spreken dat de tegenpartij geen noemenswaardige letsel heeft opgelopen. slechts een licht gekneusde onderarm. het had veeeel erger kunnen zijn. ik wil er gewoon niet aan denken. het is een hele belevenis geworden. ik werd nl aangehouden en moest een verklaring afleggen op het politie buro. mijn rijbewijs hebben ze ook ingehouden en waarschijnlijk voor 2 jaar. het zit er dik in dat ik voor het gerecht moet verschijnen. de consequensies van mijn onverantwoordelijk gedrag zal ik hoe dan ook moeten accepteren. ik was nl helemaal verkeerd bezig. ik ga nu door een heel moeilijke periode. mijn geweten spelen mijn parten. ik kan moeilijk concentreren en de eetlust is ook al een paar dagen helemaal zoek. ik ben zenuwachtig en weet me soms geen raad. natuurlijk zal het overgaan, maar feit blijft dat het een heel moeilijke periode is. alcohol heeft altijd een belangrijke plaats gehad in mijn leven. ik heb verschillende keren geprobeerd om af te kicken. maar dan wordt ik een keer uitgenodigd op een party en gaat het weer verkeerd. ik zeg dan tegen mezelf "nou ja, een pilsje kan geen kwaad, en ik kan de hoeveelheid die ik inneem toch onder bedwang houden". inderdaad is het helemaal aan mijzelf hoe ik mijn verslaving accepteer en ermee leer om te gaan. dicipline, doorzettingsvemogen en natuurlijk de acceptatie dat ik een alcoholist ben zijn belangrijke factoren die constant een voorname plaats moeten innemen in al mijn handelingen. het vervelende is dat ik het soms vergeet, of beter gezegd...wil vergeten. graag zou ik weer te stoppen met drinken. het is niet goed voor mijn gezondheid en het brengt alleen maar ellende voor anderen. ik ben me er nu van bewust dat het alleen niet gaat. vandaar dat ik mij heb aangemeld met de wens een steuntje in de rug te krijgen. ik voel me ontzettend schuldig voor mijn onverantwoordelijk gedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hi Niwi,het is als een spiegelbeeld als ik jouw relaas lees.thuis drink ik nagenoeg nooit, tenzij er bezoek is en men een wijntje of iets dergelijks wil.zodra ik de deur uitga, gaat het verkeerd.ben nl gescheiden en woon alleen, geen kinderen. 's avonds komen de muren op mij af en dan wil ik eruit.zodra ik het eerste pilsje op is, moet het tweede al in mijn andere hand zijn. gewoon doordrinken totdat het lichaam zegt dat het genoeg is. de laatste maanden was ik overgestapt op wiskey omdat het makkelijker dronk.sinds afgelopen vrijdag heb ik geen alcohol aangeraakt, naar aanleiding van een aanrijding die ik de avond tevoren had veroorzaakt. ik was onder invloed van dat verradelijke vocht. de tegenpartij had gelukkig geen noemenwaardige letsel opgelopen, maar het had veeel erger kunnen zijn.ik wil er absoluut mee stoppen en heb me om die reden ook aangemeld.gezamenlijk moet het kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hi Niwi,want ik ondekt heb is het volgende.als je drang (geen trek, want die is nog onder controle te houden) hebt naar een bier, drink dan een frisje of eet iets makkelijks.de drang wordt zodoende naar de achtergrond gedrongen en je vergeet na een tijdje dat je zo verlangde naar een bier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hallo Oleander01,dat zal wel olee worden afgekort(grapje)Welkom en hopelijk tot lezens op ditjes en datjesons hoofdforum, waar per dag een draadje wordt aangemaakt door de eerste die zich meldt.Een zwaar verhaal heb je zeg,ik begrijp je schuldgevoelens en je hebt inderdaad geluk (en je slachtoffer ook!) dat het niet ergeris afgelopen. Ik hoop dat je je niet in zelfmedelijden gaat vervallen door die schuldgevoelens want je hebt er natuurlijk meer aan om nu te zorgen dat je je blijvend geen risico meer neemt door weer te gaan drinken. Je kunt op deze site ook online een traject volgen voor hulp en dan krijg je een aparte hulpverlener die je door de eerste moeilijke weken heen begeleidt. Uiteindelijk ben jij degene die steeds het eerste glas moet laten staan, maar wat hulp daarbij is wel belangrijk.En daar zijn wij dus ook voor. We hebben het allemaal van tijd tot tijd zwaar, en soms valt het ook mee.Tot op de ditjes en datjes dus,en sterktegroetjes jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hallo Sandra,Welkom hier. Je hebt 2 dochters. Go for it.Ik zag mezelf ook niet als alcoholist. Maar was het wel. Elke dag nam ik me voor morgen te stoppen. en elke