Spring naar bijdragen

even voorstellen


witte

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen aan jullie.
Trouwens als eerst wil ik even duidelijk maken dat mijn naam hier te maken heeft met de kleur van mn haar. Zo werd ik vroeger namelijk weleens genoemd. Ik had al tientallen namen ingevuld maar die waren allemaal al bezet.
Ik ben een single vrouw van 40 zonder relatie en kinderen. Ik kom uit een plaats waar gezelligheid en alcohol in 1 naam genoemd worden.
De laatste tijd maak ik me toch wat zorgen om mezelf. Het is nu al een paar keer voor gekomen dat als ik drink, ik door ga tot het gaatje. Het is niet zo dat er dan iemand tegen me zegt: drink je niet teveel??
Dat is het makkelijke maar in dit geval ook wel het lastige als je alleen bent.
Ik drink niet iedere dag, maar toch zeker wel 1 of 2 keer in de week. Het is ook niet zo dat ik elke keer helemaal los ga tot het gaatje maar zoals ik al eerder zei het is nu al een paar keer voorgekomen.
Ik dacht eerst: ach het loopt wel los, zeker als ik zo om me heen kijk, maar ben het aan de andere kant zat dat het soms toch gebeurd. Dit maakt me ook wel angstig en ik vraag me vaak af waarom niet stoppen op tijd?? (dit vooral de volgende dag)
Ik ben benieuwd wat dit forum me kan bieden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte welkom op het forum! Zoals jij het omschrijft vraag ik me af wat is nu echt het probleem? Ik kan wel proberen tussen de regels te lezen.. Wat is je doel? om 2 of 3 keer in de week 2 glaasjes te drinken?
We schrijven bij 'ditjes en datjes' kom er bij zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witte,

Gelukkig zorg je goed voor jezelf door tijdig aan de bel te trekken. Als jouw innerlijke stem zegt dat je iets moet veranderen, dan is dat zo. Tot het gaatje drinken is schadelijk, zowel fysiek als het feit dat er controleverlies bij komt. Hierover nadenken zou voor jou al als een rem kunnen werken, daar waar die het niet deed. Je zou jezelf bv een limiet kunnen stellen van een x aantal consumpties op zo'n avond. Dan ben je er wat bewuster mee bezig ipv dat het je 'overkomt'.

Blijf goed voor jezelf zorgen hoor, jij weet wat goed voor jou is!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witte welkom
Ik herken wel wat je schrijft.
Mij heeft het geholpen om van te voren te bepalen hoeveel consumpties ikzelf acceptabel vind.
En dan tussendoor fris of water te drinken.
Ik had er namelijk ook last van dat alles op moest en dat ik wel mijn eerlijke aandeel moest hebben van de flesjes bier in de koelkast.
Nu kan me dat allemaal niets meer schelen.
Hier kan je veel (h)erkenning vinden.
Ik kan nu zelfs al alcohol in huis hebben zonder dat het op moet, nou dat was een jaar geleden echt wel anders.
Toen kon ik er nog geen 15 minuten vanaf blijven.
Ik schrijf hier nu al zo'n 1.5 jaar mee en heb er veel vriendschap en wijsheid gevonden.
Bovendien heb ik de internet therapie van Alcohol de Baas gevolgd om erachter te komen waar mijn triggers lagen.
Samen met hun heb ik aan de redenen van mijn drank gebruik gewerkt.
Bij mij was dat vooral emotie drinken, goed , slecht, boos , verdrietig, vreugde.
Nu heb ik andere mogelijkheden daarvoor in de plaats gekozen.
lekker kop thee, fruithapje, wandeling, drop, chocola, YOGA, vriendin mailen..whatever als ik maar niet drink.
Gelukkig gaat die emotie of dat trekmoment vanzelf weer voorbij.
Ik drink nog wel maar alleen als we gezellige visite hebben en dan niet meer dan 2-3 glazen of 3 flesjes bier.
Dit gebeurt nu nog enkel 1 keer in de 7-10 dagen.
Nog steeds te veel naar mijn mening dus die doelstelling heb ik dit jaar om dat nog te minderen.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Wat een fijne reacties hebt ik gekregen van jullie.
Ik ben nog een beetje voor mezelf aan het uitzoeken wat ik hier kan halen.
Voor als nog denk ik dat het mij te doen is om wat bewuster idd met de drank om te gaan.
Wie weet hoe het later verloopt maar dat is denk ik mijn eerste gedachte hierover.
Nogmaals bedankt voor jullie aardige welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, je kan je altijd aanmelden voor de internettherapie van Tactive, je hoeft daarvoor niet te stoppen maar krijgt wel inzicht in waarom en hoe je drinkt en hoe je dat kan veranderen.
Ik had een zelfde drinkpatroon, 1 a 2x per week fors innemen, remloos, dus als gevolg daarvan 2 a 4 dagen brak van de kater, daardoor prikkelbaar, sneller conflicten op mijn werk. Labiel, en ik ben al zo'n overgevoelig type dus dat was niet fijn. Sinds juni 2007 voel ik me alcohol de baas, de eerste 4 maanden nog 2x 2 glazen gedronken en in november 2007 toch weer gestruikeld en tot het gaatje gegaan. Daarna sta ik droog en dat bevalt me zoveel beter. Ik kan niet 1 of 2 glazen drinken, dan wil ik meer dus voor mij is het makkelijker om niet te drinken. Sindsdien ben ik stabieler, en zorg ik veel beter voor mezelf.

succes witte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,
Ik heb me aangemeld daarvoor, bedankt voor de tip!!!
Ik lees veel herkeninning in jou stukje. Behalve dan dat ik niet 4 dagen brak ben, maar voor de rest klopt het precies.
Ik ben van de week ook weer veel te ver doorgegaan. Wel heb ik het laatste uur alleen water gedronken, maar had toch weer veel te veel op naar mn zin. Ik was ergens op visite en iedereen ging naar huis. maar deze dame moest nog even verderop. Stel je voor dat ik dan wat mis....
Maar neem dan toch ook weer de nodige borrels die ik op dat moment dan beter niet kan nemen..

Oh ja ik wilde je een persoonlijk berichtje nog sturen om je te bedanken voor de tip, maar geen idee hoe dat hier gaat en of het hier uberhaupt mogelijk is.
Dat moet ik nog even uitvogelen.
Ik dacht ik doe dat even prive, omdat ik niet weet of je nu leest dat ik je wil bedanken.....

groetjes Witte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen dank hoor, daarvoor zijn we hier, voor tips en herkenning.
het ergste vond ik dat ik iedere keer weer zo boos op mezelf was als ik toch weer (teveel) gedronken had. Dat mis ik ook helemaal niet moet ik zeggen, dus dat is al een groot voordeel van niet drinken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hoi allemaal
Ik heb er even behoefte aan om mezelf op dit forum te ""updaten"
Ik heb de internet behandeling achter de rug.
En ik kan zeggen dat ik heel blij ben dat ik hem gevolgd heb.
In het begin was ik nog ontzetttend bezig met het berekenen van het aantal glazen wat standaart is
per week.
Feestje hier feestje daar, welke is het gezelligste en waar moet het vooral niet opvallen dat ik minder drink.
Nadat ik hier op gewezen werd dat het rekenen geen enkele zin had en het feest er niet leuker door werd, kreeg ik eindelijk rust, en werd het rekenen ook minder. Kon ik idd meer van het feest zelf en de mensen genieten dan steeds mn aandacht te hebben op het rekenen.
Ik heb nu mn doelen gesteld, dat ik een aantal dagen niet drink en de dagen die over blijven kan ik wat nemen.
Tot nu toe gaat dat heel goed.
Ik moet alleen nog oppassen op hele grote feesten Bijv kermis, pleinfeesten. Daar is de alcohol zo overmatig aanwezig dat ik goed met mezelf afspraken moet maken. Daarom was ik van de week ook zo blij dat het me gelukt was. (was ook een mega feest)
Het lukt me nu ook beter om rustig de tijd te nemen als ik me niet goed in mn vel voel. Ik heb geleerd dat het afschuiven door alcohol niets helpt. Dit is ook nog wel punt waar ik heel goed op moet letten, maar weet nu dat ik er beter door heen kan gaan dan dat ik het opzij ga schuiven.
Ik heb aangeboden gekregen om nog 6 weken wekelijks 1 contact te hebben en dat heb ik aangenomen.
Rustig aan wennen dat ik nu in een nieuwe situatie zit.
Het bevalt me prima zo. De katers zijn al twee maanden niet meer bij me langs geweest en ik weet me elke dag te herinneren hoe ik thuis ben gekomen.
Soms vind ik het lastig op het forum om er iets over te zeggen, ik denk dat daar ook de behoefte vandaan kwam om mijn wie is wie te updaten.
Wie van het forum dit leest, wil ik in ieder geval bedanken dat jullie er zijn, het is een prima middel voor mij om elke dag te lezen hoe goed het is om te minderen of niets te gebuiken..
Groetjes van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Witte,
kende je nog niet goed, want de ""oude"" wie is wie's dat zijn erg veel,
dus dit helpt, want je bent sinds kort ook wat aktiever op het forum en ik ben er nog maar ruim 3 weken.
Succes met je afbouwmethode, zou willen dat ik het ook zo kon, maar ik ben meer een alles of niks figuur en ja dan komt je toch uiteindelijk op niks uit,
maar het werkt wel en daarom mag ik niet mopperen.
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...