Spring naar bijdragen

Hoi, dit is mijn verhaal


Ruudje

Aanbevolen berichten

Hoi forumgebruikers,

Ik ben nieuw hier, maar zal me even voorstellen en mijn verhaal wegzetten.
Ik ben Ruud. Ik ben 32, woon in Bergen op Zoom en ben alcoholist. Ik ben 2 en een half jaar geleden gestopt met drinken, maar blijf alcoholist omdat ik nooit meer normaal/sociaal kan drinken. Ik weet voor mezelf dat ik me naar 1 drankje weer volledig verlies dus heb besloten nooit meer te drinken.
Dit is niet makkelijk geweest en ik heb het zelf in de 1e instantie onderschat. In tegenstelling tot wat je vaak leest heb ik nooit echt veel interesse gehad voor sterke drank en dronk bijna alleen bier. Wel in dergelijke hoeveelheden en regelmaat dat ik het nooit lang overleeft had. Ik heb in deze tijd 30, misschien wel 40 verschillende baantjes gehad en mijn huis (wat ik bijna kwijt was) was een enorme puinhoop. Ik kwam elke dag gewoonweg ziek uit mijn bed om naar mijn werk te gaan. Ben een aantal keer echt jankend naar mijn werk gefietst maar na mijn werk weer gewoon steevast naar de winkel om bier.
Normaal gesproken zou je flink aan moeten komen van bier, maar omdat het uiteindelijk bijna het enige was wat ik tot me nam woog ik op den duur nog maar 55kg (ben 1.72m)
Deze manier van leven was ik op den duur zo beu, dat ik besloten heb om op nieuwjaarsdag 2007 te stoppen, cold turkey.
De eerste 2 weken gingen verbazend goed, maar daarna kreeg ik het zwaar, omdat ik geen weg met mezelf wist. Last van driftbuien, die ik nooit eerder heb gehad, ook niet bij overmatig drankgebruik. Ik heb op den duur mijn halve woonkamer vernield en ben toen toch maar naar mijn huisarts gegaan. Deze heeft mij doorgewezen naar de GGZ, waar ik alleen maar een paar keer op gesprek geweest ben. Niet veel, maar genoeg om mijn verhaal kwijt te kunnen en mezelf daarmee beter te voelen.
Langzaam nam de drang naar drank af en ging het geleidelijk aan beter met me. Op dit moment verliet mijn vriendin me. In de 1e instantie dacht ik dat ze gewoon genoeg had van alle ellende, tot langzaam duidelijk werd dat ze me tig keer belazerd heeft. De nieuwe vriend waar ze mij voor ingeruild heeft blijkt verslaafd te zijn aan sterke kalmeringsmiddelen en dat maakt voor mij het hele plaatje af. Ze gebruikt zelf niets, maar heeft dus gewoon iemand nodig die ze voor de gek kan houden en ik ben daar nu iets te nuchter voor. Zeker gezien het feit dat ze al bijna direct vreemdging, met 1 van mijn beste vrienden.
Na al deze ellende kan ik zeggen dat het redelijk goed met me gaat. Ik werk weer, heb nog geen vaste baan, nog een paar achterstallige betalingen, maar zie weer licht aan de horizon.
De reden dat ik hier op dit forum kom is dus niet echt om oplossingen te vinden voor "mijn" probleem. Ik wil gewoon graag met mensen wat ervaringen uitwisselen, maar zou het nog veel beter vinden als ik mensen hiermee zou kunnen helpen, door de hel die alcoholisme heet.
Wees dus allen vrij om te vragen.

Groetjes,
Ruudje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heej ruud
Wat een verhaal joh, maar toch heel goed van je dat je gestopt bent.
ik ben ook een bierdrinker en wil gewoon minderen en proberen weer normaal te drinken het lukt aardig en ik voel mezelf al een stuuk beter hoeveel dronk je op een dag? En waarom dronk je

Gr
Beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereers bedankt voor jullie snelle reacties

@isa:
Dan is mijn opzet toch geslaagd, ik hoop dat je er wat aan hebt en misschien een voorbeeld aan neemt. Verder ben ik zelf niet zo trots. Wel op het feit dat ik gestopt ben, maar denk meer dat ik er nooit aan had moeten beginnen en schaam me nog vaak voor alle ellende die ik ermee veroorzaakt heb.

@Beer
Het is niet voor iedereen nodig om te stoppen, veel mensen in mijn omgeving drinken en ik wil hen er ook niet van weerhouden. Zolang je maar jezelf af blijft vragen of je er wel of niet afhankelijk van bent.
Ik dronk 8 tot 10 halve liters op een doordeweekse dag en in het weekend was het niet meer te tellen. Veel denk ik voor iemand van mijn postuur. Ik weet wel dat hoeveelheid niet altijd wat zegt. Ik kom uit een gezin met "stevige drinkers" mijn oudere broer lukt het ondanks meerdere pogingen en professionele hulp niet om te stoppen. Hij drinkt wel veel minder, maar word gewoon sneller dronken. Hij drinkt ook meestal tot hij laveloos is, maar zou in coma geraken als hij mijn hoeveelheden zou pogen te halen.
De reden waarom ik dronk is in de loop der tijd veranderd. Het begint met drinken voor de gezelligheid, maar dan al op zeer jonge leeftijd. Door mijn drankgebruik raakte ik de problemen en die poogde ik alleen nog meer weg te drinken, maar denk dat je dat vaker hoort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat ik niet zover ben dat ik moet stoppen omdat ik de gezelligheid wel leuk vind en wil daarom alleen in het weekeind drinken of als daar geegenheid voor is, niet meer alleen dus want dat sloeg nergens op, Ik heb mezelf door de weeks altijd een limiet gegeven van 6 blikjes 33cl per dag en rookte daar dan een joint bij om het heviger te maken maar dat werd ook steeds meer.Nu dus niets meer had je geen slaap problemen in het begin? En dromen daar heb ik wel last van maar dat weegt niet op tegen het voordeel wat ik smorgens heb nu, ik vind het heerlijk om zo wakker te worden.
Wat zeiden ze op je werk, als je weer lazurus was geweest en dronk je thuis of in de kroeg?


