Spring naar bijdragen

En weer een nieuweling !


blondieh

Aanbevolen berichten

Hey Allemaal,

Ik ben een studente van 23, over een week krijg ik een eigen plekje.
Ik drink, altijd en nooit weinig.

Soms begin ik overdag al, dan is de dag minder lang, soms pas in de avond, maar hoe dan ook ik drink sowieso 3 liter bier. En als er geen bier is zoek ik andere alcohol ;/

Ik doe dit nou zo'n 5 a 6 jaar. Sommige perioden drink ik minder, sommige extreem veel.
Ik heb een aantal keer een periode gehad dat ik mezelf echt dronken dronk, waarna ik moest overgeven en vervolgens in slaap viel. De volgende dag kon ik mijn laatste msn gesprekken niet herinneren, deze moest ik dan opzoeken.

Ik ben het zat. Ik wil zodra ik mijn eigen plekje heb gewoon opnieuw beginnen. Ik ben dit jaar begonnen aan een nieuwe school, ik heb een super lief vriendje, ik wil gewoon echt leven !

Nou ja, ehm, dit is dan zo'n beetje mijn verhaal...

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondieh, welkom op het forum!
Lees lekker mee en vooral: ga eens rondneuzen op het forum. Er zijn zéér boeiende teksten te vinden over drank en het misbruik ervan. Punt is, dat de motivatie om te stoppen de eerste stap is. Als die sterk genoeg is, is het eenvoudig om te stoppen. Het volhouden is nog andere koek; dat doen we dus van dag tot dag.
Lees bijvoorbeeld deze tekst maar eens: Cirkels
Of deze: Mythes

Bij mij heeft het ervoor gezorgd dat ik de wil die ik had om te stoppen, maar gelijk heb omgezet in de daad.
En dus sta ik nu 2 weken droog, 4 weken vroeger dan ik 'van plan' was. Studentenhuizen staan er bekend om dat er teveel drank wordt omgezet. Als ik het zo goed lees, is het nog niet te laat om dit patroon te doorbreken. En wij kunnen je helpen, als u dat zelf ook wilt (uzelf van de drank af helpen).

Eerste vraag: wilt u stoppen of wilt u 'minderen'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat ik wil, ik ben het gewoon zo zat om altijd maar te drinken, om altijd maar de weg een beetje kwijt te zijn.

Ik wil eigenlijk minderen, maar ik ben bang dat het beoogde resultaat , alleen in het weekend en alleen in gezelschap, niet haalbaar is.
Ik vind het zo onzettend moeilijk om te zeggen wat ik wil..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees eens een tijdje mee met het relaas van (ex-)drinkers.
Velen zijn dubbel zo oud als u en kennen ondertussen het klappen van de zweep.
Ik kan het u enkel afraden; nuchter is het leven zó veel aangenamer!

Het is echter niet eenvoudig om dat patroon te doorbreken. Daarvoor hebben ze hier ook het (gratis?) online begeleidingstraject. Het schijnt goed te werken (zelf maak ik er geen gebruik van); het helpt u om te doorzien wat de valkuilen zijn die u zelf nog niet kent.

Zoals u zelf al aangeeft (vergeef mij mijn 'u'; ik woon in België, daar is dat normaal) is 'het weekeinde' en 'met vrienden' een valkuil. Blijkbaar heeft u even weinig remmen op het nuttigen van alcohol als wij allemaal. Op de dagdraad onder Ditjes en Datjes leest u het relaas van al deze mensen. Velen hebben hun remblokjes weer weten te vinden, of zijn druk doende ze te herstellen.

Het is dus wel degelijk mogelijk om zonder drank de dag door te komen. Stoppen gebeurt dag per dag; vandaag drink ik niet. Morgen mag ik mijn hele leven weer aan gort zuipen, maar vandaag drink ik niet. Ik heb 'm geleerd van Fibo en van Jane en zij hebben 't ook gegarandeerd geleerd van anderen hier op het forum.

Dus, als u 't spuugzat bent, probeer het eens een tijdje zónder drank!
En als het dan eens wat tegenvalt, geneer u niet uzelf te melden op de dagdraad. Daar is enkel maar steun te vinden van mensen die weten waar u het over heeft :) u bent niet de enige met een drankprobleem, weet u. Ik ook en al die anderen op de dagdraad ook. En dat zijn vaak niet de minsten! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondieh

Welkom op dit forum,

ten eerste super van je dat je het zo ziet,
heb je al eens aan hulp gedacht????

ikzelf heb internet behandeling van de AdB en dat leert je goede inzicht te krijgen ,
van je drank gedrag ,

kom naar de dagdraad toe daar kun je anderen ontmoeten met hetzelfde probleem ,
is een goede steun voor je denk ik

wens je heel veel succes

Groetjes van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Blondieh,
je hebt al het nodige gelezen
dus ik heb niet veel toe te voegen
Je twijfelt over wat je wilt
dus kun je zo ook geen besluit nemen
en wij zijn niet de juiste personen
om voor jou te beslissen, maar je kunt
er wel hulp bij vragen bij ADB de online
hulpverlening die ik net als meiske naar volle tevredenheid
volg. Zij kunnen samen met jou een plan maken bijv. hoeveel nog drinken (evenueel op weg naar stoppen) past bij jou en jouw sociaal leven. Dat kan bijv. zijn 4 a 5 keer per week .... drankjes
en 2 alcoholvrije dagen. Is maar een voorbeeld hoor. Maar omdat je dan een stok achter de deur hebt
is dat beter te doen dan wanneer je in je uppie de discipline moet hebben. Bovendien kun je hen
hulp vragen en advies. Dat kan hier op het forum ook en dan krijg je vaak veel respons, waar je ook uit kunt filteren wat bij jou past en haalbaar is. Want daar gaat het natuurlijk om, dat jij uiteindelijk bepaalt.
Ik wens je veel succes enne de 1e stap heb je al gezet door hier te komen
dus de volgende stappen kunnen nu ook gemaakt worden.
groetjes jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...