Spring naar bijdragen

Halo ik ben stopper

stopper

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben stopper en zoals mijn naam al zegt wil ik stoppen met het gebruik van alcohol. Ik heb nu vanaf zaterdag geen druppel meer gedronken morgen dus een week.
Overdag dronk ik nooit maar 's avonds gingen er met gemak 2 flessen wijn doorheen, als ik naar bed ging was ik aardig van de kaart maar een kater heb ik zeldzaam. Wel voel ik me in de loop van de dag ziek worden, volgens mij zijn dit afkickverschijnselen. Nu ben ik afgelopen zaterdag dus gestopt en heb me van maandag tot donderdag ontzettend ziek gevoeld, lichamelijk. Ik was moe, misselijk, maagpijn voelde me echt ziek, helemaal geen energie en vreselijke spierpijn en heel erg transpireren. Net als bij een behoorlijke griep. Vanaf vandaag voel ik me wat beter, ik gebruik wat meer multivitaminen en een flinke dosis vitamine c. Verder drink ik veel water.
Lichamelijk gaat het nu dus wel wat beter, en het gekke is dat ik psychisch totaal geen problemen heb met het stoppen.
Waarom ik wilde stoppen is dat ik medicatie gebruik voor diabetes, anti depressiva slik en slaappillen gebruik, de combinatie met alcohol is daarom erg ongezond en ik kreeg steeds meer lichamelijke kwaaltjes, ik kreeg overdag ontwenningsverschijnselen en 's avonds na een wijntje of 3 ging ik me beter voelen en wist ik geen maat te houden zodat ik makkelijk 2 flessen wijn en soms wel 3 dronk. 1 fles wijn was in een uur tot anderhalf uur leeg.

Ik ben wel vaker gestopt vorig jaar heb ik 8 maanden droog gestaan en dacht dat ik toen wel weer af en toe een glaasje kon nemen maar binnen 2 maanden zat ik weer op het oude niveau. Nu ben ik dus weer begonnen met resoluut stoppen en heb goede hoop dat het gaat lukken vooral omdat ik psychisch hierin geen moeite heb en alleen lichamelijke ontwenningsverschijnselen die al bijna weg zijn.

Ik moet me alleen goed voor ogen houden dat ik niet meer een sociale drinker wordt want dan gaat het vast weer mis.

Oh ja, ik ben een vrouw van 51 jaar en drink al zeker 10 jaar te veel, daarvoor was ik echt een sociale drinker die alleen op feestjes 1 of 2 glazen dronk.

Ik ben begonnen met drinken tijdens een depressie en uit eenzaamheid, om de tijd te doden zeg maar. Maar ik heb ebseft dat het drinken hierin niets oplost, de eenzaamheid gaat er niet door weg, de alcohol verzacht het alleen maar tijdelijk.

Ik hoop echt dat het me nu gaat lukken, ik ben inieder geval erg gemotiveerd

Groetjes

Stopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom stopper,

Oeps stopper alcohol en medicijnen,
gaan niet echt samen,
maar goed dat je de moed op kunt brengen om hier te komen .

Knap van je hoor dat je al een week zonder alcohol bent ,
en je zult zien dat je er echt veel voor terug krijgt,
dat je zo goed gemotiveerd bent zal je zeker heel veel helpen

ikzelf heb hulp gezocht via de AdB intenet behandeling en dat helpt me heel goed

KOm naar ditjes en datjes daar schrijven we , en het zal je zeker veel steun geven

Ik wens je heel veel sterkte

Groetjes Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor het welkom, ik ben blij dit forum gevonden te hebben. Zo heb ik niet het idee er helemaal alleen voor te staan.
Ik heb niemand deelgenoot gemaakt van mijn stoppoging. Ik dronk meestal 's avonds later op de avond als de kinderen al boven waren, ik nam er hoogstens 2 waar ze bij waren. Ook mijn psychiater waar ik kom vanwege depressies weet niet van mijn alcoholmisbruik.

Dus ik heb eigenlijk alleen dit forum waar ik er over kan praten. Ik was dus eigenlijk meer een stiekeme drinker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo stopper,
Welkom om dit forum,
het lijkt erop dat je hier veel steun gaat krijgen en hopelijk heb je hier baat bij. Het is inderdaad
fijn om de InternetBehandeling te volgen, het geeft individueel extra steun en inzicht.
Vit B is wat je nu nodig hebt en dat je gemakkelijk zonder kunt, nu is ook bekend. Geloof me die trek komt nog en het is goed dat te weten, zodat je wat dingen op kunt schrijven om dan te gaan doen. Sommigen gaan vroeger koken als het eind vd middag komt, even iets leuks doen, of sporten, iemand bellen, je kunt bij tipd kijken en op ditjes en datje hulp en steun vragen, daar zijn bijna altijd mensen online die weten wat je doormaakt.
De 1e week zit erop en nu hoef je alleen nog de 1e te laten staan, ik wens je daar succes mee,
groetjes jane (1 MAAND ZONDER ALCOHOL)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
stopper

Dank jullie voor het welkom, ik ben blij dit forum gevonden te hebben. Zo heb ik niet het idee er helemaal alleen voor te staan.