Gr

Beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je helemaal gelijk in en dat is juist 1 van de dingen die je in je hoofd moet houden om het vol te houden. Maar het is soms gewoon vreemd om allerlei complimenten te krijgen voor iets wat je in de 1e instantie fout hebt gedaan.
Maar alle complimenten hebben mij er wel doorheen gezet, ben daarom al mijn vrienden en familie enorm dankbaar. Opvallend genoeg krijg ik ook regelmatig negatieve reacties. Deze steunen mij alleen meer. Dit zijn de reacties van mensen die zelf een alcoholprobleem hebben, die bang zijn dat de schijnwerpers nu op hen gericht staan. Behandelen mij een beetje als verader. Verder zie ik hier aan dat ik lang niet de enige ben. De hele wereld zit vol anonieme alcoholisten, die bij mij steeds vaker door de mand vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Beer
Toen ik nog dronk rookte ik af en toe een joint. Toen ik stopte had ik wel degelijk last van slapeloosheid en ben daardoor veel meer gaan blowen. Ook hier ben ik eerst mee geminderd en uiteindelijk gestopt. En het beter wakker worden, ja dat herken ik helemaal.
Ik dronk op het laatst alleen nog maar thuis. Goedkoop bier, wat wij hier ook wel "bushalte-bier" noemen. Ook wel duidelijk een teken dat ik geen gezelschapsdrinker was, dronk zelfs het liefste alleen, zodat niemand zich ermee kon bemoeien.
Ik weet niet of ze op mijn werk altijd wisten dat het aan drank lag. Door mijn magere verschijning werd vaak eerder aan coke of speedgebruik gedacht. Mensen zeggen dat soort dingen niet zo snel in je gezicht, dus hoorde ik het vaak achteraf of via via. Ik gebruikte ook slimme truukjes (dat dacht ik tenminste). Heb ooit een Poolse collega gehad die altijd met een kegel, stinkend naar de drank aankwam. Bleef altijd bij hem in de buurt lopen, zodat ze dachten dat alleen hij het was. Slim was het dus niet, want zijn drankgebruik werd blijkbaar getolereerd, terwijl ik ontslagen werd. Waarschijnlijk dus op verdenking van gebruik van coke of speed, wat dus niet getolereerd werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die trucjes herken ik wel maar ik ben erg blij dat ik daar nu niet meer mee bezig hoef te zijn, de hele morgen je adem inhouden vind ik toch niet zo relaxed LOL.
Nee eerlijk dit is beter zo ik heb nog wel even te gaan maar ik ben op de goede weg, vind ik teminste. Ik ben erg blij dat er nog meer mensen zijn zoals mij

Gr

Beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij bleek de enige oplossing volledig stoppen, maar kan moeilijk over een ander oordelen. Dat er meer mensen zijn zoals wij dat is me steeds meer duidelijk geworden. Ik denk schrikbarend veel meer als de meeste mensen denken. Het lijkt vaak dat nu ik nuchter ben ik ineens andere probleemdrinkers lijk te herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nieuw op dit forum, maar het fenomeen forum is niet nieuw voor me en ik houd wel van een discussie.
Ik weet nog niet zo goed wat ik in de dagdraad moet wegzetten, omdat ik voor mijn gevoel niet echt meer midden in de strijd zit. Heb voor mijn gevoel niet echt meer de drang naar drank en ben er onlangs achter gekomen dat ik bang ben geworden van alcohol. Bestelde onlangs een kop koffie in een kroeg. Hierbij zat een glaasje met slagroom en onderin zat likeur (wat ik niet gezien had), kapte het in mn koffie, nam een slok, tufte het uit en begon helemaal te beven. Beetje vreemd, maar kan hier wel mee leven.
Ik zou wel graag wat ervaringen en verhalen over mijn drankperiode willen schrijven maar weet niet zo goed of dat in de dagdraad moet, ofdat ik hiervoor zelf een topic moet openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ruudje
ik zou het in eerste instantie op de dagdraad zetten
en kijken wat de reakties zijn.
Nu zit je op een voorsteldraadje en dat gaat
een eigen leven lijden, wordt misschien niet door iedereen gelezen
ook niets mis mee als dat je keuse is,
maar dan zou je een eigen thema kunnen bedenken of bij tips.
Je kijkt maat gewoon wat je aanspreekt
Ruudje er is niet echt een protocol denk ik.
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...