Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Doorzoek de gemeenschap

Toont resultaten voor tags 'afbouw lorazepa'.



Meer zoekopties

  • Zoeken op tags

    Voer tags gescheiden door een komma in.
  • Zoek op auteur

Soort bijdrage


Forums

  • Algemene informatie
    • Spelregels
    • Werking forum
    • Mededelingen
  • Alcoholdebaas.nl
    • Wie is wie?
    • Thema's rondom alcohol
    • Tips en adviezen
    • Zoek een maatje
    • Vraag het de hulpverlener
    • Mededelingen Alcoholdebaas
    • Ditjes, datjes & dagdraad
    • Archief
    • In de media
  • Rokendebaas.nl
    • Wie is wie?
    • Thema's rondom roken
    • Tips en adviezen
    • Zoek een maatje
    • Vraag het de hulpverlener
    • Mededelingen Rokendebaas
    • Ditjes, datjes & dagdraad
    • In de media
  • Benzodebaas.nl
    • Wie is wie?
    • Thema's rondom benzodiazepinen
    • Tips en adviezen
    • Ditjes, datjes en dagdraad
    • Zoek een stopmaatje
    • Mededelingen Benzodebaas
    • Vraag het de hulpverlener
  • Cannabisdebaas.nl
    • Wie is wie?
    • Thema's rondom cannabis
    • Tips en adviezen
    • Ditjes, datjes en dagdraad
    • Zoek een stopmaatje
    • Vraag het de hulpverlener
    • Mededelingen Cannabisdebaas
  • Gokkendebaas.nl
    • Wie is wie?
    • Thema's rondom gokken
    • Tips en adviezen
    • Ditjes, datjes & dagdraad
    • Mededelingen Gokkendebaas
    • Vraag het de hulpverlener
    • Zoek een stopmaatje
  • Etendebaas.nl
    • Wie is wie?
    • Ditjes, datjes en dagdraad
    • Thema's rondom eetproblemen
    • Stelling van de maand
    • Etendebaasmaatje
    • Vraag het de hulpverlener
    • Mededelingen, oproepen en aankondigingen
  • SMOKE-FREE CAMPUS – UNIVERSITY OF TWENTE
    • Who is who
    • Themes and announcements on smoking and the smoke-free campus
    • Tips and advice
    • Find a (stop) buddy
    • Ask the counselor
    • Small talk

Vind resultaten in...

Vind resultaten die...


Datum aangemaakt

  • Start

    Einde


Laatst bijgewerkt

  • Start

    Einde


Filter op aantal...

Geregistreerd

  • Start

    Einde


Groep


Interesses

1 resultaat gevonden

  1. Na een zeer stressvolle periode met een zieke vriend kreeg ik last van verergerde paniekklachten. Ik had wel eens af en toe een paniekaanval maar nu kwamen ze vaker. Sinds 11 febr heeft mijn huisarts mij oxazepam voorgeschreven om de bijwerkingen van de ophoging van mijn escitalopram (van 5 naar 7,5 mg) te verminderen. Ik had hier eerder nooit last van. Ongeveer een maand heb ik 30 mg geslikt. Daarna ben ik gaan afbouwen omdat ik merkte dat ik afhankelijk raakte van dit middel. Daarbij hielp ook niet voldoende. In de nacht had ik paniekaanvallen en die zorgden voor slapeloosheid. Uiteindelijk zat ik (zelfstandig afgebouwd in drie weken) op 10 mg verspreid over de dag plus een slaappil Temazepam 10 mg. Omdat mijn klachten bleven aanhouden ben ik voor een second opinion eind maart naar een andere arts gegaan. Hij schreef mij (op eigen verzoek) Diazepam (3 x 2 mg) voor met Nitrazepam om me uit de vicieuze cirkel van angst en niet slapen te trekken. Ik las nl online dat diazepam makkelijker af te bouwen is. Maar ik bleef angstig en onrustig. Van 1 tot 9 april heb ik dit gebruikt. Op 10 april kon ik dan eindelijk terecht bij een psychiater (wachtlijsten...). En startte ik met weer een ander middel Lorazepam (want Diazepam pakt de angst niet aan volgens hem) 3 x 1 mg per dag en de escitalopram naar 10 mg. Dit gaf me vanaf 10 april 1 week eindelijk wat rust en kon weer met positiviteit naar de toekomst kijken. Hij schreef ook gelijk een afbouwschema voor. Na die week met 5 mg per week minderen. Wat een heerlijke week leek bleek verraderlijk want dit was slechts een week verlichting. Ik zit nu op ochtend 1 mg , middag 0,5 mg en voor het slapengaan 1 mg. En het valt me ontzettend zwaar. Ik slaap sinds twee nachten weer slecht. Word om 3 uur snachts wakker en kan niet meer in slaap komen, daarbij iedere dag enórme huilbuien, angst en onrust. Ik heb inmiddels veel gelezen over benzodiazepinen. Heb nooit eerder hiermee in deze mate te maken gehad. Ik herken mezelf niet meer terug. Het liefst stop ik dus met de Lorazepam ook al vind ik het zo ongelofelijk zwaar. Volgende week moet de middagdosering naar 0. De week erop de ochtenddosering naar 0.5 mg. Ben bang dat ik me alleen nog maar rotter ga voelen. De escitalopram is ook nog niet aangeslagen. Iemand tips? Ik heb het idee dat de benzo’s de klachten juist veroorzaken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...