Ik heb niemand deelgenoot gemaakt van mijn stoppoging. Ik dronk meestal 's avonds later op de avond als de kinderen al boven waren, ik nam er hoogstens 2 waar ze bij waren. Ook mijn psychiater waar ik kom vanwege depressies weet niet van mijn alcoholmisbruik.

Dus ik heb eigenlijk alleen dit forum waar ik er over kan praten. Ik was dus eigenlijk meer een stiekeme drinker.

Zou het werken om de positieve vibe die er nu aankomt, na het tranendal, te gebruiken bij de psych?
Wellicht kan hij je helpen je geloof in een beter bestaan, in een positiever leven te bestendigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Vladimir

quote:

Originally posted by:
stopper

Zou het werken om de positieve vibe die er nu aankomt, na het tranendal, te gebruiken bij de psych?

Wellicht kan hij je helpen je geloof in een beter bestaan, in een positiever leven te bestendigen.

Ja, ik heb er vanmorgen ook aan lopen denken mijn psych erover in te lichten. Probleem is dat hij nu met vakantie is en ik hem pas over 3 weken weer zie. Maar misschien is dat ook wel weer goed, over 3 weken heb ik (hopelijk) 4 weken niet meer gedronken, dan heb ik gelijk iets om trots op te zijn tegenover de psych, maar ik vind het ook wel weer doodeng om uit de kast te komen.
Toen hij me een paar jaar geleden in een psychose liet opnemen heb ik hem plechtig beloofd dat ik zal stoppen met drinken toen ik na 3 maanden weer naar huis mocht, dat heb ik toen ook 8 maanden volgehouden. Ik was heel bang dat hij me niet meer zal willen behandelen als ik doorging met drinken en heb hem daarom ook niet verteld dat ik weer teruggevallen was.
In de 3 maanden dat ik opgenomen was mocht ik in de weekends naar huis en daar heb ik gewoon gedronken en soms ging ik weleens als mijn nu ex bij me op bezoek kwam 's avonds een paar wijntjes drinken in een café.

Nu wil ik echt niet meer beginnen met drinken, ik moet sterk zijn anders ga ik waarschijnlijk dood, ik gebruik al veel medicijnen waar je eigenlijk niet bij mag drinken. Ik heb volgens de internist leverfunctiestoornissen en vet rond de lever, hij denkt dat het door de diabetes komt maar ik weet wel beter.
Alcohol is echt gevaarlijk :o
Ik ben te jong om nu al dood te gaan, ik heb nog een zoon van 14 en die heeft me te hard nodig. Mijn andere zoon en dochter ook wel maar die zijn al oud genoeg om op eigen benen te staan, mijn dochter is al uit huis, alleen de jongens zijn nog thuis.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Toen hij me een paar jaar geleden in een psychose liet opnemen heb ik hem plechtig beloofd dat ik zal stoppen met drinken toen ik na 3 maanden weer naar huis mocht, dat heb ik toen ook 8 maanden volgehouden.

Nou, dan heb je toch woord gehouden?

U heeft het plechtig beloofd en uit angst dat hij u niet zou behandelen, heeft u gelijk maar de daad bij het woord gevoegd, de koe bij de horens gevat. Echter, wie zegt er dat u na 1 dag in de ring al een volleerd stierenvechter moet zijn?
Dat u nu, een paar jaar verder en wijzer, het aandurft die koe alsnog bij de horens te vatten, bewijst dat u, toen u het plechtig beloofde, dat ook werkelijk meende.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Vladimir

quote:

Toen hij me een paar jaar geleden in een psychose liet opnemen heb ik hem plechtig beloofd dat ik zal stoppen met drinken toen ik na 3 maanden weer naar huis mocht, dat heb ik toen ook 8 maanden volgehouden.

Nou, dan heb je toch woord gehouden?

U heeft het plechtig beloofd en uit angst dat hij u niet zou behandelen, heeft u gelijk maar de daad bij het woord gevoegd, de koe bij de horens gevat. Echter, wie zegt er dat u na 1 dag in de ring al een volleerd stierenvechter moet zijn?

Dat u nu, een paar jaar verder en wijzer, het aandurft die koe alsnog bij de horens te vatten, bewijst dat u, toen u het plechtig beloofde, dat ook werkelijk meende.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Ja, je ziet het goed, ik heb het toen ik beloofde te stoppen ook echt gemeend en zelfs 8 maanden volgehouden maar toen kwamen er relatieproblemen en ben ik alleen komen te staan met de kinderen, toen ben ik de eenzaamheid gaan wegdrinken en het verdriet. Maar ik besef nu dat ik met alcohol niet minder eenzaam of verdrietig ben, het voelt alleen anders met alcohol, maar de drank lost niets op maar maakt het alleen maar erger.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...