dag was daar toch die eerste enz. Maar ook wel een dag niet. Maar zo gauw die eerste er was, volgnden er meer. Ik kon het niet bij 1 houden.Ik heb veel aan het forum. Dat houd mij gestopt. Ik ben nu 3 maanden op weg en voel me stukken beter. Ik slaap ook sinds kort weer erg lekker.Lieve groet Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hi Jane4,Oleander01 is toch wat ik prefereer.Ja, mijn story is nogal zwaar. Elk mens heeft het te verduren. De een meer dan de ander.Graag zou ik willen meedoen met het volgen van een traject maar weet alleen niet hoe ik me moet aanmelden.Kan jij me mischien wegwijs maken?Stel het zeer op prijs.Elk begin is moeilijk, ook toen ik heb leren lopen, maar het is me gelukt.Ook dit moeilijk geval moet lukken en ik ben DETERMINED!!!!!! en een prof huplverlening zal zeker gewaardeerd worden. Ik zie er naar uit.Hoor graag weer van je.Groetjes, Oleander Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hi Oleander,Dat je ontwenningsverschijnselen hebt, is logisch. Maar je kunt beter nu doorzetten en de zure appel maar opeten. Vroeg of laat moet jeer toch doorheen en hoe langer je het uitstelt, des te zwaarder de ontwenningsverschijnselen en je bent al op weg, dus maak er werk van.Veel succes,Niwi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Niwi,Mischien heb ik het verkeerd gezegd.ben je het met mij eens dat elk mens anders reageert?natuurlijk zal ik me niet opsluiten als een kluizenaar, daar is het leven te mooi voor.Ik zal zeker uitgaan, maar dan niet zo vaak als vroeger. mischien moet ik het beperken tot een keer per week, voor de eerste weken en geleidilijk uitbreiden.bezoekjes doen bij moeder, zus, echte vriend, enz. waar ik weet dat er geen alcohol geschonken wordt en mijn mening gerespecteerd wordt want ze kennen mijn zwakte.ik ben er klaar voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Niwi,ik ben nu 4 dagen droog. de ontwenningsverschijnselen hebben zich nog niet gemanifesteerd, maar het zal niet lang meer duren.wat raadt je me aan wanneer ze er zijn?ik doe nl aan meditatie en het heeft toendertijd een beetje begedragen aan het onderdrukken van mijn zenuwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Hallo oleander01,ook welkom.Ik heb je een prive-berichtje gestuurd, anders komt alles onder de voorstel ronde van lizzoe en dat is niet handig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Hi Oleander,Ontwenningsverschijnselen !?!? Mocht je daar last van krijgen, ga doen wat je leuk vindt, verzet in ieder geval je gedachten,giet je vol met cola, spa, water, koffie. Ga in ieder geval niet zomaar niks doen en in een stoel zitten, want dan verval je in zelfbeklag.Of zet hier een berichtje neer dat je je beroerd voelt of zo, de meesten zullen dat begrijpen. Maar eenmaal je daar doorheen geslagenkun je trots zijn op jezelf. Het is een zure appel, maar er is geen alternatief.Niwi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Hi Niwi,Die appel zal eens wel gaan smaken en daarom is het de moeite waard om door te bijten.Ik ga er echt voor!!!!In de periode dat ik "droog" was, beleefde ik dag na dag leuke ervaringen.IK sliep goed en had een beste eetlust.Mijn energie nam toe, werd actiever, had weer mijn zelfvertrouwen terug en werd ook socialer. Ik ben van nature een sociaal mens maar merkte wel dat ik de mens meer en meer uit de weg ging. Mischien was dat uit schaamte.Hier moet weer verandering in komen.....en dan voor altijd.Ik hecht een heleboel waarde aan jouw aanbevelingen en goede raad.het is moeilijk om het met de pen te beschrijven.Bedankt!!!!!!Vriendelijke groeten,Oleander Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2009 Welkom Lizzoe: Je maakt een verstandig besluit. Voorlopig sta je machteloos tegenover de drank.Gun jezelf de tijd om op te knappen. Je lijf en geest herstelt en je bent een ander mens.Na een tijdje kan je het weer eens bekijken, nu even doorzetten. Ik kon het, jij kan het ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hi Niwi,Dag 6.Ben net uit mijn bed.Ik onwaak heel vroeg in de morgen en kan dan niet meer in bed blijven. Ik ga dan na te denken en wordt onrustig.Starks ga ik wat sociaal werk doen. Dat zal me wat afleiding geven.Wat ik voorop gesteld heb voor vandaag is dat ik Vanddaag niet drink.Deze dag gaat wel lukken, daar ben ik van overtuigd.Oleander Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 