Spring naar bijdragen

Wie ben ik


Lotje

Aanbevolen berichten

Wie ben ik, als ik dat eens wist. Misschien zou ik dan niet aan de drank geraakt zijn.

Mijn leven hangt aan elkaar van traumatische gebeurtenissen. Mijn vader was alcoholist. Dit werd heviger toen ik in ijn pubertijd was. Mijn moeder had mij uitverkoren om haar steun en toeverlaat te zijn.

Mijn oudste dochter en Ik zijn slachtoffer van huiselijk geweld in mijn eerste huwelijk, gevolg Ernstige depressie. Scheiding etc. Mijn jongste dochter is slachtoffer van sexueel misbruik. Jarenlang rechtzaken hieromtrent. Daartussen liggen tal van nare andere problemen. Minder heftig, maar toch....

Laatste gebeurtenissen:
Baan kwijt, Gezondheidsproblemen, o.a. hernia operatie, hoge bloeddruk, COPD.

Ik had een goede baan waar ik mijn ei goed in kwijt kon. Ik vind werken leuk . Nu zit ik thuis in de ZW te pratten. Kan niet veel doen vanwege de operatie. Dus drinken maar. Veel wijn, zo'n 2 liter per dag. Ik drink vooral als ik allleen ben en dat is vaak. Mijn man en dochter vermoeden wel iets, dus als zij in de buurt zijn drink ik niet (hooguit stiekum op zolder).

Ik weet dat ik een ernstig probleem heb dat ik ook weer moet oplossen. Dat oplossen lukt mij altijd wel als het om iemand uit mijn gezin gaat. Als het om mijzelf gaat is dat een stuk lastiger. Ik praat niet over mijn gevoelens dat heb ik al heel jong afgeleerd. Iedereen leunt op mij en zij denken dat ik een rots in de branding ben. Ik weet dat ik dat niet ben.

Wie ben ik wel? Ik moet proberen daarachter te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suffie,

Nou zo suf ben je niet denk ik als je inziet dat het eigenlijk niet goed gaat met jouw drinkgedrag. Gelukkig ben je hier op dit forum terecht gekomen en staan er vele ervaringsdeskundigen klaar om jou te steunen. In meer of mindere mate hebben we hier te maken met ons alcoholgebruik, waar ik in ieder geval verandering in wilde brengen. Ik ben nu 17 dagen gestopt, dronk ook 1-2 flessen wijn per dag en voel mij daar nu prima bij. Zie drinken niet als vervanger van al het leed wat je hebt meegemaakt...... het versterkt alleen maar het leed!

Veel suces
Hilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...