Spring naar bijdragen

Binge drinker

Sterre

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een binge drinker. Ik kan soms weken en soms wel maanden niet drinken, om dan opeens als een dorstige kameel die dagen door de woestijn heeft gelopen mij op de alcohol te storten. Ik drink dan zeker 15 eenheden. Vaak gebruik ik dan een klein beetje speed erbij, puur om op de been te blijven. De hoeveelheid speed is niet meer dan iemand krijgt voorgeschreven voor ADHD en ik gebruik dat alleen als ik al heel dronken ben. Zou ik niet drinken dan zou ik dat ook niet snuiven.

Veel van mijn vrienden zijn ook stevige drinkers, ieder op zijn eigen manier, maar ik ken eigenlijk geen mensen die zo kunnen doorslaan als ikzelf. Omdat ik echter een goede dronk over mij heen heb, vaak erg grappig schijn te doen (in de ogen van de andere drinkers natuurlijk, want mensen die nuchter zijn houden meestal niet van dronken mensen, dat heb ikzelf ook), krijg ik zelden klachten uit de omgeving.

Ik besef echter donders goed dat het absoluut niet handig is wat ik doe. Regelmatig word ik wakker de volgende dag en heb allerlei verwondingen van het vallen. Ook heb ik black-outs, zelden is het voorgekomen dat ik mij zo heb gedragen dat ik mij ervoor schaam, maar ik vind het reuze eng die zwarte gaten. Ook raak ik vaak dingen kwijt, zoals mijn bril (twee stuks afgelopen jaar), mijn sleutels, mijn portemonnai.

Het lastigste vind ik dat ik soms maanden niet drink, maar dan toch altijd weer een keer doorsla. Stel nu dat ik iedere dag drink, dan zou ik als ik stop, na twee weken al een beetje trots kunnen zijn en na een maand helemaal, maar ik zou dat in mijn geval pas kunnen zijn als ik een jaar niet heb gedronken, want pas dan heb ik eigenlijk een prestatie geleverd ten opzicht van mijn drinkgedrag. Hierdoor vind ik het super lastig om gemotiveerd te zijn, want ik weet eigenlijk niet op de goede weg te zijn. De kans dat ik op den duur toch weer voor de bijl gaat is altijd bij mij.

Verder ben ik ook chronisch ziek, juist daardoor is mijn binge gedrag extra erg. Ik denk echter ook dat ik soms doorsla in het drinken, omdat ik ziek ben en daardoor ook wel last heb van depressies. Als ik drink voel ik mijn zieke lijf niet. Maar echt handig is het natuurlijk niet, want door dat excessieve drinken versterk ik juist mijn lichamelijke klachten. Zo kom ik in cirkels terecht.

Ik heb daarom besloten hulp te zoeken. Ik vroeg mij af of er mensen bereid zijn tips te geven. Zo zou ik graag willen weten bij welke instantie is het beste hulp kan zoeken? De Brijder? De AA? Of misschien iets anders?

Ook wil ik als echt zeker weet er nu voor te gaan, een maatje zoeken op dit forum die beetje zelfde klachten heeft zoals ik.

Wat zou ik verder nog kunnen doen?

Groetjes Sterre

bewerkt door Sterre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Fruitvlieg:

Goed dat je er iets aan wilt doen en je eigen probleem herkent. Dan ben je al een heel eind op weg. De AA kan je altijd binnenlopen, elke dag zijn er wel ergens groepen waar je kan luisteren en praten. Daarnaast heb je nog de buitenveldert groepen en de NA.

Het lastige lijkt mij met hoe je het omschrijft is dat het maar een paar keer voorkomt, soms weken of maanden niet. Dan kan ik mij voorstellen dat als je dat bij de Brijder meld je heel gemotiveerd om niet te drinken en dat dat dan ook wel lukt. Als je naar de Brijder gaat zou ik dat duidelijk aangeven en proberen achter de oorzaak te komen van je 'gedrag'. 

Maar misschien helpt een gesprek met een goede psycholoog of coach ook wel om de onderliggende patronen te onderzoeken?

Dank je voor je reactie, wat je beschrijft ervaar ik inderdaad zo, ik moet dieper zoeken naar de oorzaak, en herkennen wanneer ik weer risico loop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei basta:

Welkom Sterre! Wat zijn er toch ook binnen dit forum vele soorten drinkers en stoppers.

Voel jij aan wanneer er een drinkpartij op komst is?

Ja heel vaak wel, soms ook niet, soms als ik bijvoorbeeld heel veel stress ervaar dan kan ik er vergif op innemen dat ik de mist in ga, dus heel stom maar vroeger zakte ik dus heel erg vaak door als ik hele belangrijke dingen moet doen, zoals een examen. Gelukkig ging het dan toch wel weer goed, maar slim is het niet, want het zorgde juist voor nog meer stress.

Wat ik ook heel duidelijk ervaar is dat wanneer ik heel lang niet drink, de behoeftigheid steeds sterker wordt, als ik dan ben op een plek waar volop drank is, dan sla ik opeens helemaal door.

Soms weet ik het al twee dagen van te voren. Ik heb alleen het gevoel dat het zo sterk is dat ik het niet kan stoppen, maar dat zou ik dan dus moeten leren denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren met mijn buurvrouw gesproken die vreemd genoeg net zo is als ik. Wij herkennen veel in elkaar en zij gaat ook naar de AA. Ik denk dat ik dat ga doen, want die hebben geen wachtlijst. Ook heb ik een hele fijne therapeut gevonden, met haar kan ik misschien werken aan de diepere oorzaken. Fijn om met jullie er even over te kunnen praten :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...