Spring naar bijdragen

Voorstellen


Ellendig

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben sinds zondag ook gestopt met tranxene 5 mg, was dit reeds 5 maanden aan het innemen. De dokter gaf het me omdat ik overspannen was. Heb in het verleden ook hyperventilatie, paniekaanvallen en angsten gehad. Sind maandag heb ik ontzettend veel ontwenningsverschijnselen gekregen. Huisarts gebeld en deze zei me dat dit niet kon! Het waren gewoon mijn angsten? Zweten aan handen en voeten, drukkende hoofdpijn, niet meer kunnen slapen, brainzaps, paniekaanvallen die nog nooit zo erg waren, depersonalisatie, maaglast, ... Ik heb toen mijn vorige arts gebeld en hij zei dat dit wel ontwenningsverschijnselen waren en dat dit wel enkele dagen kon duren. Ook heb ik mijn psych gemaild en zij zei ook dat dit zeer waarschijnlijk ontwenningsverschijnselen zijn.

Nu is het zweten heel wat geminderd, maar vooral de paniek slaat soms hard toe! De druk in het hoofd is ook angstaanjagend, waarbij het depersonalisatiegevoel. En niet slapen is een hel!

Kan iemand mij wat opbeuren?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ellendig,

 

Welkom op dit forum en wat goed dat je gestopt bent. Voor wat betreft huisartsen, die denken nog steeds vaak dat alcoholisten mensen zijn die overlast veroorzaken en als dakloze met een biertje in het park zitten. :face-icon-small-shocked: Voor de hulpverlening en de hulpvraag zijn verslavingsartsen toch beter opgeleid. Het komt dus vaker voor dat een huisarts niet helemaal goed de hulpvraag beantwoordt of begrijpt. Niets van aantrekken.

 

Maar nog even doorzetten. Na de eerste twee weken heb je het ergste gehad. Slapen gaat nog wel een tijdje duren voordat het helemaal weer goed komt. Het verbetert langzaam, maar echt goed slapen zal pas na een jaar, soms anderhalf jaar weer terugkomen. Ik begrijp wel dat je helemaal kierewiet wordt als je niet kan slapen in het begin. Daarnaast ook het zweten. Lijkt wel of je griep hebt.

 

En veel lezen/schrijven hier. Dat heeft me erg goed geholpen met stoppen met drinken.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...