geweldig Oleander,Hou vol en zoek idd wat afleiding, het zal je goed doen.1 dag per keer, dat is te overzien.Overhaast niet, want dan kun je vallenKalmte, moed en WijsheidNiwi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adelaar Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 nou ik geloof dat het de bedoeling is dat je hier bij wie is wie een kleine 'voorstelling' van jezelf geeft, ik ben nog niet helemaal thuis in het pc gebeuren! ik ben adelaar, 41 jaar en heb geen kinderen wel 4 honden en wel 4000 boeken, ik lees dus graag! ik ben altijd een veel drinker geweest, vanaf mijn 14e, maar in de loop der jaren ging het steeds harder, de black-outs komen steeds sneller, het rijbewijs raak ik nogal eens kwijt, vrienden haken af, tremor in de ochtend, slechte lever en alles wat er zoal meer bij hoort, ik drink de hele dag door vanaf 06.30 s morgens en heb al meerdere tijd in een lange roes doorgebracht. nix om trots op te zijn dus! ik ben 8 jaar geleden mijn man verloren, daarvoor dronk ik ook al maar voor hem was ik al een half jaar gestopt, na zijn overlijden nog een half jaar en daarna ging het hek van de dam en is nooit meer dichtgegaan..... ik woon nu wel weer samen maar door de drank gaat dat regelmatig ( lees wekelijks) erg fout, dus tijd om het weer te proberen...... ik ben van goede wil eerlijk waar maar stoppen en ik is tot op heden een combinatie gebleken die niet erg standvastig is! ik doe mijn best. ik vind de website en forum in ieder geval bijzonder fijn en wacht nog op mijn persoonlijk begeleider. bij deze iedereen alvast bedankt voor wat we hier voor elkaar kunnen doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Nou dat is heftig Adelaar.Goed dat je het toch weer gaat proberen.Ik hoop dat je in het echte leven ook extra steun hebt,want zoals ik van je leesmoet je het wel zwaar krijgenzowel lichamelijk als geestelijkwany als je stoptkom je tegen waarom je dronkBlijf vooral komen en bij ditjes en datjes is er altijd plaatsJaneOleander1 en Niwijullie hebben hier zo'n lekker plekje gevondenik hoop dat dit niet betekent dat jullie jeniet thuis voelen op ditjes en datjes?gr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 hai Jane,Gaat inderdaad goed tussen Oleander en mij hier. In principe is ieder middel gerechtvaardigd om te stoppen met drinken, dus ook ieder plekje.Bovendien voel ik me altijd thuis tussen alcoholisten, ze praten mijn taal en ellende verbroederd.Het is de kracht van verbondenheid en de herhaling dat ons overeind houdt.En ik lees ook de berichtjes wel op de dagdraad hoor.Nuchter zul je het winnen/Niwi.PS: ze praten altijd over mijn drinken, nooit over mijn dorst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oleander01 Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hallo allemaal en natuurlijk ook Niwi.Ben net thuis. De dag viel viel reuze mee.Ik moest een draadloos computernetwerk aanleggen voor een stichting en ze waren er tevreden mee.Vooral ook omdat ze niet hoefden te betalen voor het werk (grapje)Ik kan het echt niet met woorden uitleggen, maar ik voel me plotseling erg gelukkig, wetende dat ik nuttig bezig was.Zo metteen ga ik een potje koken en daarna wat doen aan mijn studie. Maar eerst wat eten en ik merk dat mijn eetlust weer een stuk beter is.Jane4,Niet jaloers worden.Inderdaad klikt het tussen Niwi en mij.Het lijk wel alsof we elkaar al langer kennen.Ondertussen ben ik ook bezig met familie uitbreiding nu ik deze site gevonden heb.Fantastisch!!!!!adelaar.Het doet er verstandig aan dat je helemaal geen drank in huis hebt. Je raakt anders te snel in de verleiding.Om naar de winkel te gaan voor een fles wijn of dergelijks vergt tijd en planning. In de tussen tijd heb je alle ruimte om je te bedenken.Zelf nadat je de fles gekocht hebt. Pas wanneer de kurk eraf is en je het aan je mond zet en er een slok van neem, is het te laat.Besef dat en houd je aan je belofte.Het is soms moeilijk maar niet onmogelijk.Niwi,De dag is goed begonnen. Het kon niet beter.Morgen zal ik een beetjte in de tuin werken.Ik ben nl een natuur mens en houd van tuinieren, trouwens ook van dieren.Had een prachtige tuin met veel vruchbomen en voor mijn ex kweekte ik verscillende soorten rozen.Allemaal heel mooie herinneringen. Moeten weer werkelijkheid worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden