Spring naar bijdragen

ik ben nieuw hier

Beate

Aanbevolen berichten

voorstellen dan maar: vrouw..55 jr. altijd gedronken, ooit eens 2 jaartjes gestopt, soms 10 dagen gestopt. Nu 9 dagen geen druppel alcohol gedronken. Dat scheelt dus 18 flessen wijn en het nodige bier. Ik drink het als water. Het is teveel, ik wil nu echt stoppen. Drank is mn ergste vijand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Beate, ik zie dat jij gelijk met mij bent binnen gekomen hier. En ik herken je patroon direct, uiteraard. Ook ik wil er van weg. Ik ben man, 37, niet altíjd gedronken, maar die 2 flessen als water zegt mij óók genoeg. 9 dagen zonder; ga zo door. Ik weet bij gotd niet wat de kritische grens is, daar lopen de ervaringsdeskundigen hier op het forum voor rond, denk ik.

Zelf ben ik vorig jaar al eens gestopt, 1 maand, met moeite, maar niet naar alle tevredenheid. En snél weer begonnen.
Ik wil nu, deze maand, gebruiken om te minderen, 2 trappisten max. per dag, 1 of 2 dagen in de week niets, om vanaf eind september, begin oktober de stop erop te zetten.
Ook voor mij is drank een vijand gebleken en dus zal ook ik -onvermijdelijk- moeten stoppen.
Ik zie je binnen een maand aan de andere kant van de A-grens! :-)

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum en ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Emmaroos, ben 48 jaar, getrouwd, en 3 uitwonende kinderen.
Ik heb altijd al redelijk veel gedronken maar de laatste 6 jaar liep het de spuigaten uit.
Ik ben nu gestopt, 17 augustus voor het laatst gedronken.
Hoop hier wat steun te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom emmaroos,

Heel herkenbaar wat je nu schrijft
knap van je dat je hetzelf nu ook inziet,

heb je hulp erbij???????

ikzelf heb hulp van de AdB internetbehandeling wat mij heel goed helpt.

kom naar ditjes en datjes daar krijg je best veel steun en kun je ook je verhaal kwijt.

goed van je dat je al een poosje niet meer drinkt

Groetjes Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...